آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 90)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. نفوذی – The Insider – ۱۹۹۹

ژانر: درام مهیج

کارگردان: مایکل مان (Michael Mann)

بازیگران: راسل کرو، آل پاچینو،‌ کریستوفر پلامر، دایان ونورا

تریلر فیلم

مدت ها پیش زمانی که شرکت های تولید تنباکو جهان را اداره می کردند، مردی به نام جفری ویگند درباره تاثیرات تنباکو حقیق ترسناکی را افشا کرد. این فیلم داستان زندگی اوست و کرو که او را خوب می شناخت نقشش را ایفا می کند. گرچه فیلم ۱۵۷ دقیقه است اما حتی یک لحظه هم حس نمی کنید حوصله تان سر رفته است. فیلم سوالاتی را می پرسد که بیننده را به فکر کردن وادار می کند و بیننده را به مرزهای می کشاند که نشان دهنده قدرت دنیای سینماست. آل پاچینو اجرای زیبایی دارد که بدون شک بهترین اجرای او در دهه ۹۰ است. لحظه سرگرم کننده فیلم هم دیدنی است.


2. در یک دنیای بهتر – 2010 – In a Better World

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سوزان بیر (Susanne Bier)

بازیگران: مایکل پرسبرنت،‌ ویلیام جان نیلسون، تراین دیرهولم

تریلر فیلم

فیلم در یک دنیای بهتر فیلمی دانمارکی است که در سال 2010 موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد. داستان این فلم در مورد پزشکی به نام آنتوان است که در خارج از کشورش و در آفریقا مشغول درمان بیماران است؛ در این بین، پسرش الیاس در مدرسه جدیدش مورد آزار و اذیت دانش‌آموزان دیگر قرار می‌گیرد و پسری به نام کریستین به الیاس کمک می‌کند چراکه اعتقاد دارد هر رفتار بدی را باید تلافی کرد.


3. اعمال خشونت – 2018 – Acts of Violence

ژانر: اکشن

کارگردان: برت دونوو (Brett Donowho)

بازیگران: بروس ویلیس،‌ کول هاسر، اشتون هولمز

تریلر فیلم

داستان درباره برادران مک گرگور است که پس از ربوده شدن برادر کوچکشان، با کمک مهارت‌های نظامی خود به پلیسی (بروس ویلیس “Bruce Willis”) کمک می‌کنند تا یک گروه قاچاق انسان و رئیسشان را دستگیر کند. فیلم نبرد شخصیت‌های مثبت در برابر شخصیت‌های منفی و پیروزی آنها را نشان می‌دهد.


4. ارتقا ‒ Upgrade ‒ ۲۰۱۸

ژانر: ترسناک، علمی-تخیلی

کارگردان: لی ونل (Leigh Whannell)

بازیگران: لوگان مارشال، لیندا کروپر، بتی گابریل

تریلر فیلم

داستان درباره مردی است که پس از حمله چهار مرد همسرش کشته شده و خودش فلج می شود. او با دریافت یک چیپ پیوندی که به او اجازه می دهد کنترل بدنش را دوباره به دست آورد، زندگیش را پس می گیرد و فرصتی برای اجرای عدالت به دست می آورد. واضح است که این برنامه چیزی بیشتر از فقط کنترل بدنش به او می دهد. این فیلم نمایش کنترل انسان توسط هوش مصنوعی است. نمایشی از کنترل کامل هوشی فرانسانی بر ذهن و جان انسان.


5. رنوآر – 2012 – Renoir

ژانر: درام، عاشقانه، تاریخی، بیوگرافی

کارگردان: ژیل بوردوس (Gilles Bourdos)

بازیگران: میشل بوکه، کریستا تره، توما دره

تریلر فیلم

در تابستان سال 1915، “ژان رنوار” پسر نقاش امپرسیونیست پرآوازه فرانسوی “پیر آگوست” پس از مجروح شدن در جنگ جهانی اول به خانه باز می گردد.”آندره” زنی جوان رابطه پدر و پسر را دوباره زنده کرده و زندگیشان را تغییر می دهد. فیلمی زیبا و تماشایی که هر صحنه آن مانند یک تابلو نقاشی است و از فضای دلنشین و ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز آن در کنار داستان آرام و رمانتیکش لذت خواهید برد.


6. مرگ استالین – 2017 – The Death of Stalin

ژانر: درام، کمدی سیاه

کارگردان: آرماندو یانوچی (Armando Iannucci)

بازیگران: جفری تامبر، استیو بوشمی، مایکل پیلین

تریلر فیلم

این فیلم روزهای آخر دیکتاتور شوروی را دنبال می‌کند و اتفاقات پس از مرگش، آشفتگی رژیم را به تصویر می‌کشد. در روزهای سقوط استالین و پس از مرگ او، وزرای هم دست و تیم اصلی او نیز کنترل خود را از دست می‌دهند. برخی از آنها متمایل‌اند تا تغییرات مثبتی در روسیه انجام شود و برخی دیگر نیز انگیزه‌های شومی در سر دارند. اما در بین تمام این جریانات نیز یک مسئله مشترک وجود دارد.


7. پادشاه دزدان – King of Thieves  – ۲۰۱۸

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: جیمز مارش (James Marsh)

بازیگران: مایکل کین، تام کورتنی، چارلی کاکس

تریلر فیلم

طمع یک خطای بزرگ است. گرچه این طمع می‌تواند جایگاه انسان در زندگی را بالا ببرد، اما نابودگر هم بوده و می‌تواند باعث سقوط انسان شود. “پادشاه دزدان”  به چنین موضوعی می‌پردازد و داستان گروهی از سارقین است که طمع ‌شان، گرچه موفقیت کوتاه مدت را به دنبال دارد، اما باعث سقوط آن ها در گروه می‌شود. بی‌اعتمادی ایجاد شده در نتیجه این شرایط جنونی را ایجاد کرده که همگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


8. به دونگ ماکگول خوش آمدید – 2005 – Welcome to Dongmakgol

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: پارک وانگ-هیون (Park Kwang-hyun)

بازیگران: کانگ هایه-جونگ، جونگ جائه-یونگ، شین ها-کیون

این فیلم وقایع سپتامبر ۱۹۵۰ را نشان می‌دهد، زمانی که کره درگیر جنگ داخلی بوده است. “به دونگ ماکگول خوش آمدید” (که موجب اولین ورود کره جنوبی به مراسم اسکار شد) درباره امید اتحاد شمال و جنوب می‌باشد. این فیلم که به دلیل قابل پیش‌بینی بودن مورد انتقاد قرار گرفت، چهارمین فیلم پرفروش کره‌ای در زمان انتشار آن در سال ۲۰۰۵ است.

فیلمی احساسی و بله گاهی قابل پیش بینی، اما این فیلم بسیار صادقانه درگیری و جنگ داخلی بی معنی یک کشور را نشان می‌دهد که حدود ۵۰ سال است هنوز ادامه دارد. فکر می‌کنم به همین دلیل می‌توانیم کلیشه‌های عجیب آن را ببخشیم.


9. بوفالوی هیجان‌زده ماترو – 2013 – Matru Ki Bijlee Ka Mandola

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: ویشال بهاردواج (Vishal Bhardwaj)

بازیگران: آنوشکا شرما، پانکاج کاپور، عمران خان

تریلر فیلم

“هری” کارخانه داری است که دختر خود “باجلی” را بسیار دوست دارد. آنها با دوست او “ماترو” رابطه نزدیکی دارند. “باجلی” قصد دارد با پسر یک سیاستمدار ازدواج کند اما اتفاقات عجیبی در زندگی آنها به وقوع میپیوندد که بقیه داستان را فیلم را پیش می‌برد. بوفالوی هیجان‌زده ماترو یکی از فیلم‌های کمدی و هیجان‌انگیز سینمای هند است که علاوه بر داستان طنزآمیزش از اجرای دیدنی بازیگران و فضاسازی دوست‌داشتنی برخوردار است.


10. اسمورف‌ها: دهکده گمشده – 2017 – Smurfs: The Lost Village

ژانر: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی

کارگردان: کلی اشبری (Kelly Asbury)

صداپیشگان: دمی لواتو، رین ویلسون، دنی پودی

تریلر فیلم

اسموفرت، برینی، کلاسمی و هرفی که در جستجوی یک جادوگر شرور و شیطانی هستند، وارد یک جنگل مرموز می‌شود ولی اتفاقات مخوفی در این جنگل اسرارآمیز برایشان به وقوع می‌پیوندد که آنها را از ادامه دادن مسیر منصرف می‌کند ولی اسوفرت شجاع نظر دیگری دارد که باعث آغاز یک ماجراجویی جدید و متفاوت برای او و دوستانش خواهد بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم