معرفی انیمه “ماری و گل جادوگر” (Mary and the Witch’s Flower)

دنیای انیمه‌های فانتزی همیشه جذابیت خاصی داشته و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده‌است. انیمه “ماری و گل جادوگر” یکی از آثار فانتزی با محوریت جادو و جادوگری بوده که اگرچه کمی دستخوش کلیشه شده، اما بازهم دیدنی و دوست‌داشتنی بوده و ارزش یک بار دیدن را دارد. در این مقاله به معرفی انیمه “ماری و گل جادوگر” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “ماری و گل جادوگر” (Mary and the Witch’s Flower)
  • ژانر: ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: “هیروماسا یونه‌بایاشی” (Hiromasa Yonebayashi)
  • صداپیشگان: “هانا سوگی ساکی”، “فومیو کوهیناتا”، “هیکاری میتسوشیما”
  • سال تولید: 2017
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.8/10

تریلر فیلم

انیمه “ماری و گل جادوگر” که به‌خاطر پرداختن به دنیای جادو جادوگری، بیشتر با انیمه “سرویس تحویل کی‌کی” (Kiki’s Delivery Service)، اثر “هایائو میازاکی”، مقایسه می‌شود، داستان دختری را روایت می‌کند که به‌طور اتفاقی با دنیای جادوگری آشنا شده و درگیر اتفاقات خطرناک و ماجراجویی جذابی می‌شود. گرچه روایت “ماری و گل جادوگر” ساده و قابل‌ پیش‌بینی است، اما ایده اصلی آن درخور توجه بوده و طرفداران انیمه‌های سینمایی را راضی نگه داشته‌است.

ماری دختر نوجوانی است که ظاهرا به‌طور موقت به روستای محل زندگی‌ عمه‌اش آمده و از اینکه استعداد خاصی در هیچ زمینه‌ای ندارد ناراحت است؛ او که دوست دارد در همه کارها به دیگران کمک کند، بیشتر باعث دردسر درست کردن شده و بیشتر از دست خودش عصبانی می‌شود.

ماری خیلی اتفاقی و توسط یک گربه سیاه به دل جنگل کشیده می‌شود و در آنجا یک بوته گل بسیار عجیب و در عین حال زیبا را می‌بیند که بعدا معلوم می‌شود این گل خاصیت جادویی فوق‌العاده زیادی دارد و به افراد توانایی‌های خاص جادوگری را اعطا می‌کند. ماری در ابتدا از شرایطی که در آن قرار گرفته شگفت‌زده شده و با بهت و حیرت پا در مسیری می‌گذارد که از عاقبت آن بی‌خبر است.

حضور ماری در دانشگاه مخصوص جادوگرها و آشنایی‌اش با افرادی که کار اصلی‌شان در زندگی پرداختن به امور جادویی است، به زندگی ماری معنای تازه‌ای بخشیده و روزهای طولانی و خسته‌کننده‌اش را به کلی تغییر می‌دهد. اما این تمام داستان نیست؛ داستان اصلی از جایی شروع می‌شود که ماری به راز این دانشگاه و اتفاقات بی‌رحمانه‌ای که در آنجا درحال رخ دادن است پی می‌برد و تصمیم می‌گیرد در مسیر خطرناکی با جادوهای خطرناک مقابله کند.

“هیروماسا یونه‌بایاشی”، کارگردان این اثر، از خلاقیت و عنصر پویای بسیار کمی در این انیمه استفاده کرده و این موضوع “ماری و گل جادوگر” را به انیمه‌ای سرگرم‌کننده و فاقد هیجان تبدیل کرده‌است؛ هرچند که ایده اصلی آن جذاب به‌نظر می‌رسد و اگر بیشتر و حرفه‌ای‌تر به شخصیت‌ها و فضای کلی داستان رسیدگی شده بود، شاهد اثری بسیار تماشایی و ارزشمند می‌بودیم، اما کلیشه‌ای شدن داستان بیشتر به چشم می‌آید و اگر قرار باشد “ماری و گل جادوگر” را با اثر قبلی این کارگردان یعنی “وقتی مارنی آنجا بود” (When Marnie Was There) مقایسه کنیم، اهمیت توجه به بطن یک داستان و شخصیت‌پردازی قوی را به‌خوبی متوجه خواهیم شد که در این صورت، “ماری و گل جادوگر” در مقابل “وقتی مارنی آنجا بود” هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

با این همه، “ماری و گل جادوگر” می‌تواند برای بسیاری از دوست‌داران انیمه دیدنی باشد؛ طراحی و ترکیب رنگ‌های این انیمه در کنار استفاده از عناصر جادویی و خیال‌انگیزی مثل پرواز با جارو و ناپدید شدن ازجمله جذابیت‌های آن بوده و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای بیننده به همراه دارد.

تصاویری از انیمه “ماری و گل جادوگر”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم