رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های زن مجموعه فیلم‌های “جنگ ستارگان” (Star Wars)

“جنگ ستارگان” همیشه از دوره خود جلوتر بود و در سال‌های 1970 محدودیت‌های ژانر علمی-تخیلی را کنار زد. از آن موقع به پیشرفتش ادامه داد و با 11 فیلم چهره سینما را عوض کرد. هر کدام از فیلم‌هایش موفق بوده و به رکورد فروش جدیدی دست یافتند.

“جرج لوکاس” در زمان خلق “جنگ ستارگان” هرگز تصور نمی‌کرد فیلم‌هایش این اندازه طرفدار داشته باشد که نه تنها فیلم‌ها را تماشا کرده، بلکه تمام محتوای جدید مربوط به فیلم‌ها را دنبال کنند. لوکاس همیشه در فیلم‌هایش از شخصیت‌های زن قدرتمند استفاده کرده، درست مثل پرنسس لیا. با این حال طی چهار دهه شخصیت‌های زن دیگری هم به فیلم‌هایش اضافه شده و توجه طرفداران را جلب کرده‌اند. در اینجا بهترین این شخصیت‌های زن را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. کاپیتان فاسما – Captain Phasma

کاپیتان فاسما کاری کرد که شاید کمتر زنی انجام دهد و بنابراین شاید چندان محترم شمرده نشود. او به صدر محفل یکم رسید و به رهبر استورم تروپرز تبدیل شد.

او به علاوه سلاح و مهارت های رزمی تونایی رهبری خیره کننده دارد. با وجود اینکه حضورش کوتاه است اما با جزئیات به او پرداخته می شود.

همچنین بخوانید: بهترین لحظات مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars)


14. نورا وکسلی – Wexley

نورا وکسلی در سه گانه “پس از واقعه” (Aftermath) حضور یافت و عضو اصلی شورش بود، درنتیجه باعث شد در جمهوری جدید فعالیت کند. او در خلق سال های صلح آمیز بعدی دست داشت. او خلبانی قوی و رهبر قدرتمند گروه امپریال های سابق است، اما مادر حمایتگر و مسئولیت پذیری برای تمین وکسلی هم محسوب می شود. نورا یکی از قهرمان های کهکشان است.


13. امیلین هلدو – Amilyn Holdo

جایگاه دریاسالار ارشد جایگاه مهمی بود زیرا هم باید وظیفه غیرممکن لیا را انجام می داد و هم با حملات پو و اعضایش به محفل یکم مقابله می کرد.

او با سربازان مقابله کرده، نقشه خوبی کشیده و با قربانی کردن خود جان بسیاری را نجات داده و تعداد زیادی از نیروهای دشمن را از بین برده است. او رهبر و قهرمانی انگیزه بخش است که در حرفه خود می درخشد.


12. کارا دون – Cara Dune

سرباز سابق و مبارز فعلی در جنگ میان کهکشانی، که از طرف متحدین مبارزه کرد. گرچه برای رسیدن به صلح تلاش کرده اما هرگز نمی تواند مبارزه را کنار بگذارد. کارا برای کمک به کودک و ماندالوریون زندگی آرام روی سیاره ای کمتر شناخته شده را کنار گذاشت. بار دیگر با آمدن به کنار دوستانش قدرت و مهارت های جنگی خود را نشان داد.


11. ماز کاناتا – Maz Kanata

یکی از باهوش ترین و عاقل ترین افراد کهکشان که زندگی طولانی و موفقی داشته و این موضوع از ارتباط با بزرگان تاریخ پیداست.

او نه تنها در کار با سفینه ها موفق، بلکه در حرف زدن هم بی نظیر است. آرام صحبت کرده و با تاثیر خود و انتخاب کلمات می تواند کهکشان را به فضایی آرام، دوستانه، مبتنی بر مذاکره و نوشیدنی های دلچسب، تبدیل کند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 شخصیت قدرتمند سیث در فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars)


10. شاک تی – Shaak Ti

شاک تی که از نژاد توگروتا آمده، خود را به عنوان یک جدای اثبات کرده است. او با ارتقا سرانجام به شورای عالی جدای می رسد. او در روزهای جمهوری خواهی در کنار جدای دیگر در مقابل ارتش سپاراتیست مبارزه کرد.

او به عنوان ژنرال ارتش بزرگ در تمرین سربازان شرکت داشت. متاسفانه بعد از خیانت آناکین اسکای واکر، در معبد جدای توسط او به قتل رسید.


9. مان ماتما – Mon Mothma

برای نسل جوان ترین که با فیلم های اصلی بزرگ نشدند شاید مان ماتما نام بیگانه ای باشد، اما بدون او نیروهای متحد وجود نداشتند. ماتما در دوران جنگ های کلونی سناتور جمهوری بود.

با پایان جنگ درباره نیروهای روزافزون پالپاتین اخطار داد، اما تعداد کمی به حرفش گوش دادند. پس از انحلال جمهوری، به همراه بیل ارگانا رهبری نیروهای شورشی علیه استبداد امپراتوری را برعهده گرفت. پس از پیروزی نیروهای شورشی به صدر اعظم جمهوری جدید تبدیل شد.


8. جین ارسو – Jyn Erso

جین ارسو دختر گالن ارسو، دانشمند ستاره مرگ است. جین نیرویی قدرتمند در شورش متحدین است که توسط ساو گرارا، قهرمان جنبش مقاومت، بزرگ شد، و تنها شورش را می شناسد.

او ماموریتش را ادامه داد تا به پدرش دست پیدا کند، چون او در امپراتوری ماموریتی برعهده داشت. جین به همراه خدمه اش به سیتادل رفت، جایی که نقشه های ستاره مرگ در جریان است. آنها این نقشه ها را ادامه دادند اما به قیمت جانشان تمام شد.


7. ری – Rey

ری نوه دختری امپراتوری پالپاتین بود که والدینش او را از پالپاتین پنهان کرده بودند. او در جاکو زندگی می کرد تا اینکه به مقاومت پیوست. او پس از کشف نیروهای خود با کایلو رن، رهبری محفل یکم ارتباط برقرار کرد و باعث شد به اکسجل راه پیدا کنند که در آنجا پالپاتین را یافت.

پدربزرگش می خواست او را جایگزین خودش کند اما ری او را کشت تا مقاومت را نجات دهد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت برتر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان


6. هرا سیندولا – Hera Syndulla

هرا با مهارت های خلبانی خود ثابت کرد که جز متحدین است و سرانجام یک جدای به نام کانان جاروس را دید و عاشق او شد. آنها به همراه سفینه گاست سیاره لوتال را از دست امپراتوری نجات داد.

سیندولا به خاطر مهارت هایش به ژنرال نیروهای متحدین تبدیل شد و فرمانروایی بر مبارزین را برعهده گرفت. سیندولا در نبرد اندور که امپراتوری را به خطر می انداخت حضور یافت.


5. آساج ونترس – Assaj Ventress

شخصیتی پیچیده که می خواست شاگر کنت دوکو باشد و وقتی دوکو دید به عنوان مزدور مفید واقع می شود دیگر به عنوان شاگرد به او نگاه نکرد.

او چهره مهمی بود که در جنگ های کلونی در کنار سپاراتیست مبارزه کرد. به عنوان مزدور با اوبی-وان و آناکین اسکای واکرز مبارزه کرد و ثابت کرد که می تواند دشمن جدای باشد. گرچه تا پایان جنگ از چشم دوکو افتاد و به داتومیر فرار کرد.


4. سابین ورن – Sabine Wren

سابین ورن از قبیله ورن از مادالور می آید. او متحدین را تشکیل داد و با خدمه گاست دوست شد و وظیفه خدمت به متحدین شورشی را برعهده گرفت. او مبارز قدرتمندی بود که سنت های آبا و اجدادی را دنبال کرد.

سابین به همراه متحدین شورشی در بسیاری از نبردها پیروز شده و بعد به سیاره ماندالور بازگشت، تا میراث خانواده را زنده کرده و همچنین شمشیری قوی به نام دارک سابر به دست آورد که توسط آن می توانست ماندالورین ها را رهبری کند.


3. پدمه آمیدالا – Padmé Amidala

آمیدالا ملکه نابو و سناتور جمهوری بود که در آزادی نابو از یوغ سپاراتیست نقش مهمی داشت و اطمینان حاصل کرد که مردم جمهوری وضعیت خوبی داشتند.

ارتباط او با جدای آناکین اسکای واکر مسیر کهکشان را شکل داد و باعث شد پالپاتین بتواند با یک شاگرد قدرتمند بیعت کرده و کنترل جمهوری را برعهده بگیرد. او مانند بسیری دیگر درباره قدرت پالپاتین هشدار داد، با این حال نمی توانست مانع از نابودی جدای و جمهوری شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم درباره جنگ جهانی دوم با بزرگ‌ترین میدان‌های نبرد


2. لیا ارگانا اسکای واکر – Leia Organa Skywalker

دختر جدای که شاگرد سیث شد، یعنی آناکین اسکای واکر و پرنسس آمیدالای نابو، که پس از مرگ مادرش در زمان تولد، به عنوان سناتور بیل ارگانا بزرگ شد. او نه تنها در نابودی امپراتوری نقش مهمی داشت، بلکه در برابر محفل یکم به عنوان ژنرال  مقاومت فعالیت کرد.

لیا یک رزم آرا، سخنور و سیاستمدار ماهر بود که در بزرگسالی توسط برادرش لوک اسکای واکر تعلیم دید و وقتی ری شاگرد او شد اطلاعاتش را به نسل بعد منتقل کرد.


1. آهسوکا تانو – Ahsoka Tano

آهسوکا در دوران جنگ کلونی شاگرد آناکین اسکای واکر بود و یک جدای بامهارت و مبارزی خوب محسوب می شد. حتی در شرایط خصوصی هم به ندای عقل استادش گوش می داد و به طور کلی برای محفل جدای مهم بود.

پس از اینکه شورای جدای به اشتباه او را به خیانت علیه جمهوری متهم کرد، او شورا را ترک کرد و در روزهای امپراتوری به عنوان ژنرال متحدین شورشی بازمی گردد. حضور او حیاتی بود و سرانجام به مربی ازرا بریجر تبدیل شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. علی

    مهر 13, 1399

    به چه حقی پرنسس لیا اول نیست؟؟

    پاسخ

    • مبین در پاسخ به علی

      دی 28, 1401

      شما شناختی از آسوکا تانو دارید؟

      پاسخ

    • مبین در پاسخ به علی

      دی 28, 1401

      چون آسوکا تانو هست

      پاسخ