راهنمای سفر به اسلوونی

اسلوونی تا سال 1991 بخشی از کشور یوگسلاوی بود و سپس به یک کشور مستقل تبدیل شد. این کشور از شمال با اتریش، از غرب با ایتالیا، از شمال شرق با مجارستان و از جنوب شرق با کرواسی هم‌مرز است. در اسلوونی جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارد. در این مقاله چگونگی برنامه‌ریزی برای سفر به اسلوونی را به شما معرفی می‌کنیم.

مراحل

راهنمای سفر به اسلوونی: آب و هوای اسلوونی
  1. آب‌وهوای اسلوونی را جویا شوید. آب‌وهوای اسلوونی در سواحل، مدیترانه‌ای است. همچنین در آنجا آب‌وهوای اقلیمی دیده می‌شود، تابستان‌های گرم و داغ درحالی‌که فلات‌ها و دره‌ها آب‌وهوای سردتر دارد.

    راهنمای سفر به اسلوونی: زبان های رایج در اسلوونی
  2. یکی از زبان‌های رایج در آنجا را بدانید. بیشتر جمعیت اسلوونی به زبان اسلوونیایی صحبت می‌کنند که زبان بومی آن‌ها است. به همین دلیل بهتر است این زبان را یاد بگیرید. برخی از افراد به زبان‌های مجاری، ایتالیایی و حتی آلمانی صحبت می‌کنند.
  • بدانید که در کدام منطقه اسلوونی قرار دارید. در سواحل کرواسی کسی آلمانی صحبت نمی‌کند. در بیشتر رستوران‌ها منوهای چندزبانه وجود دارد و یا اینکه چندین منو به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهند.

    راهنمای سفر به اسلوونی: مناطق مختلف اسلوونی
  1. مناطق مختلف اسلوونی را بشناسید. مناطق مختلف اسلوونی عبارت‌اند از مناطق ساحلی، آلپ جولیان، اسلوونی مرکزی، اسلوونی جنوب شرقی و دو بخش دیگر. در زیر این مناطق را توضیح می‌دهیم.
  • ساحل – شهرهای Bistrica, Piran, Postojna و Sezana در این منطقه قرار دارد. این بخش در جنوب غرب اسلوونی قرار دارد و در آنجا غار، تپه و سواحل وجود دارد.
  • آلپ جولیان – شهرهای Bled, Idrija, Jesenice و پارک ملی Triglav در این منطقه قرار دارد. کوه تریگلاف و برکه‌های شمال غربی در این منطقه قرار دارد.
  • اسلوونی جنوب شرقی – شهرهای Dolenjske Toplice, Kocevje و Novo Mesto در این منطقه قرار دارد. این منطقه جنوب شرقی رودخانه کراکا (Krka) و ساوا (Sava) را در خود جای داده است.

    راهنمای سفر به اسلوونی: شهرهای اسلوونی
  1. شهرها را بشناسید. در اسلوونی شهرهای مختلفی وجود دارد مانند Ljubljana, Maribor, Celje, Kranj, Novo Mesto, Nova Gorica, Koper/Capodistria و Velenje. Ljubljana بزرگ‌ترین کشور و پایتخت است، Maribor هم دومین شهر بزرگ این کشور است.

روش اول: وارد شدن به این کشور

راهنمای سفر به اسلوونی: شرایط ورود به این کشور
  1. شرایط ورود به این کشور را بشناسید. توافق‌نامه شینگن اسلوونی را نیز شامل می‌شود، بنابراین هیچ کنترلی صورت نمی‌گیرد. اما در بلغارستان، کرواسی، قبرس ایرلند، بریتانیا و رومانی، کنترل صورت می‌گیرد. شاید بررسی‌های رایج صورت بگیرد اما بازدید اساسی صورت نمی‌گیرد. اگر عضو کشورهای شینگن هستید ویزایی دریافت خواهید کرد که در تمام کشورها معتبر است.

    راهنمای سفر به اسلوونی: استفاده از اتوبوس
  2. اتوبوس سوار شوید. در وب‌سایت اتوبوس‌رانی لیوبلیانا ((Ljubljanag می‌توانید درباره خدمات هواپیمایی و اتوبوس‌رانی این کشور اطلاعاتی کسب کنید. در روزهای هفته میان تریست (Trieste)، ایتالیا و کوبر (Kober) و پیران (Piran) اتوبوس وجود دارد. علاوه بر آن، هرروزه میان مسیرهای تریست و لیوبلیانا و همچنین میان گوریزیا، ایتالیا و نوا گوریکا، هر یک ساعت یک‌بار یک اتوبوس وجود دارد. می‌توانید این مسیرها را پیاده نیز بروید.

    راهنمای سفر به اسلوونی: استفاده از هواپیما
  3. هواپیما سوار شوید. فرودگاه اصلی اسلوونی فرودگاه لیوبلیانا و خط اصلی آن Adria Airways است به شهرهای مختلف اروپا سفر می‌کند و خطوط این کشور را به کشورهای جنوب شرق اروپا متصل می‌کند.
  • همچنین می‌توانید از سرویس هوایی ایرلندی Ryanair استفاده کنید که از دوبلین به پولا، مرز کرواسی پرواز می‌کند. همچنین می‌توانید از فرودگاه تریست در ایتالیا به غرب اسلوونی بروید و سپس با یک ساعت رانندگی به لیوبلیانا بروید. همچنین می‌توانید با پرواز در فرودگاه‌های Klagenfurt، اتریش یا فرودگاه ایتالیایی ترویسو (Treviso) به بخش‌های مختلف اسلوونی بروید.

    راهنمای سفر به اسلوونی: استفاده از قطار
  1. قطار سوار شوید. کشورهای اروپایی توسط خطوط راه‌آهن به هم متصل‌اند، البته به‌جز ایتالیا که خطوط راه‌آهن در برخی قسمت‌های آن قطع می‌شوند. معروف‌ترین خطوط ارتباطی کشورها عبارت‌اند از وین در اتریش، بوداپست مجارستان و زاگرب در کرواسی. همچنین مسافران می‌توانند از طریق خطوط راه‌آهن قسمت‌های دیگر ایتالیا، به گوریزیا برسند.
  • برخی از مقصدها از مسیرهای مخصوص بین‌المللی قابل‌دسترسی هستند که بلیت‌های آن ارزان هستند اما به‌سرعت به فروش می‌رسند. همچنین برای بازگشت از اسلوونی می‌توانید بلیت‌های City Star خریداری کنید.

روش دوم: جاذبه‌های دیدنی

راهنمای سفر به اسلوونی: موزه ملی اسلوونی
  1. از موزه ملی اسلوونی دیدن کنید. این موزه که در شهر لیوبلیانا، و ورودی خیابان Muzejka قرار گرفته، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موزه کشور است که در سال 1821 افتتاح شده است. در سال 1888 ساختمان موزه در خیابان موزه ساخته شد. در این موزه کلکسیون آثار باستانی متعلق به عصر حجر و آثار مدرن قرار گرفته است:
  • ساختمان جدید آن در خیابان Maistrova واقع شده و آثار هنری اسلوونی را به نمایش می‌گذارد. در این موزه آثار قرن 14 تا به امروز به معرض نمایش در می‌آید.

    راهنمای سفر به اسلوونی: دیدن از لیوبلیانا
  1. از لیوبلیانا دیدن کنید. در این شهر ساختمان‌هایی وجود دارد که در دوران سیطره مجارستان و اتریش بر اسلوونی ساخته شده بودند. در این منطقه گردشگر زیادی وجود ندارد و از سایر پایتخت‌های اروپایی ارزان‌تر است.

    راهنمای سفر به اسلوونی: جاذبه های دیدنی ساوینجا و ره سالک
  2. از جاذبه‌های دیدنی ساوینجا (Savinja) و دره سالک (Salek) دیدن کنید. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از پارک دیدنی لوگار (Logar) با آبشار رینکا، جاده پانورامیک سولکاوا (که نمای زیبایی آلپ را به نمایش می‌گذارد)، کلیسای سنت موهار (St Mohor) و St. Fortunatus، غار Snezna jama (مهم‌ترین غار تفریحی) و موزه زغال‌سنگ که سه برکه دارد.

    راهنمای سفر به اسلوونی: کوه های آلپ جولیان و ساوینجا
  3. به کوه‌های آلپ جولیان یا ساوینجا بروید. این کوه‌ها برای اسکی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، قایقرانی و گشت‌وگذار عالی هستند.

    راهنمای سفر به اسلوونی: غارهای جنوب اسلوونی
  4. از غارهای جنوب اسلوونی دیدن کنید.

    راهنمای سفر به اسلوونی: جاذبه های Bled

6. از دامنه‌های آلپ در Bled و دریاچه آن دیدن کنید. در غارهای این منطقه استالاکتات و استالاگمیت وجود دارد و در آنجا می‌توانید نقاشی‌های کنده شده از اولین گردشگرهای سال‌های 1213 را مشاهده کنید.

راهنمای سفر به اسلوونی: دره ساوینجا و سالک

7. از دره ساوینجا و سالک دیدن کنید. در این منطقه چندین شهر وجود دارد که ارزش دیدن را دارند.

  • سولکاوا – در دره‌های عمیق رودخانه ساینجا. این مکان در سال 2009 جایزه برترین مقصد گردشگری اسلوونی را دریافت نمود. این مکان برای افرادی که می‌خواهند از طبیعت لذت ببرند، در کوه‌های زیبا پیاده‌روی کنند و از غذاهای محلی منطقه لذت ببرند، بهترین انتخاب است.
  • حتماً از جاده پانورامیک سولکاوا با مناظر کوه‌های آلپ و پارک‌ها (لوگار، Matkov kot و Robanov kot) دیدن کنید. در اینجا بیش از 100 جاذبه طبیعی وجود دارد.
  • Gornji Grad– بخشی از اتحادیه اروپا. این منطقه در انتهای فلات Menini قرار گرفته و سالانه گردشگران بسیاری به آنجا می‌روند تا از کلیسای سنت موهار و St. Fortunatus که بزرگ‌ترین ساختمان‌های قدیمی اسلوونی هستند دیدن کنند.
  • Luce– بخشی از اتحادیه اروپا. دره‌ای در دامنه آلپ و بهترین مکان برای گردش و کوه‌نوردی گردشگران. یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این منطقه غار Snezna jama در پایین کوه Raduha است. علاوه بر این می‌توانید به Najarze رفته و از قصر Vrbovec و صومعه فرانسیسکن (Franciscan) دیدن کنید. حتماً باید از این مکان دیدن کنید!
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم