7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “21 پل” (21Bridges) که باید تماشا کنید

فیلمی به کارگردانی “برایان کرک” (Brian Kirk) که شاید در نگاه اول یک سریال جنایی اکشن درباره یک پلیس باشد، اما سپس به مضامینی مانند فساد نیروی پلیس، آزار و اذیت و تمایل به ادامه این میراث پی می‌بریم.

در این فیلم “چادویک بوزمن” (Chadwick Boseman) نقش مأمور دپارتمان مواد مخدر آندره دیویس را برعهده دارد که بار دیگر با اجرای خود بیننده را میخکوب می‌کند. او جا پای پدر گذاشته، زیرا پدرش یکی از ماموران لایق بود که عین انجام وظیفه کشته شد. دو نیروی نظامی سابق به مجرم تبدیل شده‌اند و دو مأمور پلیس را می‌کشند. آندره حین تلاش برای یافتن آنها به فساد نیروی پلیس پی می‌برد و گویا مافوق‌های او نیز با آنها در ارتباط هستند. اگر این فیلم را دوست داشتید در اینجا می‌خواهیم 7 فیلم مشابه را تماشا کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. محرمانه لس آنجلس – L.A. Confidential – 1997

فیلمی با حضور “کوین اسپیسی” (Kevin Spacey)، “راسل کرو” (Russell Crowe)، “گای پیرس” (Guy Pearce) و “کیم بسینگر” (Kim Basinger)، ساخته “کرتیس هنسن” (Curtis Hanson) براساس رمانی به همین نام نوشته “جیمز الروی” در سال 1990 و درباره قتل‌های رخ داده در سال 1953 لس آنجلس و مامورینی که درباره تحقیق می‌کنند. داستان درباره فساد و هالیوود است که سه شخصیت متفاوت هرکدام برای رسیدن به حقیقت تلاش می‌کنند. شخصیت پیرس هم مثل آندره یک پلیس باوجدان است که تلاش‌های او بخش مهمی از فیلم را تشکیل می‌دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم محرمانه لس آنجلس (L.A. Confidential)


6. سرپیکو – Serpico – 1973

فیلمی اقتباسی از کتابی به همین نام که براساس مأمور “فرانکو سرپیکو” نوشته شد. این فیلم جنایی نوآر ساخته “سیدنی لومت” (Sidney Lumet) فساد پلیس طی 12 سال را نشان می‌دهد. “آل پاچینو” (Al Pacino) نقش این مأمور را ایفا می‌کند که از شغل و البته زنان و مردان همکارش ناامید شده و در این سیستم فاسد تقلا می‌کند. او اغلب توسط مأمورین دیگر تهدید می‌شود و با رفتن به اداره‌های مختلف متوجه می‌شود همه جا همانطور است.


5. رفتگان – The Departed – 2006

کالین سالیوان (مت دیمون “Matt Damon”) مأمور شاغل در بخش جنایی پلیس ماساچوست و تحت ریاست فرانک کاستلو (جک نیکلسون “Jack Nicholson”) است. بیلی کاستیگان جونیور (لئوناردو دیکاپریو “Leonardo DiCaprio”) پلیس مخفی همین دپارتمان است که هردو از وجود هم خبر داشته اما هویت یکدیگر را نمی‌شناسند. یک اثر بازسازی شده از نسخه ساخت کره جنوبی در سال 2002 به نام “امور داخلی” (Internal Affairs) ساخته “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) که با وجود هنرهای رزمی و داستانی جذاب تماشایی شده است.


4. سیاه و آبی – Black and Blue – 2019

داستانی در نیواورلئان ساخته “دیون تیلور” (Deon Taylor) درباره آلیسیا وست (نائومی هریس “Naomi Harris”) که پس از حضور در ارتش آمریکا به پلیس ملحق می‌شود. وقتی می‌بیند مأمورین دیگر به موادفروشی غیرمسلح اسلحه می‌کشند، او توسط افرادی که ظاهراً همکارش هستند شکار می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آمریکایی در ژانر نوآر (Noir) در تاریخ سینما


3. روز تعلیم – Training Day – 2001

یکی از بهترین داستان‌های پلیسی ساخته “آنتوان فوکوآ” (Antoine Fuqua) با حضور “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington) در نقش کارآگاه آلونزو هریس، یک مأمور فاسد، و “ایثن هاک” (Ethan Hawke) در نقش مأمور جیک هویت که هریس باید او را ارزیابی کند. هریس یکی از اعضای مافیای روسی را کشته و حالا آنها به دنبال او هستند. بنابراین برای مقابله با آنها به هرکاری دست می زند، سرقت، غارت و حتی قتل.


2. گریه شهر – Cry of the City – 1948

نسخه سینمایی اقتباسی از رمان “The Chair for Martin Rome” نوشته “هنری ادوارد هلسث”، که توسط “رابرت سیودماک” (Robert Siodmak) ساخته شد و کشمکش‌های دو دوست دوران کودکی را نشان می‌دهد. “ریچارد کونته” (Richard Conte) نقش مارتین رم، یک مجرم، را برعهده دارد، و “ویکتور ماتیور” (Victor Mature) پلیسی است که می‌خواهد او را دستگیر کند. این فیلم هم مانند فلم “21 پل” داستان جنایی اکشن سیاه و سفیدی است که زوایای تاریک فیلمنامه و رمان را به تصویر می‌کشد.


1. غرور و افتخار – Pride and Glory – 2008

داستانی درباره خانواده‌ای که چند نسل پلیس هستند. پدرخانواده (جان ویت “Jon Voight”) رئیس پلیس و پسرانش ری (ادوارد نورتون “Edward Norton”) و فرنی (نوآ امریک “Noah Emmerich”) و داماداش جیمی اگان (کالین فارل “Colin Farrell”) همه نیروی پلیس هستند. پس از قتل چهار مأمور پلیس شرافت و وفاداری این خانواده زیرسول رفته و حقیقت فساد و قتل‌ها آشکار می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم برتر نئو نوآر در تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم