15 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع اژدها که باید تماشا کنید

اژدها با جثه‌ای غول آسا و نفسی آتشین، از موجودات ترسناک فیلم و قصه‌هاست که همیشه توانسته سرگرم کننده باشد. از اژدهای دوپا تا ناگا و اژدهای سوئدی، این موجودات برای تمامی سنین جذاب هستند. اژدها نسخه بهتر دایناسور است: موجودی قدرتمند، جادویی و گاهی اوقات سخنگو. اگر در یک فیلم اژدها خسته کننده باشد، حتماً عوامل آن کوتاهی کرده‌اند. داستان اژدها همه جا شنیده شده و نسل‌های مختلف را وحشت زده می‌کند.

در طول سال‌های فیلم‌های مختلفی درباره اژدها تولید شده و درحالی که بسیاری از آنها موردتوجه قرار گرفته‌اند، بسیاری هم در سایه باقی مانده‌اند. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره اژدها را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. مرلین – Merlin – 1998

“مرلین” در اصل یک مینی سریال از ان بی سی است که به خاطر کیفیت خوبش در این لیست قرار گرفت. برخی از طرفداران صحنه قربانی شدن نیمو، عشق مرلین، برای یک اژدها را بهترین صحنه می‌دانند. در هر صورت این سریال به خوبی توانست داستان اژدها را روایت کند. طرفداران “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) ممکن است با تماشای اژدهای آن کمی ناامید شوند اما یادتان باشد فیلم در چه تاریخی ساخته شد و در آن زمان قابل قبول بود.

این سریال با امتیاز 80% روتن تومیتوز، نامزد شش جایزه‌امی و چهار گلدن گلوب شد. اما بزرگ‌ترین دستاورد آن جذب بسیاری از طرفداران این ژانر بود. عناصر درام، تاریخی، جادویی و روایی، این فیلم را بسیار دیدنی می‌کنند و سریال‌هایی مانند “گریم” (Grimm)، “روزی روزگاری” (Once Upon a Time) و “سوپرنچرال” (Supernatural) از آن الهام گرفته‌اند. طرفداران ژانر فانتزی هم با سیکوئل آن “شاگرد مرلین” (Merlin’s Apprentice) آشنا هستند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما در ژانر رئالیسم جادویی


14. نبرد اژدها ها – The Flight Of Dragons – 1982

بیشتر فیلم‌های موفق مربوط به اژدها انیمیشن هستند و همین باعث تماشایی شدن آنهاست. با وجود کافی نبودن تکنولوژی نمی‌تواند جادو و خشونت اژدها را به تصویر کشید. درست مثل این فیلم که در سال 1982 ساخته شد وصداپیشگانی مانند “جان ریتر” (John Ritter) و “جیمز ارل جونز” (James Earl Jones) در آن صداپیشگی کردند. فیلمی مناسب تمامی سنین با ترکیب جادو و علم.

اگر این فیلم را تماشا نکرده‌اید نباید اجازه دهید که انیمیشن آن شما را ناامید کند. زیرا سبک و فضای آن شبیه “آخرین تک شاخ” (The Last Unicorn) است. فیلم تماشایی با نمایش موجودات ترسناک که توسط تکنولوژی خلق شده‌اند.


13. قاتل اژدها – Dragonslayer – 1981

داستانی درباره باکره‌هایی که نزد اژدهای محلی برده می‌شوند تا اینکه یکی از این باکره‌ها دختر شخصیت اصلی است. گرچه “پیتر مک نیکول گیلن” (Peter MacNicol) از این ژانر فاصله گرفته اما این اثر طرفداران بسیاری دارد. فضای تاریک و عجیب فیلم داستان قدیمی اژدها و موفقیت دیوید بر جالوت است. موضوع اصلی آن قربانی شدن برای اژدهاست که هنوز به آن پرداخته می‌شود.

این فیلم به خاطر محتوا و عناصر وحشت دیدنی شده است. طرفداران امروزی اژدها ممکن است جلوه‌های ویژه آن را منسوخ و تاریک بدانند اما این فیلم در زمان خود از نظر فیلمبرداری و جلوه‌های ویژه یک اثر موفق محسوب می‌شود.


12. ارباب حلقه‌ها: دو برج – Lord Of The Rings: The Two Towers – 2002

طرفداران تالکین معتقدند هیچ کدام از فیلم‌ها نتوانستند شکوه رمان‌ها را تکرار کنند، اما هیچکس نمی‌تواند جلوه‌های رایانه‌ای این فیلم‌ها را تکذیب کند. زمانی که طرفداران هیولاهای “ارباب حلقه‌ها: دو برج” را دیدند، به شوق آمدند. برخی معتقدند صحنه بازگشت پادشاه خیره کننده است. درحالی که لحظه دیدنی بین پادشاه جادوپیشه و ائوین شایسته دیدن است، اما در آزگیلیاث است که هیولاها را می‌بینیم. در میان جوش و خروش هیولاها کاملاً می‌توان حقیقی بودنشان را حس کرد.

پرندگان نازگول و قوش های جهنمی به گفته تالکین از خانواده پتروسور بودند. اما هیولاهای “پیتر جکسون” (Peter Jackson) با ظاهر مارمانند و منقارهایشان شبیه اژدهای دوپا هستند.


11. اژدهای پیت – Pete’s Dragon – 1977

یکی از بهترین فیلم‌های درباره اژدها. پیت بین خانواده و کشته شدن اژدهایش گیر افتاده است. با این که مفهوم فیلم تکراری بوده و به امتیاز 47% روتن تومیتوز دست یافته، خانواده‌ها از موسیقی فیلم، اجرای “هلن ردی” (Helen Reddy) و “میکی رونی” (Mickey Rooney) و صداپیشگی “چارلی کالاس” (Charlie Callas) در نقش اژدهای انیمیشنی لذت بردند.

شخصیت دوست داشتنی الیوت، در کنار شخصیت پشتیبان پیت، او را بین کودکان و بزرگسالان محبوب کرده است. این فیلم به فیلم‌های “اژدهای بی‌میل” (The Reluctant Dragon) و “شمشیر در سنگ” (The Sword in the Stone) شباهت دارد و نسخه سال 2016 آن هم یک لایواکشن زیباست.

همچنین بخوانید: معرفی 11 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع جادو و جادوگری


10. شرک – Shrek – 2001

فیلم‌های معدودی اژدها را به صورت مؤنث نشان می‌دهند. “شرک” نه تنها یک اژدهای صورتی، با مژه‌های زیبا و رژلب را به تصویر کشید، بلکه بین این اژدها و یک الاغ رابطه عاشقانه ایجاد کرد که اولین بار در این ژانر دیده می‌شود. بیشتر فیلم‌های مربوط به اژدها کمدی هستند، اما اژدهای این فیلم هم عنصر طنز را اضافه می‌کند و هم عنصر عاشقانه. در سری‌های آخر فیلم ماجرای عاشقانه اژدها جدی شده و حتی بچه‌های ترکیبی اژدها و الاغ ایجاد می‌شوند.

اژدهای این فیلم نمونه مدرن اژدهای انیمیشنی است. این فیلم محصول سال 2001 چهار سیکوئل داشت که چهارمین آن در سال 2019 اکران شد. جلوه‌های ویژه این فیلم و شخصیت در فیلم “شرک برای همیشه” (Shrek Forever After) به اوج رسید. موفقیت فیلم “شرک” و نقش اژدهای آن برای کمپانی دریم ورک موفقیت بسیاری به همراه داشت.


9. مالفیسنت – Maleficent – 2014

در سال 2014 “آنجلینا جولی” (Angelina Jolie) در این فیلم از دیزنی نقش یکی از مشهورترین ویلن‌ها را ایفا کرد. گرچه اژدهای فیلم از پیشخدمت وفادارش دیاوال گرفته شده، اما این فیلم با وجود مورها، بال‌های مالفیسنت و جادوی فیلم دیدنی شده است. نبرد دیدنی اژدها از صحنه‌های دیدنی فیلم است. این فیلم نه تنها به یک ویلن انسانیت می‌بخشد بلکه به خاطر ویلنی با لباس‌های جذاب و گریم متفاوت موردتوجه قرار گرفت.

“زیبای خفته” (Sleeping Beauty) شایسته نام بردن است. زیرا نه تنها الهام بخش “مالفیسنت” بود، بلکه حمله اژدها در این فیلم یکی از بهترین صحنه‌های فیلم است که درنتیجه جلوه‌های رایانه‌ای به وجود آمده است. یک صحنه زیبا درست مانند “زیبای خفته”.


8. هری پاتر و جام آتش – Harry Potter And The Goblet Of Fire – 2005

طرفداران فیلم‌های “هری پاتر” که کتاب را نخوانده‌اند شاید هرگز نتوانند به زیبایی این کتاب پی ببرند. بخش مهمی از تورنمنت تریویزارد نبرد اژدهاست، اما در کتاب خوانندگان با گونه‌های مختلف اژدها روبرو می‌شود. همچنین شخصیت چارلی ویزلی را می‌بینیم که در فیلم چندان به آن توجه نشده است. مخلوقات موجود در این فیلم بسیار دیدنی هستند اما این صحنه اژدهای “هری پاتر و جام آتش” است که این فیلم را تماشایی کرد.

دنیای “هری پاتر” به یک کتاب یا فیلم یا اژدها محدود نمی‌شود. روبیوس هاگرید اژدهایی به نام نوربرت را نگه داشته و بزرگ کرده است و تخم آن از فیلم “هری پاتر و سنگ جادو” (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) آمد. هری، ران و هرمیون در یکی از بهترین صحنه‌های “هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول” (Harry Potter and the Deathly Hallows) سوار یک اژدها می‌شوند.


7. بید – Willow – 1988

یکی از بهترین فیلم‌های فانتزی از این ژانر. شاید گریم کینگ کنگ و اژدهای دو شاخ با وجود استانداردهای جلوه‌های ویژه امروزی ضعیف باشد اما هنوز هم دیدنی است و عاشق این فیلم می‌شوید. صحنه‌ای که ویلو یک اژدهای دو سر را توی خندق می‌اندازد، باورپذیر بوده و این فیلم یک اژدهای واقعی را نشان می‌دهد.

گرچه این فیلم از لحاظ فروش مانند بسیاری از فیلم‌های فانتزی موفقیت متوسطی داشت، با این حال طرفداران زیادی به دست آورد. موجودات عجیب و شخصیت “وارویک دیویس” (Warwick Davis) هنوز هم برای تمشاگران امروزی جذاب است. این فیلم که نامزد دو اسکار شد توسط “ران هاوارد” (Ron Howard) کارگردانی شد که در پاسخ به خبرنگاران درباره سیکوئل احتمالی گفت: “هرگز نگو هرگز.”


6. سلطنت آتش – Reign Of Fire – 2002

داستان‌های مربوط به اژدها معمولاً در دوران باستان رخ می‌دهند، درحالی که این فیلم سال 2002 به آینده می‌پردازد. این فیلم سرگرم کننده پساآخرالزمانی نه تنها نیاز به رسانه پادآرمان شهری را نشان می‌دهد، بلکه نابودی انسان‌ها توسط حمله اژدها را به تصویر می‌کشد.

شاید این داستان در قرن بیستم مسخره باشد اما حضور “کریستین بیل” (Christian Bale)، “متیو مک کانهی” (Matthew McConaughey)، و “جرارد باتلر” (Gerard Butler) آن را دیدنی کرده است. منتقدین این فیلم را نپسندیدند، اما تماشاگران از شجاعت بیل، خودخواهی باتلر و جنون مک کانهی لذت بردند. تصاویر جنگ با اژدها در فیلمی لایواکشن دیدنی و راضی کننده بود و انسان‌ها موردحمله اژدها قرار گرفتند. فیلم در گیشه موفق بود، برنده جایزه جشنواره فیلم سیتخس و نامزد ساترن شد. همچنین یک بازی ویدیویی از آن ساخته شد.


5. هابیت: برهوت اسماگ – The Hobbit: The Desolation Of Smaug – 2013

بسیاری از طرفداران معتقدند که جذابترین بخش فیلم‌های “هابیت” ساخته “پیتر جکسون” (Peter Jackson) شخصیت اژدهای اسماگ با بازی “بندیکت کامبربچ” (Benedict Cumberbatch) است. جلوه‌های ویژه این اژدها و شخصیت حریصش، فیلم‌ها را دیدنی کرد. او عاشق طلا و انتقام گیری بود. گریم جالب اسماگ، چشم‌های طلایی و صدای خاصش توانست این موجود را ترسناک کند. این فیلم با بهترین اژدهای مدرن امروزی از بسیاری از فیلم‌های دیگر مربوط به اژدها الهام گرفت.

“هابیت: برهوت اسماگ” از لحاظ تجاری و هنری موفق بود و در گیشه جهانی 958 میلیون دلار فروش داشت. فروش آن از فیلم‌های “دو برج” و “ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” بیشتر بود، اما تماشاگران از این دو فیلم نامبرده بیشتر لذت بردند.


4. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

فیلم‌های بسیاری اژدهای آسیایی را نشان می‌دهند. درحالی که فیلم “مولان” (Mulan) دیزنی اژدهای موشو با صداپیشگی “ادی مورفی” (Eddie Murphy) را دربردارد، بهترین نمونه اژدهای آسیایی هاکودر انیمیشن “شهر اشباح” ساخته “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) است. هاکو مثل خیلی از شخصیت‌های میازاکی ترکیب نور و تاریکی و انسان خوبی است که تشنه قدرت است. این اژدها از بانویش، جادوگر یوبابا اطاعت کرده و برای محافظت از قهرمان فیلم، چیهیرو، تلاش می‌کند. با این حال فیلم داستان چیهیرو است و اوست که در پایان هردو را نشان می‌دهد.

بسیاری از فیلم‌های میازاکی آنقدر جادویی و دلنشین هستند که شخصیت‌های دو بعدی‌شان واقعی به نظر می‌رسند، درست مثل “شهر اشباح”. این فیلم تحسین و منتقدین و تماشاگران را جلب کرده و اثر موفق و لذتبخشی است. میزان فروش جهانی آن 289 میلیون دلار بوده که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن است.


3. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم – How To Train Your Dragon – 2010

بسیاری از فیلم‌هایی که از کتاب اصلی تفاوت دارند نتوانسته‌اند طرفداران کتاب را راضی کنند و به همین دلیل در این لیست قرار نگرفتند. “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم”، بهترین فیلم مدرن مربوط به اژدها، در این زمینه یک استثناست. این فیلم محصول سال 2010 از دریمورک، به امتیاز 98% روتن تومیتوز دست یافت و چند سیکوئل، بازی ویدیویی و سریال از آن ساخته شد.

فیلم نه تنها یک موفقیت تجاری است بلکه به شخصیت ناچیزی می‌پردازد که به خاطر صبر و تلاش به مهم‌ترین شخصیت ممکن تبدیل می‌شود. اژدهای این فیلم تخیلی و شبیه حیوانات دست آموز است. اژدهای بی دندان فیلم هم پرواز می‌کند و هم آتش بیرون می‌کند اما رفتارهای جدیدی دارد، مثل موش و گربه بازی‌ها، و به همین دلیل یک اژدهای خاص محسوب می‌شود.


2. داستان بی‌پایان – The Neverending Story – 1984

فالکور، اژدهای شانس براساس اژدهای چینی خلق شده تا اروپایی، اما بیشتر تماشاگران او را به عنوان یک حیوان دست آموز که عاشق بچه‌هاست می‌شناسند. این اژدهای مهربان و صبور که به ماجراجویی آتریو کمک می‌کند و “لسلی کنوپ” (Leslie Knope) خانواده اژدها محسوب می‌شود، محبوب‌ترین شخصیت این فیلم است. چشم‌های قهوه‌ای او شاید در آن دوره عجیب بود اما محبوبیت این فیلم از “ولفگانگ پترسن” (Wolfgang Peterson) باعث شد همه خانواده‌ها فرزندان خود را به تماشای آن ترغیب کنند. تلاش فالکور برای انتقام بی آزارش علیه باستین جای او را در قلب تماشاگران محکم‌تر کرد.

ظاهر فالکور احتمالاً الهام بخش “دیوید لاوری” (David Lowery) برای فیلم “اژدهای پیت” سال 2016 بوده است. الیوت با آن ظاهر گربه مانندش شبیه فالکور و بی دندان است.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های قرن بیستم در مورد جادو و تردستی


1. اژدهادل – Dragonheart – 1996

بهترین فیلم درباره اژدها داستان یک اژدها به نام دراکو، که برای زنده نگه داشتن یک شاهزاده شجاعت به خرج می‌دهد. اما شجاعت او بی نتیجه بوده و دراکو ایمانش به انسان را از دست می‌دهد. دراکو با صداپیشگی “شان کانری” (Sean Connery) و اجرای “دنیس کواید” (Dennis Quaid) شوالیه سابق، با شخصیت متفاوت و نظرهایش قلب هواداران را از آن خود کرد. فیلم پایان غم انگیزی داشت. گرچه منتقدین فیلمنامه آن را نقد کردند اما هیچکس نمی‌تواند جلوه‌های بصری و زیبایی شناختی فیلم را انکار کند. از زمان اکران فیلم دو سیکوئل و یک بازی ویدیویی از آن ساخته شد.

گرچه سیکول فیلم بسیار بد بود، اما داستان اصلی با لایه‌های فانتزی درباره دو شخصیت ماجراجو که روستاها را پشت سر می‌گذاشتند، بهترین فیلم واقعی و مدرن درباره اژدهاست که در رتبه اول لیست ما قرار گرفت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (44)

بستن فرم

  1. امیر

    دی 14, 1401

    سلام دوستان یک کارتون بود که شبیه ارباب حلقه ها بود داخله کارتون هم اولش یکی دیو جلوی یک پیر مرد کوچولو رو میگرفت اسم کارتون چیه

    پاسخ

  2. گرگ سیاه

    دی 1, 1401

    سلام،ترو خدا یه مستندی بود که عید نوروز شبکه سه،یه سگ آبی کوچیکه که یه خرس از روی لونشون میگذره و لونه خراب میشه،سگ آبی کوچک جایی نداره،در راه گرگها حمله میکنند فرار می‌کنه با یه سگ آبی پیر دوست میشه و سگ آبی پیر از دست گرگ نجاتش میده و باعث غرق شدن گرگ میشه،اول همه فکر کردن که فیلمه،ولی واقعا اتفاق افتاده بود،20ساله دنبال اسمش هستم هر چی میزنم نمیاره.ممنون میشم بگید

    پاسخ

  3. آزاده

    آذر 19, 1401

    سلام. چند سال پش یه فیلم دیدم که دختران باکره رو روی آب مینداختن و آوازی می خوندن تا اژدها بیاد و اونو بهش تقدیم کنن ، تا اینکه دختر کوچک پادشاه عاشقش شد و باهاش ازدواج کرد.ولی متاسفانه اسمش رو نمیدونم ؛ کسی این فیلم رو دیده و اگه دیده اسمش رو میدونه

    پاسخ

    • بهار در پاسخ به آزاده

      آذر 25, 1401

      خیلی قشنگه،اسمش من یک اژدها هستم 2015 هست

      پاسخ

  4. حابیب

    آبان 17, 1401

    یه فیلمی بود که یه نفر باسفینه ازفضا میاد تویه قبیله به یه حیوان بزرگی بود بدنش مثل آتش میشد دم درازی داشت به قبیله حمله میکرد واون که ازفضا اومده بود باقبیله رفیق میشه اون اژدها رومیکشن دم درازی داشت حتی یه بار موقع حمله دومشو میچرخونه سر یه مرد کچل رو جدا میکنه خواهشا اسم فیلمو کسی میدونه بهم بگه

    پاسخ

  5. مرادی

    آبان 14, 1401

    سلام
    دوستان یه فیلمی بود که با کشتن اژدها پول درمی‌آورد و عاشق یه دختر جادوگر شد که خیلی دلش میخواست مادر شه….
    کسی اسمش یادش میاد؟؟ ممنون میشم

    پاسخ

  6. اردبیل

    شهریور 1, 1401

    سلام من یه فیلمی دیدم ۲۰ سال قبل یه مجسمه بود آهن خورد اژدها شد کسی اسمشو یادش هست

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به اردبیل

      دی 13, 1401

      افسانه لوانیا یا گالگامت

      پاسخ

  7. leyla

    مرداد 15, 1401

    سلام چند سال پیش یه فیلم از اژها رودیدم که اژدها اگه صاحبش میمرد اژدهاشم میمرد ولی اگه اژدهاش میمرد صاحبش زنده میموند اسمشو نمی دونم

    پاسخ

  8. Ali

    تیر 25, 1401

    سلام اگه می توانید یک فیلم پسری که پدرش اژدهاست و مادرش انسان پسر تو حالت انسان بودن اما قدرت یک اژدها رو داره و تمامی کار هایی که یک اژدها می کند رو داره.

    پاسخ

    • Asma در پاسخ به Ali

      تیر 29, 1401

      فیلم من اژدها هستم

      پاسخ

    • mnd در پاسخ به Ali

      خرداد 24, 1402

      داش منم دنبالشم پبدا کردیش؟؟؟؟

      پاسخ

  9. amir

    خرداد 17, 1401

    سلام اگه کسی میتونه راهنمایی کنه اسم انیمیشن رو بگه
    یه سکانس اینجوری بود که میره واسه ازمایش مدرسه اژدهایی میبره فکر میکر قورباقه هس بعد پدرش اژدها و مادرش انسان بود از پدرش خبری نداشت قورباقه نیشش میزنه بعد تبدیل به یک انسان نیمه اژدها میشه

    پاسخ

  10. Mmmmm

    اردیبهشت 5, 1401

    سلام چند سال پیش یه سریال توی شبکه های صدا و سیما دیدم که یه پسر همراه برادر و پدرش سوار هلی کوپتر میشن میرن برای تفریح که یه دفعه طوفان میشه بعدش میفتن تو یه جزیره تو اون جزیره آدمایی زندگی میکنن که با اژدها زندگی میکنن پسره هم یه تخم اژدها پیدا میکنه و ازش مراقبت میکنه کسی اسم سریال رو میدونه

    پاسخ

    • سعید در پاسخ به Mmmmm

      بهمن 10, 1401

      جزیره اسرار امیز 2

      پاسخ

  11. فاطمه

    آذر 9, 1400

    خوب بود. ولی به نظرم باید eragon و game of thrones هم اضافه کنید. هر دوشون خیلی خوب بودن.

    پاسخ

  12. مریم

    شهریور 21, 1400

    سلام من چن سال پیش ی فیلم دیدم اسمش یادم نیس ولی خیلی معرکه بوددختره ملکس میخواد ازدواج کنه شرط مبارزه روی یخ میزاره یک پسری برنده میشه ودخترروشکست میده دختره هم عاشقش میشه ی نفرمیادجادومیکنه وپسره همه چیزیادش میره درنهایت پسره میمیره میزارنش توقایق ک وسط دریا اتیش بزننش بعدمیبینن دختره ازوسط بلندشد باخنجرخودشو کشت تاباپسره بمیره

    پاسخ

    • قق در پاسخ به مریم

      مرداد 28, 1401

      منم دنبال همین فیلم می‌گردم.

      پاسخ

  13. ابراهیم

    تیر 13, 1400

    سلام‌من‌تقریبا‌سال‌88یک‌فیلم‌دیدم‌خواهش‌میکنم‌اسمشو‌بگین‌داستان‌یک‌اژدها‌بود‌که‌ازمردمان‌شهر‌قربانی‌میگرفت‌پادشاه‌گفت‌کسی‌که‌اژدهارو‌بکشه‌دخترشو‌بهش‌میده‌پسر‌اهنگری‌با‌شهاب‌سنگی‌که‌از‌اسمان‌افتاده‌بود‌شمشیری‌ساخت‌تا‌بتونه‌اژدهارو‌بکشه‌

    پاسخ

    • Sajad در پاسخ به ابراهیم

      شهریور 31, 1400

      اسم فیلم…نفرین حلقه

      پاسخ

  14. محمد54

    اردیبهشت 3, 1400

    سلام من دنبال ی فیلم میگردم چند سال پیش فکر کنم تو شبکه های صدا سیما پخش شد اسم فیلمه یادم نمیاد ولی ی سکانس اینجوری بود که ی نفر میره تو غار اژدها پیدا میکنه میکشتش بعد با خون اژدها حمام میکنه بعد پوست خودش مثل پوست اژدها نفوذ ناپذیر میشه تنها جایی که میشد کشتش پشت گردن یا همون زیر کتفش بود اگه کسی در این مورد میتونه کمک کنه ممنون میشم از ادمین هم خواهش میکنم نظر من تایید کنه

    پاسخ

    • زهرا در پاسخ به محمد54

      خرداد 1, 1400

      اسم فیلم هست نفرین حلقه

      پاسخ

      • امید بینا در پاسخ به زهرا

        اردیبهشت 18, 1401

        سلام اسم فیلم زیگ فرید بود. ک رویین تن بود و خودشو با خون اژدها شستشو داد

        پاسخ

    • Zahra در پاسخ به محمد54

      خرداد 1, 1400

      اسم فیلمش هست نفرین حلقه

      پاسخ

  15. رضوان

    آذر 29, 1399

    سلام
    من وقتی بچه بودم یه فیلم دیدم چیز زیادی ازش یادم نیست فقط یادمه که یه اژدها بود یه آدمهایی رو شکار میکرد اونا هم میخواستن از دست اون اژدها خلاص بشن به همین دلیل چندین بار برای اژدها تله میزاشتن ولی هربار شکست میخوردن،ولی بالاخره اون آدما تونستن اژدها رو بکشن،بعد رفت غاری که اژدها توش زندگی میکرد رو پیدا کردن و تخماشو هم نابود کردن،ولی به خاطر سهل انگاری یکی از تخما سالم میمونه و تبدیل میشه به یه اژدها….(بقیش تو قسمت ۲ بود که چون اسمش یادم رفت نمیتونم قسمت دو رو پیدا کنم)
    .
    لطفا اگه کسی اسمشو میدونه بگه

    پاسخ

  16. قناری

    آذر 24, 1399

    وایسا ببینم. چرا جای game of thrones خالیه؟؟؟
    سریال بازی تاج و تخت که همش اژدهاس.
    و همینطور فیلم سینمایی قدیمی پسراژدها سوار؟؟؟

    پاسخ

    • Harlock در پاسخ به قناری

      آذر 24, 1399

      یعنی سریال تاج و تخت رو بزاریم بین 15 فیلم برتر؟خودت که داری میگی سریال

      پاسخ

  17. Mastar ichigo

    آذر 2, 1399

    انیمه فری تیل هم اژدها داره ها☺

    پاسخ

  18. Arian

    آبان 9, 1399

    لیستتون خیلی معرکه هست فقط به جای فیلم اژدها پیت1977 اژدهای پیت 2017 رو قرار بدید

    پاسخ

  19. Kanye

    شهریور 29, 1399

    برای مورد چهاردهم the flight of dragons عنوان درسته که برگردانش به فارسی:پرواز چند اژدها باشه بد نی…

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Kanye

      شهریور 29, 1399

      سلام،
      بله درسته اصلاح شد،
      ممنون

      پاسخ

  20. Reza

    شهریور 26, 1399

    به نظرم پسر اژدها سوار رو فراموش کردید.جاش تو این لیست خالیه واقعا

    پاسخ