معرفی قوی‌ترین شخصیت‌های “وارکرفت” (Warcraft)

از اولین ورود “وارکرفت: ارک‌ها و انسان‌ها” (Warcraft: Orcs & Humans) به دنیای بازی‌های کامپیوتری و آشنایی کاربران با دنیای آزروث بیش از دو دهه گذشته است. آنچه که به عنوان داستان ساده رویارویی اورک ها و انسان‌ها آغاز شد، به یکی از محبوب‌ترین چندگانه‌های دنیا بدل شد. چندین رمان، بازی‌های مختلف و یک فیلم هالیوودی حاصل دنیای “وارکرفت” است. شخصیت‌های قوی، داستان‌های ترسناک و ارتشی اهریمنی دنیای این بازی‌ها را شگفت انگیز کرده‌اند.

اما کدام یک از این شخصیت‌ها از بقیه قوی‌ترند؟ پاسخ به این سؤال سخت است چون بسیاری از موجودات قدرتمند، مانند نارو یا لردهای ورد، هنوز چندان خود را نشان نداده‌اند. بنابراین این لیست کاملاً سلیقه‌ای است. در این جا می‌خواهیم 13 شخصیت قوی دنیای “وارکرفت” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. گرام هل اسکریم – Grom Hellscream

رهبر قبیله قدرتمند وارسانگ، یکی از بزرگ‌ترین مبارزان الد هرد. او در جنگ با درانی، به شهر شاتراث حمله کرد و به پیروزی هرد در مقابل دشمنان منجر شد. با این وجود بزرگ‌ترین پیروزی و شکست‌های او در سال‌های بعد در قاره کلادیمور به وقوع می‌پیوندد. گرام و قبیله وارسانگ از شر الف‌های شب و خدایشان فرار کرده و پس از نوشیدن خون اهریمن منوروث، توانستند خدای الف‌های شب را نابود کنند. با این کار یک بار دیگر در لژیون سوزان اسیر شدند.

گرام پس از آزادی توسط ترال، تصمیم گرفت از منوروث انتقام بگرد. او به همراه تبر بزرگ، گورهول، در یک مبارزه با اهریمن، خودش را فدا کرد و جان مردم را نجات داد. او در دنیایی با وجود جادوگران، خدایان و اهریمن‌های باستانی، ثابت کرد که گاهی اوقات به یک تبر بزرگ نیاز داریم.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی قوی‌ترین و تاثیرگذارترین پرنس‌های دیزنی


12. ملکه آزشارا – Queen Azshara

تمدن مدرن الف‌های شب با ستایش طبیعت و به اعتمادی به جادوی آرکین، به تمدن باستانی‌شان شباهتی ندارند. الف‌های شب، پیش از جنگ باستانی، یک امپراتوری بزرگ خلق کردند که بر قسمت اعظم کلادیمور حکمرانی داشت. طبقه ممتاز آنها که‌های بورن نام داشتند، با دستاویز شدن به طلسم قدرتمندتر می‌شدند. بزرگ‌ترین شخصیت این طبقه ملکه آزشارا، یکی از قوی‌ترین جادوگران زنده بود.

ملکه آزشاران و اعضای دیگر طبقه او با سارگراس معامله‌ای کرده بودند تا در ازای دریافت قدرت مطلق، لژیون سوزان را به آزروث فرا بخوانند. ملکه تشنه خون پیشنهاد سارگراس را پذیرفت و جنگ باستانی آغاز شد. با نابودی الف‌ها پایتخت سورامور در امواج غرق شد، اما های بورن ها زنده ماندند، چون نزوث خدای باستانی آنها را به ناگا تبدیل کرد. هیچکس نمی‌داند این ملکه طی 10،000 سال گذشته به چه قدرتی دست یافته، گفته می‌شود او از هر نیروی دیگری در لژیون سوزان قوی‌تر است، البته به جز سارگراس و دو دستیارش کیل جادن و آرکیماند.


11. گالدن – Gul’dan

گالدن می‌تواند شرورترین شخصیت وارکرفت باشد. اغلب شخصیت‌های شرور دیگر یا فاسد شده‌اند یا تصور می‌کنند شرارت‌هایشان فایده‌ای دارد، اما این شخصیت اینطور نیست. او به عنوان شاگرد سابق نرزول تنها به قدرت فکر می‌کند. او پس از خیانت نرزول به کیل جادن، شاگرد او شده و با یاد گرفتن رازهای جادوی لژیون، به قوی‌ترین وارلاک میرا تبدیل می‌شود. او پس از تشریفاتی که اورک شامان را از اجدادش جدا کرده، به اورک های دیگر آموزش داده و محفل سایه را خلق می‌کند که از هورد محافظت می‌کنند. گالدن در جنگل اول و دوم نقش مهمی داشت و توانست نسل اول شوالیه‌های مرگ را خلق کند. شوالیه‌های مرگ ارواح مرده وارلاک ها بودند که در کالبد شوالیه‌های مغضوب قرار داشتند.

سرانجام عطش گالدن برای قدرت به ضرر او تمام شد. او پس از بالا بردن جزایر از سطح اقیانوس، مقبره سارگراس را کشف کرد و به جستجوی تایتان مغضوب رفت. و به جای رسیدن به مقام خدایی توسط اهریمن‌های دیوانه تکه پاره شد.


10. ترال – Thrall

ترال به عنوان برده و گلادیاتور آدلاس بلکمور، زندگی‌اش را آغاز کرد تا در رسیدن اتحاد به بلکمور کمک کند. اما سرانجام از دست بلکمور فرار کرد و به سراغ ارگریم دوم (که در فیلم “رابرت کازینسکی” (Robert Kazinsky) نقشش را برعهده دارد) رفت تا اورک های زندانی را آزاد کرده و به دریای کالیمدور ببرد.  آموزش‌های گلادیاتوری ترال او را به یک مبارز هولناک بدل کرد، اما قدرت واقعی او سلطه‌اش بر عناصر است. ترال یکی از اولین اورک هایی بود که خواستار میراث شامانیستیک خود بود و قوی‌ترین ماند. او طی مبارزه برای آزاد کردن اورک ها، زلزله‌ای ایجاد کرد که دورنهلد کیپ را یکدست کرد و قلعه را به ویرانی تبدیل کرد.

تسلط ترال بر عناصر به تدریج افزایش یافت. او در “دنیای وارکرفت: کاتاکلیزم” (World of Warcraft: Cataclysm) به عنوان شامان جهانی دست یافت، رهبر قدرت‌های آزروث شد و حتی در ارث-واردر جای دث وینگ را گرفت.

ترال با وجود قدرت زیادش، یک ضعف دارد که در بیان تمام شامان ها مشترک است. شامان ها برخلاف درویدها، قدرت خود را از عناصر مختلف می‌گیرند، به این معنا که اگر ترال این عناصر را خشمگین کند، قدرتش از بین می‌رود، با این وجود هنوز یک مبارز بامهارت باقی می‌ماند.


9. مافوریون استورم ریج – Malfurion Stormrage

درویدها با قدرت فراخواندن ستاره‌ها، تبدیل کردنشان به هیولاها و درمان جراحاتشان، از قوی‌ترین موجودات آزروث هستند و مافوریون هم به عنوان شاگرد شخصی خدای سناریوس، قوی‌ترین مداففع طبیعت است.

مافوریون به همراه معشوقه‌اش تیرانده و برادرش ایلیدان، نیروهای الف‌های شب را در مقابل لژیون سوزان در نبرد باستانی، به پیروزی رساند. مافوریون در حمله پایانی به ملکه آزشارا، به همراه نیروی ابدیت طوفانی به پا کرد که لژیون سوزان را از بین برد. مالفوریون با وجود اینکه نگهبان طبیعت است، عادت بدی دارد و همه چیز را بهم می‌ریزد، او در حمله دوم به لژیون دنیای درخت نردراسیل را بهم ریخت، لرد آرکیماند را نابود کرد، اما در این بین جاودامگی الف‌های شب را هم قربانی کرد.

همچنین بخوانید: لیست قوی‌ترین سلستیال‌‌ها در کمیک‌های مارول


8. ایلیدان استورم ریج – Illidan Stormrage

ایلیدان استورم ریج با چشمان سبز که نشانه بزرگی میان مردمانش بود، به دنیا آمد. همین انگیزه او برای رسیدن به جایگاه واقعی‌اش باعث شد به یکی از قوی‌ترین چهره‌های جامعه الف‌های تاریک تبدیل شود.

ایلیدان در تلاش برای رسیدن به قصر ملکه آزشارا، به مقابل سارگراس برده شد که چشم‌های او را از جا درآورد و به جای آن چشم‌هایی گذاشت تا بتواند جادوی موجود در اطرافش را ببیند. این اولین مواجهه ایلیدان با جادوی شیطانی بود، اما آخرینش محسوب نمی‌شد. ایلیدان چند قرن بعد به منبع جادوی بزرگ‌تری به نام جمجمه گالدن دست پیدا می‌کند. این جمجمه ایلیدان را به یک شیطان تبدیل کرده و قدرت نابودی دستیار آرکیماند، یعنی تیکاندریوس را به او می‌دهد.

ایلیدان به این دلیل که واردن به دنبالش است، به دنیای اوتلند فرار می‌کند، تا برای حمله به لژیون سوزان ارتشی از شکارچیان اهریمنی را آماده کند، زیرا می‌خواهد لژیون را نابود کند. انگیزه‌های فعلی ایلیدان نامعلوم هستند، گرچه در لژیون بعدی حضور خواهد داشت.


7. تیرانده ویسپرویند – Tyrande Whisperwind

تیرانده فقط می‌خواهد به مردم و خدایش آلون خدمت کند، اما سرنوشت برای او نقشه‌های دیگری در سر دارد. در دوران جنگ باستانی، تیرانده در جایگاه ایزدبانوی آلون قرار می‌گیرد. پس از جنگ باستانی، درویدها، از جمله مالفوریون محبوب تیرانده، به دنیای زمردی راه یافته و به سرا و اژدهای سبز او کمک می‌کند. بنابراین تیرانده باید مسئولیت رهبری مردم در دوران صلح و جنگ را به تنهایی برعهده بگیرد.

تیرانده چه با یک حمله دشمنانش را شکست دهد یا از خدایش کمک بگیرد، در هر صورت یکی از قدرتمندترین و ماهرترین مبارزه آزروث است که در سراسر زندگی‌اش در مقابل تهدیدهای مختلف پیش روی مردمانش ایستادگی کرده، از جمله تهدید لژیون سوزان، تازیانه مرگ و هورد جدید. این ایزدبانو تمام تلاش خود را می‌کند.


6. شاه لیچ – The Lich King

شاه لیچ زندگی‌اش را به عنوان آرک شامان نرزول آغاز کرد، اما زمانی که نابودی سرزمین اورک ها، یعنی درانر را حس کرد، توسط استادی قبلی‌اش کیل جادن دستگیر شد. کیل جادن بدن نرزول را نابود کرد و این شامان را به شاه لیچ تبدیل کرد، یعنی موجودی با نیروی کنترل ناپذیر در برابر مرگ. روح شاه لیچ در یک کریستال بزرگ زندانی شد و به آزروث فرستاده شد تا در قاره یخ زده نورث رند قرار بگیرد. از آن موقع نرزول طاعونی را خلق کرد که با کمک آن می‌توانست ارتش مردگان زنده‌ای به نام تازیانه را ایجاد کرد. ارتش تازیانه‌های مرگبار قلمروهای لرداریون و کوئل تالاس را نابود کرد و نزدیک بود آزروث را با خاک یکسان کند.

اولین هدف شاه لیچ قلمروی انسانی لرداریون بود. پرنس آرتاس منتیل برای نجات مردمش ارتشی را به نورث رند فرستاد تا تازیانه‌ها را نابود کند. متاسفانه با دیدن شمشیر فراست مورن، عطش قدرت بر او غلبه کرد، به شاه لیچ تبدیل شد و با نرزول درآمیخت. این شاه لیچ جدید توانست پیش از شکست همه چیز حیات را از روی آزروث پاک کند.


5. مدیوه – Medivh

نگهبانان تریسیفال از جمله قوی‌ترین جادوگران آزروث بودند که باید در مقابل لژیون سوزان از جهان محافظت می‌کردند. مادر مدیوه، آگوین، آنقدر قوی بود که در یک حمله آواتار سارگرس را شکست داد. متاسفانه، سارگراس فرزند متولد نشده او را داشت و با وجود تلاش مدیوه برای مبارزه، به تدریج او را به جنون رساند. قدرت روزافزون مدیوه سرانجام توجه بلو دراگون فلایت، نگهبانان جادو را جلب کرد و آنها آرکاناگوس را به سراغش فرستادند، اما مدیوه قدرتش را ثابت کرد، اژدها را کشت و روحش را در کاراژان اسیر کرد.

این مدیوه بود که با گالدن ارتباط برقرار کرد و نقشه دارک پرتال را که ارکیش هورد را به آزروث می‌رساند، در اختیارش قرار داد. مدیوه با وجود قدرتش به خاطر نقشش در ایجاد هورد کشته شد، اما اما مرگ او برج کارزاشان را طلسم کرد و آن اطراف به سرزمین مردگان تبدیل شد. مدیوه با وجود مرگش در وقایع “وارکرفت ۳: پادشاهی آشوب” (Warcraft III: Reign of Chaos) بازمی گردد تا نژادهای مختلف را علیه لژیون سوزان متحد کند.

میزان قدرت مدیوه نامعلوم است، اما از آنجایی که او قدرت زیاد مادر و آواتار سارگراس را دارد، بنابراین می‌توان او را نه قوی‌ترین جادوگر بلکه یکی از قوی‌ترین‌ها دانست. در فیلم اقتباسی، “بن فاستر” (Ben Foster) نقش او را بازی می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی قوی‌ترین اعضای تیم انتقام‌جویان در تاریخ کمیک‌های مارول


4. اژدها – The Dragon Aspects

زمانی که تایتان ها آزروث را ایجاد کردند آن را به شکل‌های مختلف تجهیز کردند تا ایمن باشد. برای این کار پنج اژدها را قرار دادند که هر کدان قلمرو و قدرت تایتان پانتن را دارا بودند.

الکستراسزا و پرواز سرخ، حق حیات را به دست آوردند و در دنیای وارکرفت می‌بینیم که پرواز سرخ هم از قدرت محدودش استفاده کرد تا با عواقب طاعون مرگبار مقابله کنند. مالیگاس و پرواز آبی قدرتشان از جادو آرکین هم بیشتر بود. پرواز برنز به رهبری نازدورمو قدرت کنترل و سفر در زمان را به دست آورده و یکی از قوی‌ترین و خطرناک‌ترین پروازها بودند. یسرا و پرواز سبز او نگهبانان طبیعت و رویای زمردی بودند. سرانجام نلتاریون و پرواز سیاه وظیفه حفاظت از زمین را برعهده داشتند. متاسفانه زمزمه خدایان موجب فساد آنها شد و آنها را به جنون رساند. نلتاریون که می‌خواست حیات را نابود کند، نام بال مرگ را بر خود گذاشت و بیداری او در کاتاکلیسم چهره آزروث را عوض کرد.


3. کیل جادن – Kil’Jaeden

کیل جادن به همراه آرکیماند و ولن، یکی از رهبرهای اردر بود، نژاد پیشرفته و قدرتمندی که در سیاره آرگوس ساکن شده بودند. یک روز کیل جادن و متحدینش با سارگراس تایتان مواجه شدند، که در ازای خدمت به او قدرت و جلال را در اختیارشان می‌گذاشت. برخلاف ولن و پیروان درانی او، کیل جادن و آرکیماند پیشنهاد سرگراس را پذیرفته و به عنوان رهبران لژیون سوزان انتخاب شدند.

کیل جادن به عنوان قوی‌ترین اردر،در غیبت سارگراس لژیون را رهبری کرده و قوی‌ترین عضو لژیون جدا از تایتان مغضوب است. قدرت اصلی کیل جادن تنها در قدرتش خلاصه نشده، بلکه در ذهنش نهفته است. این کیل جادن بود که اورک ها را به کشتار درانی و حمله به آزروث دعوت کرد و آغازگر وقایع دو بازی RTS و فیلم بعدی بود. وقتی حنله اورک شکست خورد، این کیل جادن بود که نرزول را به شاه لیچ تبدیل کرد و وقایع “وارکرفت 2” و “دنیای وارکرفت” را به وجود آورد.


2. خدایان باستانی – The Old Gods

این موجودات لاوکرافتی تا چند قرن پیش از آمدن تایتان ها برای نظم بخشیدن به سیاره و نابودی امپراتوری تاریک خدایان باستانی، بر سرزمین آزروث حکمرانی می‌کردند. گرچه تایتان ها می‌توانستند آنها را شکست دهند، این موجودات آنقدر در این سیاره جا گرفتند که تایتان ها نمی‌توانستند بدون نابودی آزروث آن‌ها را بیرون کنند. در پایان تایتان ها مجبور شدند خدایان باستانی را زندانی کنند. خدایان باستانی با وجود زندانی شدن بر تاریخ آزروث تأثیر مهمی داشته و مسئول فساد بال مرگ، کابوس زمردی و به جنون کشاندن مالیگوس را برعهده داشتند. خدایان باستانی به دلایلی طرفدار اژدها هم نیستند.

اژدها تنها سنگر دفاعی تایتان نیست که خدایان باستانی شکست داده‌اند، زیرا نژادهای مختلف، به خصوص انسان‌ها، کوتوله‌ها و گنوم‌ها، هم با طلسم نور آفریده شدند. این نژادها موجودات متالیک بودند که توسط تایتان ها خلق شدند، اما خدایان باستانی حس کردند که فاسد کردن گوشت و خون آسان‌تر است.


1. سارگراس – Sargeras

سارگراس که زمانی بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تایتان بود، وظیفه محافظت از آفرینش در مقابل نیروهای آشوب طلب را برعهده داشت. او برای چندین نسل این وظیفه را برعهده داشته و با هر تهدیدی روبرو می‌شد، تا اینکه روزی موضوعی را کشف کرد که می‌توانست ایمانش به تایتان ها را از بین ببرد. او متوجه شد که لرد وید، با قدرتی غیرقابل تصور که بیرون از گیتی وجود داشته، راه ورود به دنیای فیزیکی را پیدا کرده است. سارگراس متقاعد شده که تنها راه توقف تهدید نابودی حیات گیتی است و آفرینش دوباره آن است. به همین دلیل سارگراس ارتش اهریمنی لژیون سوزان را خلق می‌کند که از نژادهای فاسد و اهریمن‌هایی که در زمان رهبری پانتئون اسیر بودند، تشکیل شده است.

هرگز نمی‌توانیم به قدرت کامل سارگراس پی ببریم، گرچه می دانیم او قوی‌ترین تایتان بوده و می‌تواند با یک حرکت شمشیر کل سیاره را نابود کند. اژدهای کوریالستراز زمانی گفت روبرو شدن با لژیون سوزان از روبرو شدن با سرگراس بهتر است.

همچنین بخوانید: رده‌بندی تمام اعضای انتقامجویان، از قویترین تا ضعیف‌ترین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (14)

بستن فرم

  1. Mohsen

    تیر 12, 1402

    جای رکسار خالی بود

    پاسخ

  2. Abolfazl

    اسفند 25, 1401

    جای خیلیا توی لیست خالیه : اندویین، سیلواناس،اوتر، جاینا، سناریوس،رکسار وخیلیای دیگه..

    پاسخ

  3. بی نام

    بهمن 15, 1400

    ببخشید ولی هر جور حساب می کنم توراندا از ایلیدین قوی تر نیست

    پاسخ

    • یک نفر در پاسخ به بی نام

      بهمن 16, 1400

      تو دید تو اینطوریه، تو دید نویسنده این مقاله هم یک چیز دیگه بوده. در کل درست میگی، ولی خب دیگه، سایت سی بی آر خدای مقالاتی با رتبه بندی غلطه

      پاسخ

  4. مهدی

    مرداد 9, 1400

    شاه لیج خوده شاهزاده آرتاس منتیل هستش که به نظرمن قویترین هیروهستش چون زمانی که شیطانی میشه اکثرهیروهارومیکوشه ازانسانش گرفته تاارکا.

    پاسخ

  5. پارسا

    مرداد 7, 1400

    خواهشا درست بگید نگهبانان تصمیم گرفتند که اژدها انتخاب بشود نه تایتان ها چون اتحادشون سبب شد اژدهااولیه نابود شود که اگه داستان را خونده باشید اودین هم مخالفت کرد

    پاسخ

  6. نیما

    اردیبهشت 8, 1400

    لطفاً جواب بدید
    چرا شاهزاده کیل نیست

    پاسخ

    • علی در پاسخ به نیما

      اردیبهشت 25, 1400

      😂😂😂جالبه انقدر دنیاهای مختلف داستانی وجود دارن کمتر کسی رو میبینم درباره وارکرافت حرف بزنه ،خداییش اگه باز بینی و باز سازی بشه پتانسیل خیلی خوبی دارع،به عنوان یه طرفدار (فوت تالکین قبل از تکمیل دنیای وارکرافت ) همیشه از جمله بزرگترین حسرت هام بود وقتی فهمیدم ریشش از خالق ارباب حلقه ها بود.

      پاسخ

    • ترال در پاسخ به نیما

      اردیبهشت 25, 1400

      کیل تاس؟ منظورت همون شاهزاده خائنی نیست که هرگز جبهه خودش رو مشخص نکرد ؟ اون در برابر خیلی ها ضعیف تر هست. میتونم هزار تا مثال بزنم و هزار تا شخصیت بگم که از کیل تاس بالاتر و قوی تر هستند.

      پاسخ

      • کیل تاس در پاسخ به ترال

        اردیبهشت 13, 1402

        کیل تاس تنها جبهه اش مردم و سرزمین نابود شده اش به دست لیچ کینگ بود. با هر کس نیز متحد میشد برای نابودی لیچ کینگ بود. برای مثال اتحاد با ایلیدان استورمریج و…
        درسته خیلی هم قوی نبود. اگر بخوای اینطور حساب کنی ایلیدان هم خیلی قوی نیست و خیلی ها ازش قویترند، مثلا گولدان، آرتاسی که شکستش داد در نبرد تن به تن، سارگراس که تایتان هست، کیل جادن و…
        پس لازم نیست حتما قوی ترین باشی، مهم اینه به مردمت چطور خدمت کنی که کیل تاس هر کاری کرد به خاطر مردمش بود.

        پاسخ

    • ترال در پاسخ به نیما

      اردیبهشت 25, 1400

      میگم بعضی از این شخصیت ها دیگه وجود ندارند. تایتان ها که خالق این جهان بودند چرا توی لیست نیستند ؟ نیمه خدایانی مثل سناریوس و اون گرگ طلاییه و این ها چرا ؟!. استاد ملفاریون که سناریوس بود نباید باشه ؟ از نگاه یک طرفدار واقعی این اصلا لیست خوبی نیست. فقط سارگراس جای خوبی داشت باقی اشخاص رو انگار همینطوری نوشتن.

      پاسخ

      • علی در پاسخ به ترال

        اردیبهشت 25, 1400

        پس هنوز وجود داره طرفدار

        پاسخ

      • پارسا در پاسخ به ترال

        مرداد 7, 1400

        دقیقا حتی امان ثول هم میتونست توی جایگاه ها باشه اون یاشارج خدای باستان رو با دستش از روی ازارث کند این قوی نیست

        پاسخ

  7. علی

    اسفند 25, 1399

    حداقل یه انسانم میزاشتی مثل تورالیون
    در واقعی میگم انسان نه مدیو

    پاسخ