10 حقیقت درباره سریال “فینیس و فرب” که از آنها خبر نداشتید

در سریال “فینیس و فرب” (Phineas and Ferb)، برادران ناتنی در صد و چهار روز تعطیلات تابستان دستگاه‌های مختلف ساختند. این سریال توانسته آنچه را که در منطق کارتون می‌گنجد نمایش دهد. از سال 2007 تا 2015 خالقین این سریال، “دن پوونمیر” (Dan Povenmire) و “جف “سوامپی مارش” (Jeff “Swampy” Marsh) این دو برادر در ماجراجویی‌های مختلف درگیر کردند.

در واقعیت هم رازهای پشت پرده سریال به اندازه دنیای کارتون بامزه هستند. در اینجا می‌خواهیم ده حقیقت جالب درباره “فینیس و فرب” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. به سریال “30 راک” اشارتی شد

از آنجاییکه انیمیشن به عنوان یک اثر هنری به نام صداهای بازیگران نیاز دارد نه چهره آنها، بنابراین صداپیشگی بازیگران موردعلاقه‌تان در نقش‌های انیمیشنی جالب است. به خصوص زمانی که برخی بازیگران در این زمینه استعداد داشته باشند. از این نظر طرفداران “30 راک” (30 Rock) شاید ندانند که دو صداپیشه آن سریال در “فینیس و فرب” هم حضور دارند.

“جک مک‌بریر” (Jack McBrayer) بازیگر و طنزپرداز، که در “30 راک” نقش کنت آلن پارسل را ایفا کرد، صداپیشگی اردوینگ، طرفدار اصلی فینیس و فرب را برعهده گرفت. “مولیک پانچولی” (Maulik Pancholy) در نقش جاناتان “30 راک” هم در “فینیس و فرب” در نقش بالجیت صداپیشگی کرد.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین فیلم‌های انیمیشنی کل تاریخ سینما


9. صداپیشه جوان برای تماشاگران چهره آشنایی بود

درحالی که بسیاری از سریال‌های انیمیشن از بازیگران جوان به عنوان صداپیشه استفاده می‌کنند، “فینیس و فرب” هم از بازیگران جوان استفاده کرد تا به جای شخصیت‌های کوچکتر از خود صداپیشگی کنند. گرچه صدای آنها آشناست اما شاید در آن نقش‌ها شناخته نشوند.

در زمان پخش “فینیس و فرب”، “وینسنت مارتلا” (Vincent Martella) در نقش فینیس، در “همه از کریس متنفرند” (Everybody Hates Chris) نقش گرگ را برعهده داشت. “توماس برودی-سنگستر” (Thomas Brodie-Sangster) در نقش فرب هم در “عشق حقیقی” (Love Actually) و “ننی مکفی” (Nanny McPhee) حضور یافت. “اشلی تیزدیل” (Ashley Tisdale) در نقش کنداس و “میچل موسو” (Mitchel Musso) در نقش جرمی هم ستارگان دیزنی بودند که یکی در “زندگی سوئیت زاک و کودی” (The Suite Life Of Zack and Cody) و دیگری در “دبیرستان موزیکال” (High School Musical) حضور یافته بود. “آلیسون استونر” (Alyson Stoner) در نقش ایزابلا در چندین برنامه کودکانه حضور داشتند، از جمله “زندگی سوئیت”، “دریک و جاش” (Drake and Josh) و “دوجینش ارزان‌تر است” (Cheaper By The Dozen).


8. سه صداپیشه در یک سریال لایواکشن حضور یافتند

اشلی تیزدیل علاوه بر حضور در نقش کنداس، در “زندگی سوئیت زاک و کودی” هم نقش مدی را برعهده داشت. در این سریال که سه سال پخش شد ستاره‌های دیگر “فینیس و فرب” نیز حضور پیدا کردند.

“کارولین رئا” (Caroline Rhea) که در “فینیس و فرب” نقش لیندا (مادر) و در “سابرینا جادوگر نوجوان” (Sabrina The Teenage Witch) نقش عمه هیلدا را بازی کرده بود، در “زندگی سوئیت” هم نقش السا، کارمند هتل، را برعهده داشت. “آلیسون استور هم در نقش مهمان به عنوان برادر دوقلوی مکس در چند اپیزود دو فصل اول حضور یافت.


7. خالقین سریال در نقش‌های اصلی صداپیشگی کردند

علاوه بر کودکان، نوجوانان و والدینشان در “فینیس و فرب”، دو شخصیت مهم بزرگسال مذکر، دانشمند دیوانه دکتر هاینز دوفن اشمیرتز و او. دبلیو.سی.ای رهبر فرانسیس مونوگرام، هم در سریال بودند. آن‌ها که به ندرت در یک صحنه کنار هم قرار گرفتند، دو جنبه متضاد زندگی مأمور پی به عنوان مأمور مخفی را نشان می‌دهند.

ظاهراً دو صداپیشه این دو شخصیت از خود آنها مهم‌ترند: خالقین این سریال، “دن پوونمیر” و “جف “سوامپی” مارش” که اولی در نقش دوفن اشمیرتز و دومی در نقش رهبر مونوگرام صداپیشگی کردند.


6. 13 سال برای فروش/15 سال برای ساخت

درحالی که “فینیس و فرب” تا سال 2007 به دیزنی راه نیافتند، اما پوونمیر و مارش از مدت‌ها به آن فکر می‌کردند. آن‌ها مدت‌ها به ایده‌شان فکر کرده و ایده‌شان بارها به دلیل ماهیت پیچیده‌اش رد شد. اما سرانجام تلاششان نتیجه داد.

بیش از یک دهه پس از ساخت سریال دیزنی آن را قبول کرد. همچنین دو سال فرصت داد تا تولید آن انجام شود. با وجود داستان، انیمیشن، بازیگران و موسیقی، سریال با اقبال مواجه شد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 موسیقی برتر فیلم‌های انیمیشن


5. دن و سوامپی در سریال‌های محبوب دیگر هم حضور یافتند

بدون شک این دو نفر پیش از ساخت سریال موفق “فینیس و فرب” سریال‌های موفق دیگری هم ساختند. این دو ابتدا در “سیمپسون‌ها” (The Simpsons) باهم آشنا شدند که دفترشان روبروی هم بود و سپس در “زندگی مدرن روکو” (Rocko’s Modern Life) با هم همکاری کردند.

پیش از اینکه “فینیس و فرب” فروخته شود جداگانه در کارتون‌های دیگر حضور داشتند. پوونمیر هفت سال در “مرد خانواده” (Family Guy) هنرمند و کارگردان بود. مارش هم در بریتانیا سکونت داشت و در سریال‌هایی از جمله “پت پست‌چی” (Postman Pat) حضور داشت.


4. فرب صداپیشه دیگری داشت

فرب فلچر با اینکه زیاد حرف نمی‌زند اما برخلاف خانواده ناتنی‌اش اهل بریتانیاست. “توماس برودی-سنگستر” که به عنوان “بچه عشق حقیقی” شناخته می‌شود صداپیشه او بود.

با این حال تنها دلیل بریتانیایی بودن او حضور مارش در بریتانیا و تعلق خاطرتش به مردم آن کشور بود. در اصل فرب آمریکایی بود و قرار بود “میچل موسو” صداپیشگی‌اش را برعهده بگیرد. در نهایت موسو نقش جرمی جانسون را برعهده گرفت و با این نقش اصلی نبود اما دیالوگ‌هایش زیاد بود.


3. یک صداپیشه بزرگ نقش پری را برعهده دارد

پری پلاتیپوس یا مأمور پی، بیشتر عمل می‌کند تا حرف بزند. از آنجاییکه یک پلاتیپوس است نمی‌تواند حرف بزند. به همین دلیل به خاطر صداهای عجیبش در پایان اپیزودها شناخته می‌شود.

این صدها توسط یک انسان خلق شده تا دستگاه، و شاید برایتان عجیب باشد. “دی بردلی بیکر” (Dee Bradley Baker)، بازیگر نقش کلاوس در “بابای آمریکایی” (American Dad)، بسیاری از شخصیت‌های بیگانه در “بن 10″ (Ben 10) و کلون تروپرز در ” جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون” (Star Wars: The Clone Wars) صداپیشگی این نقش را برعهده داشت.


2. صداپیشه ونسا با سریال پیوندهای زیادی دارد

صداپیشگی نقش ونسا دوفن اشمیرتز، دختر هاینز را “الیویا اولسون” (Olivia Olson) برعهده دارد، که در ” وقت ماجراجویی” (Adventure Time) هم در نقش مارسلین حضور داشت. او در آن لایو-اکشن هم حضور داشت و خواننده هم بود. اما او با “فینیس و فرب” هم پیوندهای زیادی دارد و آن هم بی دلیل نیست. درحالی که پوونمیر نقش پدر او را برعهده داشت، پدر واقعیش “مارتین اولسون” (Martin Olson) هم در “فینیس و فرب” حضور دارد. او یک ترانه سرا و آهنگساز است که به همراه دو خالق سریال موسیقی آن را نیز ساخته است. به علاوه، یکی از بهترین نقش‌های اولسون نقش جوانا در “عشق حقیقی” است که نقش معشوقه سام، شخصیت سنگستر را برعهده دارد. درست مثل “فینیس و فرب” که شخصیت سنگستر عاشق ونسا است.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story): جزئیات پنهان اتاق اندی


1. “فیلم راکی هارور” نقش مهمی دارد

برخی از طرفداران دیزنی شاید از “فیلم راکی هارور” (Rocky Horror Picture Show) ساخته “ریچارد اوبراین” (Richard O’Brien) خبر نداشته باشند. یک فیلم و نمایش که مسلماً مخصوص کودکان نیست، اما بیشتر بازیگران آن در “فینیس و فرب” حضور یافتند.

اوبرایان در نقش لارنس فلچر، پدر پسرها حضور داشت. “تیم کوری” (Tim Curry) نقش شخصیت‌های مختلف را برعهده دارد، از جمله ورثینگتون دوبیوس و دکتر لیود وکسلر. “بری باستویک” (Barry Bostwick) نقش کلاید فلین، پدربزرگ مادری و پدرزن لارنس فلچر را برعهده دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم