10 جاذبه گردشگری آتن

شهر زیبای آتن در میان هفت‌تپه تاریخی قرار گرفته و توسط کوه‌ها احاطه شده است. آتن با تمدنی 3000 ساله به‌عنوان اوج تمدن غرب و آغازگر دموکراسی شناخته می‌شود. آتن به‌عنوان یک شهر بزرگ و متمدن ویژگی‌های مدرنیته و تاریخ را باهم ادغام می‌کند.

شهرت این شهر به دلیل وجود آثار و معابد باستانی است. اما زیبایی این شهر فقط در خرابه‌های باستانی خلاصه نمی‌شود. این شهر شلوغ مرکز فرهنگ، تفریح و ورزش است. در اینجا 10 جاذبه برتر این شهر را مرور می‌کنیم.


1. باغ ملی، آتن

10 جاذبه گردشگری آتن: باغ ملی آتن

باغ ملی در غرب آتن برای سفرهای بعدازظهر مناسب است. باغ سلطنتی باغچه مخصوص قصر سلطنتی است که اکنون ساختمان پارلمان است. باغ ملی در سال 1923 احداث شد. این باغ زیبا و سرسبز مکان آرامی است که از شلوغ‌های شهر به دور است. در اطراف این باغ مجسمه‌های مختلف دیده می‌شود و وسط آن هم با گلدان‌ها و آثار باستانی تزئین شده است. باغ زاپیون که در قرن 19 ساخته شد و کنگره باستانی را احاطه می‌کند نیز در اینجا قرار دارد.


2. موزه آکروپولیس جدید

10 جاذبه گردشگری آتن: موزه آکروپولیس جدید

این جاذبه گردشگری آتن در نزدیکی تپه مشرف به شهر قرار دارد. بزرگ‌ترین کلکسیون معماری یونان و مجسمه‌های باستانی، ازجمله الهه آتنا و پسر کریتوس در این موزه قرار دارند. قرار بود این موزه تا پیش از المپیک 2004 تکمیل شود اما به دلیل مسائل قانونی ساختان به تعویق افتاد. این موزه با پنج طبقه بیش از 4000 اثر را به معرض نمایش قرار می‌دهد. ازجمله آثار این موزه عبارت‌اند از Parthenon Frieze، مجسمه آتنا، Color the Peplos Kore، گالری پارتنون و الهه آتنا.


3. کوه لیکابتوس

10 جاذبه گردشگری آتن: موزه لیکابتوس

این کوه نمای زیبای آتن، غروب‌های رمانتیک و طلوع دل‌انگیز را به معرض نمایش قرار می‌دهد. این کوه به‌عنوان مرتفع‌ترین نقطه آتن نمای حوضه آتیکا و دریای اژه را نشان می‌دهد. در بالای این کوه می‌توانید از کلیسای سنت جرج دیدن کنید. در کنار آن یک کافه کوچک هم وجود دارد که می‌توانید در آنجا غذا میل کنید. برای بالا رفتن از این کوه باید از مسیر خیابان Aristippou آغاز کنید. این مسیر به کوه ختم می‌شود. همچنین گردشگران می‌توانند در آنجا صخره‌نوردی کنند که برای این کار باید از خیابان Aristippou به Ploutarchou بروند.


4. موزه ملی باستان‌شناسی، آتن

10 جاذبه گردشگری آتن: موزه ملی باستان شناسی

بهترین جا برای علاقه‌مندان به هنر موزه ملی باستان‌شناسی یونان است. در این موزه کلکسیون‌های مختلف هنرمندان معاصر تا کهن دیده می‌شود. در این موزه آثار دوران نوسنگی هم وجود دارد. این کلکسیون آثاری چون گلدان‌های کوچک، ابزار کار، گلدان‌های گلی و آثار دستی کوچکی را شامل می‌شود که قدیمی‌ترین آن به هزاره هفتم بازمی‌گردد. مجسمه‌های هر قرن در سی غرفه به نمایش درمی‌آیند که مجسمه‌های باستانی مصری (Kouroi) نیز در میان آن‌ها است.


5. میدان سینتاگما (Syntagma)

10 جاذبه گردشگری آتن: میدان سینتاگما

این میدان برای تمام گردشگران آتن جذاب است. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این میدان تغییر ژست سربازان مقابل معبد است. ساختمان هلنیک پارلمان در اینجا قرار دارد و در مقابل آن ایستگاه اتوبوس‌های مختلف، واگن برقی و تراموا است. باوجود یک آب‌نما، مجسمه‌های باستانی و منظره سرسبز، می‌توان این قسمت را برای عکاسی مناسب دانست. بیشتر مناسبت‌های ملی کشور در این میدان جشن گرفته می‌شوند. همچنین این مکان جایگاه رویدادهای مهم سیاسی است، برای مثال در سال 1974 ارتش دولت جونتا در این میدان شکست خورد. علاوه بر پارلمان هلنیک، جاذبه‌های دیگری مانند هتل‌ها تاریخی Grande Bretagne و جرج دوم هم در این مکان قرار دارند.


6. معبد زئوس

10 جاذبه گردشگری آتن: معبد زئوس

معبد زئوس بزرگ‌ترین معبد یونان است. ساختن این سازه بزرگ حدود هفت قرن طول کشید. در حقیقت در سال 515 پیش از میلاد به دستور پیسیستراتوس (Peisistratos) ساخت این معبد آغاز شد، اما زمانی که آتنیان او و پسرش را ستمگر نامیدند، ساخت آن متوقف شد. سپس در سال 175 پیش از میلاد ساخت آن ادامه یافت، اما 10 سال بعد زمانی که معمار آن (Cossutius) از دنیا رفت، ساخت آن متوقف شد. سرانجام در سال 132 پیش از میلاد و در دوره امپراتوری هاردیان (Hardian) ساخت معبد به اتمام رسید و به خدای زئوس تقدیم شد. امروزه این معبد به‌عنوان نشانه تاریخ یونان شناخته می‌شود و از میان 104 ستون بزرگ تنها 15 عدد از آن‌ها باقی‌مانده است. طول این ستون‌ها 17 متر است و در گذشته دو مجسمه بزرگ را احاطه می‌کردند.


7. ارختیون (Erechtheum)

10 جاذبه گردشگری آتن: معبد ارختیون

معبد ارختیون از سنگ مرمر پنتیک ساخته شده است. این معبد بر فراز آکروپولیس قرار گرفته و یکی از آثار برتر معماری یونانی است. ساخت آن به سال قرن‌های 421 و 405 بازمی‌گردد، زمانی که پارسیان در حمله خود معابد آتنا را تخریب کردند. معبد ارختیون در گذشته یک مکان مقدس بود که به آتنا، ارختیوس و پوزیدون، تقویم شده بود. گردشگران با رفتن به ایوان شرقی می‌توانند به معبد آتنا راه پیدا کنند. ایوان شمالی به سلای غربی راه دارد. ایوان کاریاتیدس در ایوان جنوبی قرار دارد. شش مجسمه زن در اینجا نشانه قداست این مکان است.


8. اگورای باستانی (Agora)

10 جاذبه گردشگری آتن: اگورا

اگورا در شمال غرب آکروپولیس زمانی مرکز تمدن و یک بازارچه بود. مردم برای خرید لوازم موردنیاز خود به آنجا می‌آمدند. همچنین در این مکان افراد با یکدیگر ملاقات کرده و درباره سیاست، تجارت، وقایع روز و دات خلقت و آفرینش گفتگو می‌کردند. در حقیقت دموکراسی یونان باستان به این نقطه بازمی‌گردد. با دیدن این مکان می‌توانید از نقطه آغاز تمدن یونان دیدن کنید. اگر از تپه Agoraios Kolonos به این مکان نگاه کنیم می‌توانیم معبد هفایستوز (Hephaistos) را ببینیم که در قرن 5 پیش از میلاد ساخته شد. این معبد که شبیه پارتنون است اما از آن کوچک‌تر است از 34 ستون ساخته شده که سقف را نگه می‌دارند. ازآنجایی‌که این معبد در قرن هفتم به کلیسا تبدیل شد، نسبت به معابد دیگر بهتر از آن نگهداری شده است.


9. پلاکا (Plaka)

10 جاذبه گردشگری آتن: پلاکا

یکی از جاذبه توریستی مهم آتن منطقه پلاکا است که زیر آکروپولیس بوده و تا سینتاگما گسترده شده است. این روستا همانند یک جزیره در میان شهر است و در آنجا می‌توان فرهنگ یونان را به‌خوبی تجربه نمود. این منطقه دنج با مناظر زیبا دارای چندین کافه، درختان باستانی، درختان پیچکی و معابر سنگ‌فرش است. این منطقه به دلیل غذا، فروشگاه‌ها و کافه‌هایش شهرت دارد. در خیابان Kydathineon می‌توانید از موزه یهودی و موزه هنر فولکلور دیدن کرده و در Saita Taverna، باکالایروی (bakalairo) خوشمزه و گوشت‌های کبابی دیگر میل کنید.


10. پارتنون (Parthenon)، آکروپولیس

10 جاذبه گردشگری آتن: پارتنون

پارتنون در آکروپولیس در تپه مشرف به آتن قرار دارد. این معبد برای ستایش الهه آتنا و محافظت او از شهر در طول جنگ پارس‌ها، ساخته شده است. این معبد توسط مجسمه‌ساز معروف فیدیاس (Phidias) ساخته شد و دارای جاذبه‌های مهمی بود که مهم‌ترین آن مجسمه بزرگ آتنا بود که از کریسلفنتین، یا عاج فیل و طلا ساخته شده بود. این معبد در سال 447 پیش از میلاد ساخته شده و گفته می‌شود که به‌جای معبد دیگری ساخته شد که پیش – پارتنون نامیده می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم