15 دیالوگ خواندنی از مجموعه فیلم‌های “داستان اسباب بازی” (Toy Story)

چندگانه “داستان اسباب بازی” (Toy Story) با سری “داستان اسباب بازی 4” ادامه پیدا می‌کند. برخی از طرفداران از “داستان اسباب بازی 3” منتظر سری جدید بودند، هرچند که سه گانه اولیه کامل بوده و داستان را به سرانجام رساند. گفته می‌شد “داستان اسباب 4” نمی‌خواهد داستان را ادامه دهد یا نتیجه را عوض کند.

بلکه داستان خود را روایت می‌کند. داستانی کمدی رمانیتک درباره رابطه وودی و بو پیپ که البته به زیبایی سه گانه اولیه نبود، اما ارزش تماشا کردن داشت. در اینجا 15 نقل قول خواندنی از فیلم‌های “داستان اسباب بازی” را در اختیارتان می‌گذاریم. با پروشات همراه باشید.


15. حالش خوب میشه

She’ll Be Okay

خداحافظی پایانی میان وودی و باز در “داستان اسباب بازی 4” لحظه زیبایی رقم می زند. وودی می‌خواهد بو پیپ را کنار گذاشته و به بقیه اسباب بازی‌ها ملحق شود که باز به او می‌گوید: “حالش خوب میشه.”

برای لحظه‌ای وودی و تماشاگران تصور می‌کنند باز درباره بو پیپ صحبت می‌کند اما بعد باز اضافه می‌کند: “بانی خوب میشه.” او می‌داند وودی باید کنار بو باشد و بونی بدون او هم حالش خوب است، بنابراین به دوستش توصیه می‌کند که به حرف دلش گوش کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 شخصیت برتر انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) و بهترین دیالوگ‌هایشان


14. من آشغالم

I’m Trash

فاجعه‌ای که فورکی در “داستان اسباب بازی 4” با آن مواجه می‌شود یکی از لحظات فلسفی و جالب فیلم است. وقتی بانی چشم مصنوعی و دستی را به یک قاشق وصل کرده و او را فورکی می‌نامند، بسیار جالب است.

او نباید احساسی باشد، فکر کند و همین موضوع فورکی را می‌ترساند چون خودش فکر می‌کند یک تکه آشغال است.


13. خداحافظ، رفیق

So Long, Partner

گرچه سری چهارم داستان و نتیجه گیری خوبی داشت اما به اندازه پایان سری سوم احساسی نبود. اندی اسباب بازی‌هایش را پیش بانی می‌گذارد و به کالج می‌رود. وودی می‌بینید که ماشین اسباب بازی‌اش در افق ناپدید می‌شود و می‌گوید: “خداحافظ، رفیق.” این لحظه عاطفی “داستان اسباب بازی” را به بهترین شکل به پایان رساند.


12. کبوم وارد میشه

“Let’s Caboom

بدون شک بهترین شخصیت اضافه شده با سری چهارم، علاوه بر فورکی، دوم کبوم است. “کیانو ریوز” (Keanu Reeves) صداپیشگی او را برعهده داشت و در شخصیت پردازی این نقش کمک کرد.

او از آن شخصیت‌های دردویل مانند است که با موتورش دیده می‌شود و دیگر نمی‌تواند مثل گذشته بدلکاری کند. اما در پایان فیلم با یک پرش جانانه قدرتش را ثابت می‌کند.


11. اون از دست نرفت. دیگه نه

He’s Not Lost. Not Anymore

وقتی وودی برای ماندن در کنار بو پیپ در زمین بازی گروه را ترک می‌کند، باز این خبر را به گروه می‌رساند. رکس می‌پرسد که آیا این به معنای از دست رفتن وودی است؟ چون کلانتر در فیلم اول فکر می‌کرد این می‌تواند بدترین اتفاق ممکن باشد و باز به طور نمادین می‌گوید: “اون از دست نرفت. دیگه نه.”

همچنین بخوانید: همه چیز درباره انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story): جزئیات پنهان اتاق اندی


10. تو مرد کوچولوی غمگین و عجیبی هستی و دلم برات میسوزه

You Are A Sad, Strange Little Man, And You Have My Pity

درست وقتی وودی باز را از پنجره اتاق اندی بیرون می‌کند، اندی نمی‌تواند باز را پیدا کند و به جایش وودی را به دنیای پیتزا می‌برد. این نقشه وودی بود، اما فکر نمی‌کرد باز پشت پنجره یا عقب ماشین سروکله‌اش پیدا شود و بدتر اینکه حالش هم خوب باشد.

بنابراین وودی ناراحت شده و ساکت می‌شود. سپس با دیدن باز در پمپ گاز اعصابش بهم می‌ریزد، اما باز هنوز فکر می‌کند رنجر فضایی است و زیاد ناراحت نیست، پس می‌گوید: ” تو مرد کوچولوی غمگین و عجیبی هستی و دلم برات میسوزه.”


9. اون تو جایی که چاقوها رو نگه میدارن تیزترین چاقو نیست

He Ain’t The Sharpest Knife In The Place Where They Keep The Knives

در سری سوم که باز در اولین شب حضور اسباب بازی‌ها در سانی ساید سنتر شخصیت‌های بد را بررسی می‌کند، صدای چانک را می‌شنود. بقیه شخصیت‌ها را اسباب بازی می‌نامند اما شخصیت کن از “مایکل کیتون” (Michael Keaton) به باز می‌گوید “مرد فضایی” که نشان دهنده مفید بودن اوست.

بعد چاک می‌گوید: ” اون تو جایی که چاقوها رو نگه میدارن تیزترین چاقو نیست.” راستش او فقط اسباب بازی است و زیاد توی آشپزخانه وقت نمی‌گذراند و با چاقوها سروکار ندارد، بنابراین از کجا بداند چاقوها را کجا نگه می‌دارند؟


8. این پرواز نیست، سقوط همراه با ادا و اطواره

This Isn’t Flying. This Is Falling With Style

حالا وودی و باز بهترین دوست هم هستند اما در آغاز فیلم دشمن هم بودند. وودی به توجهی که باز دریافت می‌کند حسودی می‌کند. وقتی باز می‌خواهد اطراف اتاق اندی پرواز کند، وودی آن را “سقوط همراه با ادا و اطوار” می‌نامند. بعدها که با هم دوست می‌شوند خودشان این پرواز را انجام می‌دهند.

باز متوجه می‌شود اسباب بازی است و نمی‌تواند پرواز کند، اما همینکه می‌تواند مثل یک موشک در آسمان معلق شود او را شگفت زده می‌کند و ماجراهای بعدی سریال را ایجاد می‌کند.


7. ببخشید، فکر می‌کنم کلمه‌ای که دنبالش هستی رنجر فضاییه

Excuse Me, I Think The Word You’re Searching For Is ‘Space Ranger

در اولین فیلم “داستان اسباب بازی” که توجه اسباب بازی‌ها به باز جلب شده و وودی حسودی می می‌کند و دوست دارد او را بکشد، کلانتر می‌گوید: “خب، کافیه! همه ما از دیدن اسباب بازی جدید اندی خوشحالیم.” باز که گیج شده می‌گوید: “اسباب بازی؟” وودی می‌گوید: “بله اسباب بازی.”

باز که ناراحت شده می‌گوید: ” ببخشید، فکر می‌کنم کلمه‌ای که دنبالش هستی رنجر فضاییه.” بعد وودی با صداپیشگی “تام هنکس” (Tom Hanks) می‌گوید: “کلمه‌ای که دنبالش هستم رو نمی تونم پیدا کنم، چون برای اسباب بازی‌های بچگانه اس.” بنابراین تنش‌ها ایجاد می‌شوند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


6. اون چیزی که وودی رو ویژه میکنه اینه که هرگز ازت دست برنمی داره

The Thing That Makes Woody Special Is That He’ll Never Give Up On You

در پایان سری سوم فیلم اندی تمام اسباب بازی‌هایش را به بانی می‌دهد و شخصیت‌های رنگارنگ را از یک نسل به نسل دیگر می‌فرستد. ابتدا وودی را به بانی نشان می‌دهد و در یک جمله او را توضیح می‌دهد.

“حالا، وودی…از وقتی یادمه باهامه. مثل یک گاوچران شجاع و مهربون و باهوشه. اما اون چیزی که وودی رو ویژه میکنه آینه که هرگز ازت دست برنمی داره. اون در هر شرایطی کنارته. به نظرت میتونی به جای من مراقبش باشی؟”


5. یک مار تو کفشمه

There’s A Snake In My Boot

از بین تمام دیالوگ‌های وودی این یکی به یادماندنی‌تر است. جملاتی مانند “به آسمان می‌رسیم!” هم به یادماندنی هستند اما منتظر جمله جدیدی از او هستیم، مثل همین: “یک مار تو کفشمه.”

یک جمله خاص از وودی. در “داستان اسباب بازی 2” به چندگانه‌های موفقی مانند Woody’s Roundup اشاره دارد. یک چکمه گاوچرانی که اگر تسمه آن را می‌کشیدی یک مار از آن بیرون می‌زد.


4. تو اسباب بازی یک بچه‌ای

You Are A Child’s Plaything

“داستان اسباب بازی” فیلمی است درباره یک اسباب بازی که خودش را یک رنجر فضایی می‌داند اما کم کم متوجه می‌شود در یک کارخانه از پلاستیک ساخته شده تا بچه‌ها از آن لذت ببرند.

با این حال درباره یک اسباب بازی خوشبین است که چشم‌های یک اسباب بازی بدبین را باز کرده و او را به ماجراجویی می‌کشاند. در طی داستان این وودی نیست که باز را عوض می‌کند، بلکه باز هم وودی را عوض می‌کند و در این مسیر باهم دوست می‌شوند.


3. وودی یک بار برای نجات من زندگیشو به خطر انداخت. اگر من هم حاضر نبودم این کار رو کنم نمی تونستم خودم رو دوست اون بدونم. خب؛ کی طرف منه؟

Woody Once Risked His Life To Save Me. I Couldn’t Call Myself His Friend If I Weren’t Willing To Do The Same. So, Who’s With Me

در سری دوم که باز می‌گوید برای نجات وودی به سرباز نیاز دارد این جمله را می‌گوید. این سیکوئل کامل ماجراجویی‌های شخصیت‌ها را نشان می‌دهد و سعی دارد تا سری اول را تکرار نکند.

ابتدا وودی باز را نجات داده بود و حالا باز می‌خواهد وودی را نجات دهد. اما این سری فقط شخصیت‌ها را تکرار نمی‌کند بلکه داستان دیگری است که کاملاً ارزش دیدن دارد.


2. تو هرگز بچه‌هایی مثل امیلی یا اندی رو فراموش نمی‌کنی، اما اونها تو رو فراموش می کنن

You Never Forget Kids Like Emily, Or Andy, But They Forget You

به سختی می‌تواند در اواخر یک سریال یا چندگانه سینمایی ملحق شد و به اندازه شخصیت‌های اصلی موردمحبوبیت قرار گرفتو با این حال شخصیت جسی از “جون کیوسک” (Joan Cusack) فوراً محبوب شد. او با شخصیت پرانرژی و دوست داشتنی خود داستان غم انگیزش را روایت کرد و این جمله نشانه آن است.

ارزش بچه‌ها برای اسباب بازی‌ها بیش از ارزش اسباب بازی‌ها برای بچه‌هاست چون بچه‌ها بزرگ می‌شوند اما اسباب بازی‌ها همانطور می‌مانند. پیکسار به خوبی توانست بعد حسی این موضوع را پیدا کند.


1. تا ابد و ابدیت

 To Infinity And Beyond

این جمله ابتدا شعار باز بود که از شرکت سازنده‌اش به او رسیده بود و حالا به شعار گروه تبدیل شد. در انتهای فیلم اول که بزو وودی به سمت آسمان در پروازند این جمله را به زبان می‌آورند.

“تا ابد و ابدیت” در چندگانه “اسباب بازی” نسخه جمله “به شنا کردن ادامه بده” در “در جستجوی نمو” (Finding Nemo) است. شاید جمله معنای خاصی نداشته باشد و فقط ابد را نشان دهد، اما این باز و وودی هستند که به آن معنا بخشیده‌اند.

همچنین بخوانید: 15 دیالوگ فیلم تلقین (Inception) که شما را به فکر فرو می‌برد


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم