بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع پیدا کردن گنج که حتماً باید تماشا کنید

در طی سال‌ها گنج‌یابی موضوع فیلم‌های بیشماری بوده است. با تماشای بهترین فیلم‌های این ژانر هیجان انگیرترین ماجراجویی‌ها را تجربه کنید!

علامت “X” که مکان گنج دفن شده است. نسل‌هاست که این موضوع ذهن بینندگان را به وجد می‌آورد. از داستان‌های قدمی مانند “جزیره گنج” (Treasure Island) گرفته، تا ماجراجویی های مدرن که همیشه موضوع گنج یابی را به داستانی سرگرم کننده تبدیل کرده است.

فیلم‌های بسیار زیادی وجود دارند که به روش‌های مختلف، این داستان را بازگو کرده‌اند. برخی از آنها تنها ماجراجویی خالص بوده و برخی دیگر افسانه‌هایی تاریک‌تر را روایت می‌کنند. این فیلم‌ها وقتی به درستی ساخته شوند، در تمامی سنین لشکری از بینندگان خواهند داشت. در ادامه برخی از فیلم‌های با موضوع گنج‌یابی، که همه باید تماشا کنند را معرفی خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید.


10. گنجینه ملی – National Treasure – 2004

نیکلاس کیج” (Nicolas Cage) در یک فیلم ماجراجویی به سبک “ایندیانا جونز” نقش تاریخ شناسی را دارد که در دوران تأسیس آمریکا به دنبال گنجی می‌گردد. او باید با مزدوران و مسئولان بجنگد تا نقشه‌ای که در اعلامیه استقلال مخفی شده را رمزگشایی کند.

این فیلم ترکیبی از تاریخ آمریکایی و اکشن و ماجراجویی است. همچنین بازیگران قدرتمندی از جمله “شان بین” (Sean Bean)، “جان ویت” (Jon Voight)، و “کریستوفر پلامر” (Christopher Plummer) در آن نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم کاملاً سرگرم کننده و جالب است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نیکلاس کیج که باید تماشا کنید


9. عشق بازی با سنگ – Romancing The Stone – 1984

“عشق بازی با سنگ” یک داستان هیجان انگیز با موضوع گنج یابی است که با چاشنی کمدی و رمانتیک ترکیب شده. در این فیلم “کاتلین ترنر” (Kathleen Turner) یک رمان نویس ژانر عاشقانه است که به کلمبیا سفر می‌کند تا خواهر ربوده شده‌اش را پیدا کند. او در راهش با یک ماجراجوی دغل باز (“مایکل داگلاس” (Michael Douglas)) همراه می‌شود که به دنبال گنجی پنهان است.

“ترنر” و “داگلاس” به عنوان دو فردی که نمی‌توانند بین عشق و تنفر از یکدیگر یکی را انتخاب کنند، ارتباط صحنه‌ای خیلی خوبی با یکدیگر دارند. همچنین “دنی دویتو” (Danny DeVito) به عنوان یک مجرم که به دنبال همان گنج است، کمدی فوق العاده ای را عرضه می‌کند.


8. دنیای دیوانه، دیوانه، دیوانه، دیوانه – It’s a Mad, Mad, Mad, Mad World – 1963

“دنیای دیوانه، دیوانه، دیوانه، دیوانه” به طرزی کمدی و مسخره به ژانر گنج یابی می‌پردازد که نتیجه بسیار موثری نیز دارد. داستان درباره یک گروه موتور سوار است که شایعه‌ای به گوششان می‌رسد که می‌گوید؛ یک شاه دزد تمام داراییش را در مکانی پنهان کرده، آن‌ها با شنیدن این موضوع تصمیم می‌گیرند این گنج را بیابند.

این فیلم بسیار پرستاره بوده و بازیگرانی از جمله “اسپنسر تریسی” (Spencer Tracy)، “میلتون برل” (Milton Berle) و “میکی رونی” (Mickey Rooney) و دیگر افراد در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم یک کمدی هیجان انگیز وعالی با بازی پر انرژی و خنده آور بازیگران می‌باشد.


7. ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی – Indiana Jones And The Last Crusade – 1989

سومین قسمت از مجموعه “ایندیانا جونز” نیز مانند دو قسمت دیگر داستانی هیجان انگیز و عالی درباره گنج یابی را به تصویر می‌کشد. این بار “ایندی” به همراه پدرش (“شان کانری” (Sean Connery)) به جنگ با نازیان می‌روند تا گنج افسانه‌ای “جام مقدس” که گفته شده دارای قدرت جاودانگی می‌باشد، را پیدا کنند.

“استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) بار دیگر ثابت می‌کند که هیچکس بهتر از او نمی‌تواند صحنه‌های اکشن را فیلمبرداری کند. این فیلم پر از هیجان، شوخ طبعی، و طعنه می‌باشد. “هریسون فورد” (Harrison Ford) مثل همیشه فوق العاده است و “کانری” ماجراجویی فیلم را به حد زیادی افزایش می‌دهد.


6. دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه – Pirates Of The Caribbean: The Curse Of The Black Pearl – 2003

تا قبل از ساخته شدن این فیلم دیگر دوران فیلم‌هایی با موضوع دزدان دریایی سر آمده بود، تا این که این فیلم ماجرایی- رمانتیک ثابت کرد این ژانر هنوز حرفی برای گفتن دارد می‌تواند فوق العاده سرگرم کننده باشد. “جانی دپ” (Johnny Depp) در نقش کاپیتان “جک اسپارو” یک دزد دریایی عجیب و غریب است که سعی دارد کنترل کشتی قدیمیش را که توسط یک گنج ممنوعه نفرین شده به دست بگیرد.

داستان به طور کلی جالب بوده و اکشن فوق العاده می‌باشد. اما “دپ” اصلی‌ترین دلیل عالی شدن این فیلم می‌باشد، چرا که نقش آفرینی نامتعادل و شوخی‌های او جذابیت زیادی به فیلم بخشیده اشت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


5. سه پادشاه – Three Kings – 1999

“سه پادشاه” رویکردی مدرن به داستان گنج یابی دارد که همین باعث می‌شود فیلمی خاص باشد. فیلم جنگی “دیوید او. راسل” (David O. Russell) درباره یک گروه سرباز است که در انتهای “جنگ گلف” نقشه می‌چینند از انبار بزرگ “صدام حسین” (Saddam Hussein) طلا بدزدند.

جرج کلونی” (George Clooney)، “مارک والبرگ” (Mark Wahlberg) و “آیس کیوب” (Ice Cube) در نقش‌های اصلی تعادل خوبی به فیلم اضافه می‌کنند. همه شما با اکشن فیلم هیجان زده می‌شوید، با شوخ طبعی آن به خنده میفتید و با لحظات درام آن مسخ خواهید شد.


4. گونیز – The Goonies – 1985

ایده ماجراجویی برای پیدا کردن گنج، چیزی است که تمام کودکان در نقطه‌ای از زندگی به آن فکر می‌کنند. “گونیز” با داستان کلاسیک خانوادگی و دوستی که دارد، حس ماجراجویی جوانی را به صفحه نمایش می‌آورد.

داستان درباره گروهی نوجوان متفاوت است که یک نقشه گنج باستانی متعلق به دزدان دریایی را پیدا کرده و تصمیم می‌گیرند آن را بیابند. این فیلم داستانی جالب، خنده دار و دلگرم کننده از دوستی است که در داستان اصلی پیچیده شده است.


3. خوب، بد، زشت – The Good, The Bad And The Ugly – 1966

این شاهکار “سرجو لئونه” (Sergio Leone) نه تنها بهترین فیلم وسترن ایتالیایی است، بلکه بهترین فیلم وسترن در ژانر گنج یابی می‌باشد. بازیگران آن “کلینت ایستوود” (Clint Eastwood)، “لی وان کلیف” (Lee Van Cleef) و “ایلای والاک” (Eli Wallach) به عنوان سه شخصیت اصلی فیلم نقش آفرینی می‌کنند که به طور اتفاقی با گنجی دفن شده در یک قبرستان روبرو می‌شوند.

این فیلم بسیار زیبا بوده و بازیگران نیز در نقش خود فوق العاده بودند. سکانس‌های نمادین زیاد و همچنین موسیقی متن بسیار خوبی وجود دارند. این فیلم یک اکشن- ماجرایی فوق العاده در آمریکاست که با جنگ داخلی در هم شکسته شده است.


2. گنج‌های سیرا مادره – The Treasure of the Sierra Madre – 1948

“گنج‌های سیرا مادره” یک داستان وسترن دیگر است که افسانه‌ای احتیاطی درباره حرص و ثروت نیز در خود دارد. این فیلم از “جان هیوستون” (John Huston) درباره دو آمریکایی است که در مکزیک کار می‌کنند و با با یک اکتشافگر معدن‌های طلا در کوه همکاری می‌نمایند.

این فیلم بر خطرهایی که این مردان برای پیدا کردن گنج انجام می‌دهند، و تاثیراتی که این کار بر آنها دارد نگاهی جالب و جذاب دارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم عجیب ولی تأثیرگذار در ژانر وسترن که باید تماشا کنید


1. مهاجمان صندوق گمشده – Raiders Of The Lost Ark – 1981

حتی فکر کردن به فیلمی درباره گنج یابی بدون “ایندیانا جونز” و کلاه نمدی‌اش کار سختی است. ممکن است او اولین شخصیتی نباشد که به دنبال گنجینه‌ای گمشده می‌رود، اما به سختی می‌توان شخصیت دیگری را پیدا کرد که این کار را بهتر از او انجام داده باشد.

اولین ماجراجویی ایندی بهترین کار او بوده که در آن با رفیق قدیمیش (“کارن آلن ” (Karen Allen)) به جستجوی صندوق مقدس پیمان می‌رود و قبل از آن که نازیان از قدرتش استفاده کنند، آن را پیدا می‌کند. “هریسون فورد” (Harrison Ford) قهرمانی افسانه‌ای می‌سازد و “استیون اسپیلبرگ” (Steve Spielberg) یک داستان ماجرایی توام از هیجان، خنده و جذابیت را پدید می‌آورد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم