معرفی سریال “تابو” (Taboo)؛ جاه‌طلبی بی‌رحمانه در فضای قرن ۱۹

سریال تاریخی و معمایی “تابو” که فصل اول آن در سال 2017 منتشر شد، به واسطه داستان جذاب و بازی دیدنی تام هاردی، خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های حال حاضر تبدیل شد که هنوز معلوم نیست چقدر باید منتظر ساخت فصل دوم آن باشیم؟! این سریال هشت قسمتی، با نمایش فضایی کاملا ملموس و واقعی از لندن قرن 19، داستان مردی را روایت می‌کند که با جاه‌طلبی و آرزوهای بزرگی که در سر دارد، دست به کارهای خطرناکی زده و در این راه عده‌ای را نیز با خود همراه می‌کند. نه فقط بازی خیره‌کننده هاردی، بلکه عوامل مهم دیگری در جذابیت این سریال نقش داشته‌اند که تماشای آن را به تجربه‌ای متفاوت و هیجانی تبدیل کرده‌اند. در ادامه این مقاله به معرفی سریال تماشایی “تابو” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “تابو” (Taboo)
  • ژانر: درام، تاریخی، مهیج، رازآلود
  • سازنده: “استیون نایت” (Steven Knight)
  • بازیگران: “تام هاردی”، “اونا چاپلین”، “دیوید هایمن”، “جاناتان پرایس”، “جسی باکلی”
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 8 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60 دقیقه
  • سال تولید: 2017
  • شبکه سازنده: BBC One
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 76/100

تریلر فصل اول سریال Taboo

“من با شرارت وجود تو آشنا هستم زیرا زمانی بخشی از آن بودم.” یک دیالوگ معروف از سریال “تابو” که نشان دهنده فضای شوم این سریال بریتانیایی است. این سریال با فضاسازی دیوانه‌کننده و شخصیت‌پردازی‌های عمیق و واقعی مخاطبش را با دنیایی خشن، ظالم و ناامیدکننده روبرو می‌کند که اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و شوکه‌کننده آن، بیننده را تا پایان داستان میخکوب نگه می‌دارد.

داستان سریال “تابو” داستان شخصیتی به‌نام جیمز دلینی (با بازی تام هاردی) است که بعد از گذران ۱۰ سال زندگی در آفریقا، به همراه ۱۴ الماسی که به‌دست آورده‌است به لندن بازمی‌گردد تا بیشتر دربارهٔ کسب و کار به ارث مانده از پدرش بداند و به‌دنبال انتقام قتل وی برود. او با ممانعت از فروش کسب و کار خانوادگی خودشان به کمپانی هند شرقی، تصمیم می‌گیرد امپراتوری خرید و فروش خودش را بسازد؛ در حالی که با این‌ کار، خود را وارد بازی خطرناکی میان دو کشور آمریکا و بریتانیا می‌کند.

مضامین تاریک، زمینه گوتیگ و پوشش رهبانیت بر محور ضدقهرمان تاریک این سریال می‌چرخد. عناصر تکان‌دهنده و رازآلود، اجراهای خیره کننده و خشونت این سریال را جذاب کرده و به مخاطب این اجازه را می‌دهد تا در قلمرو تاریک و بی‌رحم شخصیت‌ها وارد شود و در دل داستانی قرار بگیرد که با فاش شدن رازها و معماهای داستانی‌اش، لحظه به لحظه خوی وحشی‌گری و بی‌رحمانه خود را نمایان می‌سازد.

محور و نقطه اتکای اصلی “تابو” شخصیت جیمز دلینی است که هیچکدام از رفتارهای وی را نمی‌توان پیش‌بینی نمود و یا حتی درک کرد. او به معنای واقعی کلمه شخصیتی شیاد و خودخواه است که برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به انجام هر کار غیراخلاقی، خشونت‌آمیز و ریسک‌پذیری می‌زند. جیمز نمونه یک انسان شجاع، جاه‌طلب و با اعتماد به نفس است که زیر بار ظلم و فسادهای حکومتی نرفته و با بهره گرفتن از هوش و توانایی‌های خودش به اهداف بزرگ و حتی خطرناکش می‌رسد.

سریال “تابو” همچنان که فضا و شخصیت‌هایش را در بالاترین سطح فیلمسازی قرار داده است، از موسیقی متن، فیلمبرداری، دیالوگ و کارگردانی خیلی خوبی هم برخوردار بوده که تمام اینها در کنار هم داستانی سراسر هیجان و رعب‌انگیز را پدید آورده اند.

تصاویری از سریال “تابو”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم