آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 91)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. آیریس – 2001 – Iris

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای، عاشقانه

کارگردان:‌ ریچارد ایر (Richard Eyre)

بازیگران: کیت وینسلت، جودی دنچ، جیم برادبنت

تریلر فیلم

داستان این فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره مشکلات زندگی عاشقانه آیریس مرداک، رمان نویس بریتانیایی، و همسرش جان بیلی است. در بخش اول فیلم آیریس با شخصیت آزاد و مستقل خود بر رابطه تسلط داشته و جان بیلی مطیع اوست. درحالی که در بخش دوم به آلزایمر دچار شده و در این شرایط جان بیلی باید از او مراقبت کند. کیت وینسلت در نقش جوانی آیریس و جودی دنچ در نقش پیری او، بسیار خیره کننده هستند.


2. پسرانگی – Boyhood – ۲۰۱۴

ژانر: درام

کارگردان‌: ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater)

بازیگران: پاتریشیا آرکت، الار کولترین، ایتن هاک

تریلر فیلم

فیلم‌های “ریچارد لینکلاتر” همیشه متفاوت هستند، اما “پسرانگی” توانست به دنیای فیلمسازی معنای جدیدی ببخشد. ساخت این پروژه ۱۱ سال طول کشید زیرا باید به دوران کودکی یک مرد جوان می پرداخت. “الار کولترین” حدود ۱۳ سال از عمر خود را به این فیلم اختصاص داد و نتیجه آن یک داستان دیدنی از زندگی و شادمانی و ناامیدی آن است. این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم شد اما در کمال ناباوری آن را به دست نیاورد.


3. پلیس خفن – ۲۰۰۷ – Hot Fuzz

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: ادگار رایت (Edgar Wright)

بازیگران: سایمون پگ، نیک فراست، الی لو

تریلر فیلم

این فیلم یکی از بهترین نمونه‌های فیلم‌های اکشن با یکی از بهترین روابط دوستانه‌ است. سیمون پگ نقش پلیس منظم و سخت‌گیری را بازی می‌کند که شاید بهترین نقش‌آفرینی او باشد. نیک فراست هم برای اولین بار نقشی جدی‌تر را بازی می‌کند که برخلاف انتظار بینندگان از نقش‌های معمول او بود. او نقش برادر کوچک‌تر پگ را بازی می‌کند و در این فیلم از رابطه‌ی عمیق و زیبای بین این دو بازیگر به خوبی برای خلق دو پلیس در یکی از روستاهای انگلستان استفاده شده است. اکشن و کمدی فیلم پلیس خفن به حدی خوب است که آن را یکی از بهترین‌های این ژانر کرده‌ است.


4. بگذار وارد شوم – 2010 – Let Me In

ژانر: ترسناک، معمایی

کارگردان: مت ریوز (Matt Reeves)

بازیگران: کلویی مورتز، کدی اسمیت-مک‌فی، الیاس کوتیاس، ساشا باره‌سی

تریلر فیلم

اوون، پسر ۱۲سالهٔ تنها و غمگینی است که هیچ دوستی ندارد. پدر و مادرش در حال جدایی‌اند و در مدرسه نیز وضعیت بدی دارد و مورد آزار قرار می‌گیرد. یک شب او متوجه نقل مکان پدر و دختری به همسایگی‌شان می‌شود. به‌تدریج اوون و ابی، دختر همسایه، به هم نزدیک‌تر می‌شوند و ابی مرموز به اوون می‌گوید که در مواقع آزار و تهدید دیگران می‌تواند به او کمک کند. پس از ناباوری ابتدایی اوون، ابی نشان می‌دهد که قدرتی فراتر از انتظار دارد.


5. ساقدوش‌ها ‒ Bridesmaids ‒ ۲۰۱۱

ژانر: کمدی، عاشقانه

کارگردان: پال فیگ (Paul Feig)

بازیگران: کریستن ویگ، مایا رودولف، رز بیرن،‌ ملیسا مک‌کارتی

تریلر فیلم

“ساقدوش‌ها” یکی از دوست‌داشتنی ترین فیلم‌های کمدی است و گامی بزرگ در تغییر دادن دیدگاه مردم درباره موضوع جالبی است که شخصیت‌های زن به تصویر می‌کشند. این فیلم تنها بازیگران زن دارد. ویگ در این فیلم در نقش “انی واکر”، زنی در اواسط دهه سی زندگی‌اش را اجرا می‌کند که پس از شنیدن نامزدی بهترین دوستش هم خوشحال و هم ناراحت است. ناراحتی او از شکست‌های اخیرش سرچشمه می‌گیرد. حالا، او باید در مراسم عروسی حاضر شود و با دوست و دشمنان قدیمی‌اش نیز ملاقات کند و همینطور باید ثابت کند که ساقدوشی لایق است.


6. عشاء ربانی سیاه – 2015 – Black Mass

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: اسکات کوپر (Scott Cooper)

بازیگران: جانی دپ، بندیکت کامبربچ، جوئل اجرتون، داکوتا جانسون، پیتر سارسگارد

تریلر فیلم

در جنوب بوستون سال ۱۹۷۰، مأمور اف‌بی‌آی جان کانلی (جوئل اجرتون)، تبهکار ایرلندی وایتی بالجر (جانی دپ) را ترغیب به همکاری با اف‌بی‌آی و از بین بردن دشمنی مشترک یعنی گروه مافیای ایتالیایی کرد. این اثر درام داستان واقعی اتحادی را نشان می‌دهد که از کنترل خارج شده و به وایتی اجازهٔ فرار از اجرای قانون و تحکیم قدرت را داد که بدین سبب او تبدیل به یکی از قدرتمندترین و خطرناک‌ترین تبهکارها در بوستون شد.


7. همسر مامور باغ‌وحش – 2017 – The Zookeeper’s Wife

ژانر‌: درام، جنگی

کارگردان: نیکی کارو (Niki Caro)

بازیگران: جسیکا چستین، دنیل بروهل، جوآن هلدنبرگ، تیموتی ردفورد

تریلر فیلم

فیلم همسر مامور باغ‌وحش روایتی متفاوت از دوران جنگ‌جهانی دوم است که به شیوه خاص خودش به پیامدهای ویران‌کننده جنگ می پردازد. داستان فیلم حکایت نگهبانان باغ وحش ورشو به نام‌های آنتونیا و جان زابینسکی است. این دو نفر در تلاشند تا در دوران اشغال لهستان توسط آلمان جان هزاران نفر از مردم و حیوانات را نجات دهند.


8. عصر سایه‌ها ‒ The Age of Shadows ‒ ۲۰۱۶

ژانر: درام، تاریخی، اکشن

کارگردان: کیم جی-وون (Kim Jee-woon)

بازیگران: سونگ کانگ-هو، گونگ یو، هان جی مین


تریلر فیلم

“لی جونگ چول” یک پلیس کره‌ای و یک خائن است که برای ژاپن اطلاعاتی فراهم می‌کند تا چیزی به دست آورد. وقتی دولت ژاپن او را به فعالیت علیه آنها متهم می‌کند، زندگی او ضربه می‌خورد. این مسئله او را کاملا گیج می‌کند، اما او را مورد توجه برخی افراد بالا رتبه در کره و ژاپن قرار می‌دهد. در حالی که یکی از آن‌ ها تلاش می‌‌کند تا او را به عضویت خود جذب کند، دیگری در تلاش است بازی روانی ایجاد کند تا برتری خود را به رخ بکشد. چه کسی برنده خواهد شد، و این بازی تا کجا کشیده خواهد شد؟


9. جوانی و دیوانگی – ۲۰۱۳ – Yeh Jawaani Hai Deewani

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: آیان موکرجی (Ayan Mukerji)

بازیگران: رانبیر کاپور، دپیکا پادکونه

تریلر فیلم

اگر به فیلم هایی که نشان دهنده ی شور و اشتیاق دوران جوانی اند علاقه دارید پیشنهاد می کنم حتما این فیلم را تماشا کنید. فیلم هندی “جوانی و دیوانگی” فقط به بیان عشق دوران جوانی نمی پردازد بلکه به مخاطب خود شجاعت رو به رو شدن با آرزو ها و رسیدن به خوشبختی را می آموزد.

داستان این فیلم درباره ی دختری ساده و آرام به نام “ننا” است که بعد از سالها تصمیم می گیرد بدون خانواده و همراه با دوستان دوران دبیرستانش به مسافرت برود. “ننا” که همه ی عمرش را به درس خواندن مشغول بوده است برای اولین بار در زندگی، به اهمیت روابط دوستانه پی می برد و عشق را تجربه می کند.


10. لینک گمشده – ۲۰۱۹ – Missing Link

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: کریس بولتر (Chris Butler)

صدا پیشگان: هیو جکمن، زویی سالدانا، اما تامپسون

تریلر فیلم

انیمیشن”لینک گمشده” داستان مردی به نام “لینک” است که به خدمت مردی به نام “سر لیونل فراست” در می آید تا اجدادش را در سرزمین افسانه ای “شری لانگا” پیدا کند. کاوشگر دیگری به نام “ادلینا فورت نایت” هم به آن ها می پیوندد و این گروه سه نفره با هم برای کمک به “لینک” دست به کار می شوند. شخصیت پردازی متفاوت و بامزه، ماجراجویی های هیجانی و داستان جذاب این انیمیشن در کنار صداگذاری عالی هیو جکمن، آن را به یک اثر دلنشین تبدیل کرده است.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Zohre

    مهر 9, 1399

    مثل همیشه عالی

    پاسخ