آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 89)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. رونین – 1998 – Ronin

ژانر: جنایی، هیجان‌انگیز

کارگردان: جان فرانکن‌هایمر (John Frankenheimer)

بازیگران: رابرت دنیرو، ژان رنو، شان بین، جاناتان پرایس

تریلر فیلم

این فیلم دربارهٔ نزاع چند گروه روس، ایرلندی و آمریکایی بر سر کیفی است که حاوی مدارک مهمی است. در این میان سام (رابرت دنیرو) که وانمود می‌کند از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خارج شده با همکاری با گروهی که می‌خواهد این کیف را از دستهٔ روسی برباید درصدد دستیابی به آن است.


2. بابل – 2006 – Babel

ژانر: درام، هیجان انگیز

کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu)

بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، کوجی باکوشو، آدریانا بارازا، رینکو کیکوچی

تریلر فیلم

فیلم تماشایی “بابل” یکی از آثاری است که به‌شکلی عمیق و بی‌رحمانه، حقیقت تلخ ناتوانی و عجز انسان را در دنیایی که به گمان خود سلطه کاملی بر آن دارد را بیان می‌کند. این فیلم که داستانی گیرا و قابل لمس دارد، از چند روایت مختلف تشکیل شده که همگی آنها به یکدیگر مربوط می‌باشند و مانند قطعات یک پازل با کنارهم قرار گرفتن به کل فیلم معنای واحدی می‌بخشند. این فیلم نامزد شش جایزه اسکار شد و در نهایت جایزه بهترنی موسیقی اورجینال را به دست آورد.


3. تنها بازمانده – 2013 – Lone Survivor

زانر: اکشن، جنگی، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: پیتر برگ (Peter Berg)

بازیگران: مارک والبرگ، تیلور کیچ، امیل هرش

تریلر فیلم

داستان فیلم در طی جنگ افغانستان روایت می‌شود. هدف عملیات بال‌های سرخ، دستگیری یا از پا درآوردن یکی از رهبران رده بالای طالبان است. چهار مأمور ویژه به زمین منتقل می‌شوند تا او را هدف بگیرند. مشکلی که با آن روبرو می‌شوند این است که تجهیزات رادیویی و تلفن ماهواره‌ای‌شان، هیچ‌یک به خوبی کار نمی‌کنند و به این ترتیب وقتی بایستی تصمیم مهمی گرفته شود، تماس پیوسته قطع و وصل می‌شود. سپس، هنگامی که خود را استتار کرده‌اند، سه نفر چوپان وارد مسیری می‌شوند که به پناهگاه آنها منتهی می‌شود.


4. هزارتوی پن – ۲۰۰۶ – Pan’s Labyrinth

ژانر: ترسناک، فانتزی

کارگردان: گی‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro)

بازیگران: ایوانا باکرو، سرژی لوپس،‌ داگ جونز

تریلر فیلم

فیلمی اسپانیایی زبان که در زمان نظام فاشیستی کشور اسپانیا جریان دارد؛ افیلیا دختر نوجوانی اسا که به همراه مادر باردارش به محل زندگی ناپدری‌اش که فردی ظالم است نقل مکان می‌کنند. او روزی حشره‌ای شبیه یک پری می‌بیند که او را به یک هزارتوی اسرارآمیز هدایت می‌کند که به دنیای زیرزمینی ختم می‌شود. اینجاست که وی با یک موجود افسانه‌ای که فان نامیده می‌شود، برخورد می‌کند و در دنیای خیال و واقعیت ماجراهایی را پشت سر می‌گذارد. کارگردان در این فیلم با هنرمندی بسیار دو خط خیالی و حقیقی از زندگی افیلیا را در پایان به هم مرتبط می‌سازد. استفاده از عناصر فانتزی و ایجاد فضایی ترسناک و رازآلود نیز در این فیلم به‌خوبی کار شده‌است.


5. مرد بله‌گو – Yes Man – ۲۰۰۸

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)

بازیگران: جیم کری، زویی دشانل، بردلی کوپر

تریلر فیلم

کارل الن (جیم کری)، شخصیت اصلی این فیلم، هرانچه در زندگی به دست آورده، از جمله کار در بانک را ناچیز شمرده و هنوز عاشق همسر قبلی اش است. او زندگی غم انگیزی داشته و از تمام دوستانش دوری می کند. یکی از دوستان قدیمی اش به نام نیک او را متقاعد می کند تا در برنامه “مرد بله گو” توسط ترنس باندلی شرکت کند. این برنامه درباره این است که باید به همه شرایط زندگی بله گفت تا از انرژی منفی پیشگیری شود، اما کارل درباره هدف آن اشتباه می کند. بنابراین قول می دهد که به مدت یک سال به همه چیز بله بگوید. زندگی کارل تغییر می کند و البته این تغییر چندان هم خوب نیست.


6. نخستین اصلاح‌شده – 2017 – First Reformed

ژانر: درام، رازآلود، مهیج

کارگردان: پل شریدر (Paul Schrader)

بازیگران: ایثن هاک، آماندا سایفرد، سدریک اینترتینر

تریلر فیلم

زندگی همه مرم با لحظات دشوار روبرو می‌شود. در این شرایط است که ایمان و اعتقاد مردم سنجیده می‌شود. ارنست تالر چنین شرایطی دارد و نمی‌تواند ترس خود را از آن شرایط بد از بین ببرد. این حس گناه او را از درون خورده و به الکل دچار می‌شود. در این میان پیروان او در کلیسا نیز گیج شده و نمی‌داند چه کار کند. زمانی که زنی که نگران همسرش است به سراغ او آمده، کشیش برای مدتی مشکلاتش را فراموش می‌کند. او در مسیر کمک به زن با شرایط خود کنار آمده و به یک مسیر سخت اما روشن کننده وارد می‌شود.


7. در ساحل چزیل – 2017 – On Chesil Beach

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: دومینیک کوک (Dominic Cooke)

بازیگران: سورشا رونان،‌ بیلی هوول، امیلی واتسون

تریلر فیلم

داستان فیلم بر اساس رمانی از ایان مک‌یوون است که در آن زوج جوانی در انگلستان سال 1962 زندگی ایده‌آل و مشترک در کنار یکدیگر را محدود کننده می‌بینند و به نظرشان فشار زیادی از جانب جامعه به آنها تحمیل می‌شود. این زوج تصمیم می‌گیرند که به طور جدی درباره ضعف‌های یکدیگر و آینده رابطه‌شان با یکدیگر گفتگو کنند و این آغاز یک راه سخت و طاقت‌فرسا برای هر دوی آنها می‌شود.


8. قطار بوسان – 2016 – Train to Busan

ژانر: اکشن، مهیج، زامبی

کارگردان: یان سنگ-هو (Yeon Sang-ho)

بازیگران: گونگ یو، ما دونگ-سیوک، کیم سو-آن، جیونگ یو-می

تریلر فیلم

 داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که مدیر مالی یک شرکت تجاری بزرگ که مردی ظاهرا شکست‌خورده و خودخواه است، به درخواست دخترش برای دیدن همسر خود که بعد از جدایی از او در بوسان زندگی می‌کند، راهی این شهر می‌شوند. همزمان با این تصمیم، در گوشه و کنار کشور کره موجوداتی که تمام ویژگی‌های زامبی‌ها را دارند، درحال حمله به مردم هستند و اتفاقات وحشتناکی درحال وقوع است.


9. تلاش – 2012 – Talaash

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: ریما کاگتی (Reema Kagti)

بازیگران: عامرخان، کارینا کاپور،‌ رانی موکرجی

تریلر فیلم

آرمان کاپور یک هنرپیشه سرشناس است او در یک جاده متروکه به دلیل ترس از برخورد با چیزی تعادل ماشینش را از دست می‌دهد و ماشین به دریا می افتد و می‌میرد. بازرس سوریان سینگ (عامر خان) مأمور تحقیق درباره حادثه می‌شود. سوریان پسرش کارن را به تازگی از دست داده است برای همین اوضاع روحی مناسبی ندارد و تلاش‌های همسرش روشنی (رانی موکرجی) برای بهبود حال او هم تأثیر ندارد؛ زیرا سوریان خود را مقصر این اتفاق می‌داند و فکر می‌کند در آن لحظه نباید می خوابیده و باید همراه کاران می‌رفته‌است.

در ادامه فیلم تلاشهای این بازرس برای یافتن راز کشته شدن “آرمان کاپور” و همچنین کنار آمدن با خودش وغم از دست دادن فرزندش هستیم که تا پایان فیلم به زیبایی نمایش داده می شود.


10. ماجراهای تن تن -The Adventures of Tintin – ۲۰۱۱

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

صداپیشگان: جیمی بل، اندی سرکیس، سایمون پگ، دنیل کریگ

تریلر فیلم

در فیلم اسپیلبرگ، تن تن، به همراه سگش در بازار قدیمی شهر بروکسل، ماکت کوچک یک کشتی قدیمی قرن هفدهمی به نام یونیکورن (اسب شاخدار) را می‌خرد که متعلق به سرفرانسیس است که به دنبال حمله دزدان دریایی به ریاست مرد خبیثی به نام راکام سرخپوش (با بازی دنیل کریگ) در دریا غرق شده و گنج گران‌قیمتی را با خود به قعر اقیانوس برده است. تن تن پی می‌برد که سرفرانسیس، سه ماکت مشابه ساخته و نقشه گنج غرق شده را در آن‌ها جاسازی کرده و حالا مرد شیطان صفتی به نام ساخارین که از نوادگان راکام سرخپوش است به دنبال آن نقشه‌هاست. بقیه ماجرا، رقابت تن تن وهادوک با ساخارین برای دست‌یابی به ماکت سرفرانسیس است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سحر

    شهریور 27, 1399

    چه لیست عالی، خیلی ممنون

    پاسخ