معرفی فیلم “در انتظار بربرها” (Waiting for the Barbarians)؛ درامی عمیق از روبرو شدن با حقیقت

فیلم جدید “در انتظار بربرها” (Waiting for the Barbarians) اثری از کارگردان کمتر شناخته شده‌ای است که ستارگان بزرگی مثل ‌ مارک رایلانس و جانی دپ را در خود جای داده است. این فیلم که در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به اکران درآمد، ماه گذشته به صورت آنلاین منشر شد. فیلم “در انتظار بربرها” را “سیرو گرا”، کارگردان جوان کلمبیایی، کارگردانی کرده که سابقه ساخت آثاری به‌نام “آغوش ابلیس” (Embrace of the Serpent) و “پرندگان مسافر” (Birds of Passage) را در کارنامه خود دارد. در ادامه با معرفی این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “در انتظار بربرها” (Waiting for the Barbarians)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: سیرو گرا (Ciro Guerra)
  • بازیگران: جانی دپ، رابرت پتینسون،‌ مارک رایلانس
  • سال تولید: 2019
  • امتیاز آی ام دی بی: 5.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 54/100

تریلر فیلم

فیلم “در انتظار بربرها” یکی از درام‌های شخصیت‌محوری است که نباید از دستش بدهید؛ این فیلم با ریتمی آرام و فضایی خاص، به روایت عمیق شخصیتی می‌پردازد که در تردید و ترس ناشی از مواجه با حقیقت غرق شده و به دنبال راهی است که او را به آرامش برساند. این فیلم گرچه ممکن است مورد توجه همه مخاطبان سینما قرار نگیرد، اما فیلمی سرشار از لحظات تامل‌برانگیز است که دنبال‌کنندگان حرفه‌ای سینما از آن لذت می‌برند.

داستان فیلم “در انتظار بربرها” به دادرس یک منطقه‌ی مرزی و نسبتا جداشده از سایر نقاط کشور می‌پردازد؛ بازرسی که به یک حکومت بدون نام خدمت می‌کند و می‌خواهد به‌زودی بازنشستگی خود از فعالیت درون این منطقه‌ی خاص را جشن بگیرد. اما سرهنگی از راه می‌رسد که می‌خواهد یک گزارش مفصل از فعالیت بربرها و وضعیت امنیت مرزی تهیه کند. دادرس هم پس از آن که سرهنگ چندین و چند روز به بازجویی‌های بی‌رحمانه و ظالمانه‌ی خود ادامه می‌دهد، به‌شدت وحشت می‌کند. او از این می‌ترسد که سال‌ها مشغول بندگی چه سیستم فاسدی بوده است.

ریتم فیلم “در انتظار بربرها” کند است و این امر گرچه کمی کسل‌کننده به‌نظر می‌رسد، اما امکان برقراری ارتباط بیشتر مخاطب با فضای ساکت فیلم و کارکترهای آن را فراهم می‌کند. سکوت بخش عظیمی از فیلم را شامل شده، سکوت و آرامشی که در بعضی لحظات آزاردهنده و ترسناک می‌شود و درست در همین لحظات است که موسیقی متن شنیدنی این فیلم ما را با روایت فیلم بیشتر همراه می‌کند.

تمرکز اصلی فیلم بر روی شخصیت دادرس (با بازی رایلانس) است؛ بازیگری که در این نقش خوش درخشیده و خیلی خوب از پس بروز حالات درونی کارکترش برآمده‌است. حس تعلیق و وحشت‌زندگی این شخصیت را از ابتدا تا انتهای فیلم در حالات چهره این بازیگر کاملا قابل لمس است و اتفاقاتی که برای او رقم می‌خورند قلب بیننده را به درد می‌آورد.

“در انتظار بربرها” یک درام دوست‌داشتنی و عمیق است که فیلمبرداری، کارگردانی و فضاسازی بسیار مناسب آن را می‌توان از جمله نقاط قوتش دانست. گرچه در این فیلم مدام از حمله دشمن صحبت به میان می‌آید و افراد درگیر خشونت‌های ظالمانه‌ای می‌شوند، اما این شخصیت‌ها و درونیات آنها است که نقطه اتکای فیلم بوده و روایت آن را خالی از صحنه‌های اکشن و درگیری کرده‌است.

تصاویری از فیلم “در انتظار بربرها”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم