معرفی فیلم “شبگرد” (Nightcrawler)؛ تقلایی بی‌حد و مرز برای رسیدن به موفقیت

فیلم “شبگرد” یکی از آثار دیدنی و با ارزشی است که با وجود تحسین منتقدان، بازهم مورد بی‌مهری قرار گرفته و آنچنان که حقش بوده موردتوجه قرار نگرفته‌است. این فیلم که به جرأت می‌توان گفت بهترین اجرای جیک جیلنهال تا به امروز بوده‌است، نگاه متفاوت و جالبی به احساساتی همچون جاه‌طلبی و غرور داشته و داستانی عجیب و جالب توجه را روایت می‌کند. فیلم “شبگرد” از آن دسته فیلم‌های تاریکی است که مخاطب را با حس پوچی مواجه کرده و دیدگاه او به زندگی و مخصوصا مفهموم موفقیت را به چالش می‌کشد. در ادامه این مقاله به معرفی فیلم “شبگرد” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “شبگرد” (Nightcrawler)
  • ژانر: درام، جنایی، مهیج
  • کارگردان: دان گیلروی (Dan Gilroy)
  • بازیگران: جیک جیلنهال، ان کیوساک، بیل پاکستون
  • سال تولید: 2014
  • نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال، نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 95/100

تریلر فیلم

موفقیت امری است که همه ما تلاش می‌کنیم به آن دست پیدا کنیم؛ اما هرکدام از ما حاضر به قربانی کردن چه چیزهایی برای رسیدن به موفقیت هستیم؟ آیا خاموش کردن احساسات انسانی‌مان می‌تواند کمک‌کننده باشد؟!‌ در فیلم “شبگرد” ما به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

“شبگرد” تریلری است که داستانش در لس‌آنجلس رخ می‌دهد. لو بلوم مرد جوانی است که به دنبال کار به دنیای روزنانه‌نگاری جرائم وارد می‌شود. پس از آشنایی با تیم فریلانسی که از تصادف، آتشسوزی و قتل فیلم می‌گیرند، به دنیای خطرناک شبگردی وارد می‌شود که در آن از دست پلیس کاری ساخته نیست و جان قربانی ارزشی ندارد.

“شبگرد” یک فیلم هالیوودی معمولی نیست و بسیار خاص و رازآلود می‌باشد. فیلمنامه این فیلم با تکیه بر شخصیت لو، حوادث و داستان فیلم را طوری پیش می‌برد که در هر لحظه از فیلم با لایه‌های جدیدی از این شخصیت عجیب و غزیب آشنا می‌شویم.  “جیک جیلنهال” در این نقش پتانسیل و استعداد زیادی نشان داده و یکی از بهترین اجراهای عمرش را نشان می‌دهد. فیلمنامه، اجرا، فیلمسازی و فضای فیلم جذاب و موردتوجه است.

“جیک جیلنهال” در نقش لو بلوم خیره کننده است. او زیاد صحبت نمی‌کند، اما زمانی که صحبت می‌کند، نمی‌توانید نگاه خود را از او بردارید. یک شخصیت جذاب، اغوا کننده و مودب که می‌تواند ترس و وحشتی فراتر از کلمات را ایجاد کند. این ترس از شیوه لبخند زدن، نگاه کردن و خیره شدن او به چیزهای معمولی پیداست. در یکی از لحظات آغازین فیلم او از عکاسی که صحنه تصادف را مرور می‌کند، از روی کنجکاوی سوالات مهمی درباره شغلش می‌پرسد. یک صحنه زیبا که نشان‌دهنده نبوغ و خلاقیت این شخصیت و تشنگی او برای موفقیت است.

تشنگی برای موفقیت، این شاید درست‌ترین عبارتی باشد که می‌توان درباره فیلم “شبگرد” و شخصیت جیلنهال به‌کار برد؛ شخصیتی که از هیچ کاری برای رسیدن به خواسته‌اش چشم‌پوشی نمی‌کند و آگاهی او نسبت به خود و چیزی که در هر لحظه خواهان به‌دست آوردنش است، تحسین بیننده را به دنبال دارد. لو شخصیتی است که احساسات واقعی‌اش را در خود نابود کرده تا بدون دردسر تحمل رنج و ناراحتی به موفقیت و مسیری که او را به خواسته‌اش می‌رساند برسد.

تصاویری از فیلم “شبگرد”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. آرمان

    شهریور 30, 1399

    اره مخصوصا اونجاش که زنگ میزنن به پلیس واسه اون دوتا خلافکار توی رستوران

    پاسخ

  2. Hmmm

    شهریور 30, 1399

    فیلم خوبیه، پیشنهاد میکنم ببینید

    پاسخ