معرفی فیلم “بخور عبادت کن عشق بورز” (Eat Pray Love)

فیلم “بخور عبادت کن عشق بورز” داستان ماجراجویی یک زن برای شناخت خود است که براساس رمان معروف الیزابت گیلبرت ساخته شده‌است. گیلبرت یک نویسنده آمریکایی است که پس از طلاق از همسرش تصمیم می‌گیرد یک ماجراجویی به سراسر جهان را آغاز کند. این ماجراجویی به الیزابت اجازه می‌دهد تا با مردم مختلف با باورها، فلسفه‌ها و سبک زندگی مختلف آشنا شود و تغییر عظیمی در زندگی و شخصیتش به‌وجود می‌آید. در این مقاله به معرفی فیلم “بخور عبادت کن عشق بورز”  پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “بخور عبادت کن عشق بورز” (Eat Pray Love)
  • ژانر: درام، بیوگرافی، عاشقانه
  • کارگردان: “رایان مورفی” (Ryan Murphy)
  • بازیگران: “جولیا رابرتز”، “خاویر باردم“، “جیمز فرانکو“، “ریچارد جنکینس”
  • سال تولید: 2010
  • امتیاز آی ام دی بی: 5.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 36/100

تریلر فیلم

قدم گذاشتن در مسیرهای متفاوت زندگی همیشه هم کار آسانی نیست و بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم مشغول یک زندگی اشتباه باشیم و در آن احساس ناراحتی کنیم تا قدم جدیدی برداریم و از مسیر متفاوتی به دنبال خوشبختی برویم. در فیلم “بخور عبادت کن عشق بورز” ما با زنی مواجه می‌شویم که این جسارت را به خود داده و از راهی که زندگی‌ در مقابلش قرار می‌دهد به‌دستی استفاده می‌کند. شخصیتی که با وجود ترس‌ها و محدودیت‌ها، دست به تصمیمات بزرگی زده و هزاران مایل دورتر از محا زندگی‌اش به جستجوی شادی، خوشبختی و خود واقعی‌اش می‌رود.

الیزابت زنی نویسنده است که ناگهان خود را میان یک زندگی بی‌معنی و ازدواجی اشتباه می‌بیند و بعد از جدا شدن از همسرش تصمیم می‌گیرد با سفر به دور دنیا، خودش را در یک زندگی کاملا جدید غرق کند تا مفاهیمی مثل خدا و عشق را جور دیگری درک کند. الیزابت سفر خود را از کشور ایتالیا آغاز می‌کند؛ کشوری که بیشترین شهرت را  بابت غذاهای متنوع دارد. الیزابت در شهر رم دوستان زیادی پیدا می‌کند و هرچقدر که با فرهنگ مردم این شهر بیشتر آشنا می‌شود، خودش را هم بیشتر می‌شناسد.

بعد از چهار ماه زندگی فعال و پرانرژی در رم، الیزابت به هند می‌رود تا در آنجا با یک زندگی زاهدانه در معبد، نحوه عبادت کردن و شناخت خدا را تجربه کند. سفر او به هند که بیشتر به یک سفر معنوی تعبیر می‌شود، الزابت را با افرادی آشنا می‌کند که هرکدام به دنبال یافتن آرامش به معبد پناه آورده و حاضرند سختی‌هایی را برای رسیدن به آرامش خاطر تحمل کنند.

آخرین مسیر الیزابت کشور اندونزی است؛ جایی که او برای تمرین خودشناسی نزد معلمی می‌رود و از او می‌خواهد دانش خود را به او نیز آموزش دهد. در این سفر الیزابت علاوه بر تجربه‌های لذت‌بخش، با مردی به‌نام فیلیپ (خاویر باردم) آشنا می‌شود که با وجود علاقه‌اش به ایجاد رابطه عاشقانه با او، بر سر دوراهی عشق به خود یا دیگری قرار گرفته و با بزرگترین چالش زندگی‌اش روبرو می شود.

فیلم “بخور عبادت کن عشق بورز” فیلمی الهام‌بخش و دوست‌داشتنی بوده که می تواند دیدگاه مخاطبش را به زندگی و تغییرات بی‌حد و مرز آن را تغییر دهد. شاید تماشای این فیلم در سال 2020 کمی دلسرد‌کننده باشد، اما بازهم توانایی این را دارد که ما را برای ساعاتی در یک زندگی متفاوت قرار دهد و نیرویی را در وجودمان زنده کند که برای ادامه زندگی به آن احتیاج خواهیم داشت.

تصاویری از فیلم “بخور عبادت کن عشق بورز”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم