بهترین لحظات مجموعه فیلم‌های “جنگ ستارگان” (Star Wars)

فیلم‌های “جنگ ستارگان” با اکران فیلم “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر” (Star Wars: The Rise of Skywalker) در سال 1977 آغاز شد. از ظهور و سقوط آناکین اسکای واکر تا تلاش اسکای واکر برای پذیرش سرنوشتش و خودباوری ری، این چندگانه داستان حماسی را خلق کرده است.

حالا که این چندگانه کامل شده، بیایید به بهترین لحظات هر فیلم این چندگانه نگاهی بیندازیم. این لحظات جالب‌ترین یا مهم‌ترین لحظات هر فیلم نیستند بلکه حیاتی‌ترین صحنه‌های مربوط به هر داستان را روایت می‌کنند. به همین دلیل آنها را رتبه بندی می‌کنیم. در اینجا بهترین لحظات فیلم‌های “جنگ ستارگان” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. جنگ ستارگان: قسمت دوم: حمله کلون‌ها: آناکین، اوبی-وان و یودا علیه کنت دوکو

“جنگ ستارگان: قسمت دوم – حمله کلون‌ها” (Attack of the Clones) پس از شکست “جنگ ستارگان: قسمت اول – تهدید شبح” (Phantom Menace) ناامیدکننده بود. مبارزه میان جانگو فت و اوبی-وان لحظه دیدنی بود، اما نبرد میان کنت دوکور، آناکین و اوبی-وان دیدنی‌تر بود. آناکین را بیشتر به مسیر تاریک کشاند (او حتی دست راستش را از دست می‌دهد، همانطور که لوک دست راستش را در “امپراتوری ضربه می‌زند” (The Empire Strikes Back) از دست داد).

شکست دوکو علیه دو جدا به یکی از جالب‌ترین و مهم‌ترین دوئل‌های میان دوکو و یودا منجر می‌شود. بله یودا! تماشای یودا با شمشیر نوری و حضور او در میدان نبرد دیدنی بود. حالا هم مانند گذشته تماشای آن عجیب است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 شخصیت قدرتمند سیث در فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars)


8. جنگ ستارگان: قسمت اول: تهدید شبح: کوای-گان جین و اوبی-وان علیه دارث ماول

حقیقتش این است که “تهدید شبح” حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد اما جالب‌ترین ویلن پریکوئل چندگانه یعنی دارث ماول را معرفی کرد. بنابراین باید گفت که این فیلم مهم‌ترین لحظات را دارد. نبرد 1 و 2 دارث ماول با ارباب جدای کوای-گان جین و اوبی-وان کنوبی دیدنی بود. ماول می‌خواست جین را شکست دهد اما کنوبی شادمانی او را کوتاه کرد. این صحنه آغازگر صحنه‌های دیگر پریکوئل سه گانه بود.


7. جنگ ستارگان: آخرین جدای (قسمت هشتم): لوک علیه کایلو رن

یکی دیگر از روایت‌های “آخرین جدای” شکست اسکای واکر در آموزش بن سولو است. او نتوانست مانع مجذوب شدن سولو به نیروهای تاریک شود، درنتیجه سولو معبد جدای را نابود کرد و فرار کرد تا به کایلو رن تبدیل شود. پس از مقاومت نبرد محفل یکم و به دام افتادن لوک در سیاره گریت، او با محفل یکم و کایلو رن روبرو می‌شود.

دوئل شمشیر نوری میان این دو از شورش اول جدا بود، درنتیجه لوک به یک نیروی مهم تبدیل شد و باعث شد مبارزان مقاومت فرار کنند. اسکای واکر که هنوز در سیاره دیگری بود از شدت نورافکنی تجزیه می‌شود.


6. جنگ ستارگان: امید تازه (قسمت چهارم): دارث ویدر علیه اوبی-وان

در فاصله زمانی 19 ساله میان “انتقام سیث” و “امید تازه”، آناکین اسکای واکر/دارث ویدر به قدرتمندترین اربابات سیث در سیاره و عضو مهم امپراتوری گالاکتیک تبدیل می‌شوند، درحالی که اوبی-وان نامش را به “بن کنوبی” عوض کرد و سرباز شد.

زمانی که این دو یکدیگر را می‌بینند، ویدر برای رویارویی با مربی قبلی‌اش آماده‌تر می‌شود. ویدر می‌گوید: “وقتی ترکت کردم شاگرد بودم. حالا استاد هستم.” درحالی که ویدر کنوبی را شکست می‌دهد، این بن/اوبی-وان است با تبدیل شدن به نیروی اصلی و راهنمایی لوک اسکای واکر در ماجراجویی‌اش برای شکست امپراتوری، پیروز می‌شود.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت برتر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان


5. جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر (قسمت نهم): نبرد پایانی بین ری و کایلو رن

دو صحنه از این فیلم به یک اندازه مهم بودند. گرچه در پایان، نبرد پایانی شمشیر نوری میان کایلو رن و ری به رویارویی پایانی ری با امپراتور پالپاتین منجر می‌شود. دوئل میان ری و کایلو در سیاره اقیانوسی کف بئر در ویرانه ستاره مرگ داستان اصلی سه گانه سیکوئل را به نتیجه می‌رساند.

این صحنه فارغ از نبرد کایلو-رن به دو دلیل دیگر اهمیت دارد: این لحظه است که لیا برای فراخواندن پسرش کایلو/بن برای آخرین بار جانش را به خطر می‌اندازد، که ری را از دست کایلو نجات می‌دهد. همچنین هان سولو، که قبلاً در مقابل پسرش ظاهر شده بود، برای آخرین بار دیده می‌شود و پس تلاش ری برای درمان زخم مرگبار کایلو، او را مجاب می‌کند که هنوز خوبی در وجودش هست و می‌تواند بن سولو باشد، بنابراین او را در مسیر رستگاری قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هالیوود که ستارگان کشتی کج (WWE) در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند


4. جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (قسمت هفتم): مرگ هان سولو

بدون شک یکی از رضایت بخش ترین لحظات “نیرو برمی خیزد” بازگشت هان سولو و چوبوکا است. وقتی این دو در کابین میلینیوم فالکون قرار می‌گیرند، هان می‌گوید: “چیو، ما خانه‌ایم.”

این بازگشت دیدنی به چندگانه توسط “هریسون فورد” (Harrison Ford) با لحظه شوکه کننده‌ای همراه است، زمانی که کایلو رن ویل، که قبلاً فهمیدیم بن سولو، پسر هان و لیا است، با شمشیر نوری پدرش هان را می‌کشد. چوبوکا که شاهد مرگ بهترین دوستش است، سوگواری کرده و به رن حمله می‌کند.


3. جنگ ستارگان: قسمت سوم – انتقام سیث: اوبی-وان علیه آناکین

این نبرد مهم میان یک استاد و شاگرد در سومین سری سه گانه پریکوئل یعنی “انتقام سیث” انجام می‌شود. نبرد میان کنوبی و اسکای واکر در موستافار که تاریک‌ترین قسمت پریکوئل است (در این فیلم آناکین واقعاً چند بچه را می‌کشد)، به قطع پاهای آناکین و سوختن او در گدازه‌های آتشفشانی این سیاره می‌شود.

این موضوع به تغییر فیزیکی او به دارث ویدر منجر می‌شود. با این حال، بهترین لحظه فیلم جمله اوبی-وان (یوان مک گرگور ” Ewan McGregor”) به آناکین (هایدن کریستنسن ” Hayden Christiansen”) پیش از پرش سرنوشت سازش است: “امتحانش نکن آناکین! من از تو بالاترم!”

همچنین بخوانید: 10 حقیقت درباره سریال فینیس و فرب که از آنها خبر نداشتید


2. بازگشت جدای (قسمت ششم): نجات لوک توسط دارث ویدر

ششمین فیلم آناکین اسکای واکر که داستانش در “تهدید شبح” آغاز شد و در “بازگشت جدای” به اوج رسید. آناکین که در کودکی توسط جدای انتخاب شد، مسیر تاریک را انتخاب کرد و به دارث ویدر تبدیل شد. با نزدیک شدن پسرش به مرگ توسط امپراتور پالپاتین، برای نجات او و کشتن امپراتور تلاش کرد. درنتیجه ظهور، سقوط و رستگاری آناکین اسکای واکر کامل می‌شود.


1. امپراتوری ضربه می‌زند (قسمت پنجم): لوک، من پدرت هستم

این مهم‌ترین لحظه نه تنها فیلم بلکه هرآنچه مربوط به دنیای “جنگ ستارگان”، است. گره پایانی داستان، زمانی که ویلن اصلی، دارث ویدر، در مقابل قهرمانمان لوک اسکای واکر، فاش می‌کند که پدرش است، برخلاف آنچه که اوبی-وا گفته بود، این آشکارسازی برایش غافلگیرکننده بود.

بسیاری این اثر را بهترین فیلم جنگ ستارگان می‌دانند که باعث شد داستان‌های اسکای واکر با تراژدی یونان هم تراز باشد. حتی کسانی که طرفدار “جنگ ستارگان” نیستند و فیلم‌ها را ندیده‌اند بازهم اسم آن را می‌شناسند. بنابراین این برترین فیلم ممکن است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. علی

    مهر 2, 1399

    من پایان بندی قسمت شش را خیلی دوست دارم اونجایی که همه سیاره ها شاد میشن و جشن میگیرن وقتی بچه بودم خیلی با این صحنه حال کردم

    پاسخ