6 فیلم جنایی جذاب و دیدنی شبیه فیلم “سرزمین منجمد” (The Frozen Ground) که باید تماشا کنید

“سرزمین منجمد” داستان یک سرباز است که به کمک یکی از قربانی‌هایش در آلاسکا یک قاتل سریالی را شکار می‌کند. ستاره دهه 90، “جان کیوسک” (John Cusack) نقش این قاتل سریالی را بازی کرده و “ونسا هاجنز” (Vanessa Hudgens) هم نقش یک معتاد را بازی می‌کند که در دستگیری قاتل به پلیس کمک می‌کند. فیلمی به کارگردانی “اسکات واکر” (Scott Walker) براساس زندگی واقعی یک قاتل سریالی اهل آلاسکا به نام “رابرت هنسن”.

درحالی که داستان‌های جنایی واقعی همیشه مخاطب را می‌ترساند، هیچ چیزی بهتر از یک فیلم جنایی واقعی درباره قاتل‌های سریالی نیست. به نظر خیلی‌ها تماشای قتل ناراحت کننده است اما چنین فیلم‌هایی درباره قاتل‌های سریالی از فیلم‌های ترسناک هم ترسناک‌تر است. اگر به فیلم‌های مربوط به قاتل‌های سریالی علاقه دارید در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. کارلا – Karla – 2006

یک تریلر روانشناسانه آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی “جوئل بندر” (Joel Bender) و با حضور “میشا کالینز” (Laura Prepon) و “لورا پرپون” (Misha Collins) در نقش کارلا هومولکا و پل برناردو. داستان از زوج جنایتکار پل و کارلا اقتباس شده که در سال‌های 1990 در اونتاریو دو دختر مدرسه‌ای و از جمله خواهر جوان کارلا را شکنجه و تجاوز کرده و به قتل رساندند. موضوع فیلم آنقدر آزاردهنده بود که میشا می‌گفت دوست ندارد مردم آن را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: لیست فیلم‌های جنایی که بهترین ضدقهرمانان تاریخ سینما را معرفی کردند


5. جانی بوستون – Misha Collins – 1968

فیلمی براساس زندگی جانی بوستون، قاتلی که در اوایل سال‌های 1960 سیزده زن را به قتل رساند. فیلمی از “ریچارد فلایشر” (Richard Fleischer) با بازی “تونی کرتیس” (Tony Curtis)، “هنری فوندا” (Henry Fonda)، “جرج کندی” (George Kennedy) و “مایک کلین” (Mike Kellin) درباره آلبرت دسالوی قاتل. او ابتدا ارتباطش را با این پرونده تکذیب کرده و سپس اعتراف می‌کند.


4. جفری دامر – Dahmer – 2002

یک اثر تخیلی از زندگی نامه شرورترین قاتل سریالی آمریکا، جفری دامر (جرمی رنر “Jeremy Renner”) حین ارتکاب آخرین قتلش، که سپس با فلش بک‌هایی شاهد رابطه او با پدرش (بروس دیویسن”Bruce Davison”)، اولین قتلش و جستجویش در بارهای همجنسگرایان برای یافتن قربانی‌ها هستیم. این فیلم به کارگردانی “دیوید جکوبسن” (David Jacobson) شخصیت پردازی یکی از ترسناک‌ترین قاتل‌های سریالی است. اگر به بیماری قلبی دچار هستید این فیلم را تماشا نکنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی ژانر جنایی در سال 2019 که باید تماشا کنید


3. هیولا – Monster – 2003

یک فاحشه کهنه کار عاشق دختری جوان و تودار شده و برای حمایت از او مشتری‌های خود را به شکل بی رحمانه به قتل می‌رساند. “شارلیز ترون” (Charlize Theron) در این فیلم زندگینامه‌ای نقش این قاتل، “آیلین وورنوس” را ایفا می‌کند. او ابتدا به عنوان دفاع از خود مشتری بی رحمش را می‌کشد و به زودی به خاطر گذشته سیاهش به جنایت دست میزند. ترون در نقش این فاحشه اصلاً قابل تشخیص نیست.


2. زودیاک – Zodiac – 2007

در این فیلم از “دیوید فینچر” (David Fincher)، یک کارتونیست روزنامه به نام رابرت گری اسمیت نامه‌های رمزنگاری شده ارسال شده توسط قاتل زودیاک به روزنامه سان فرانسیسکو را باز می‌کند. گری اسمیت از آن به بعد در فکر شکار آن قتل است که تمام دپارتمان پلیس را معطل خود کرده است. بدون شک فیلم هویت قاتل زودیاک را فاش نمی‌کند زیرا در حقیقت هم او هرگز دستگیر نشد. او در نامه‌ها به قتل 37 نفر اعتراف کرد اما پلیس فقط درباره 6 تا 7 از این قتل‌ها اطلاعات دارد. بدترین نکته این است که او هرگز به خاطر اعمالش دستگیر نشد چون پلیس نتوانست ردی پیدا کند. ستارگان فیلم عبارتند از: “جیک جیلنهال” (Jake Gyllenhaal)، “مارک روفالو” (Mark Ruffalo) و “رابرت داونی جونیور” (Robert Downey Jr) و بازیگران نقش مکمل: “آنتونی ادواردز” (Anthony Edwards)، “برایان کاکس” (Brian Cox)، “” (Elias Koteas)، “دانل لوگ” (Donal Logue)، “جان کرول لینچ” (John Carroll Lynch)، “کندی کلارک” (Candy Clark)، “درموت مالرونی” (Dermot Mulroney) و “کلویی سونی” (Chloë Sevigny).

همچنین بخوانید: اگر فیلم زودیاک (Zodiac) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


1. زمین‌های لم یزرع – Badlands – 1973

زوج جوانی برای آغاز قتل‌های خود در سال‌های 1950 به زمین‌های لم یزرع مونتانا می‌روند و قتل با کشتن پدر دختر آغاز می‌شود. فیلمی به کارگردانی “ترنس مالیک” (Terrence Malick) درباره قتل‌های “چارلز استارکوثر” که یکی از برترین آثار سینماست. یک فیلم کلاسیک با حضور “مارتین شین” (Martin Sheen)، “سیسی اسپیسک” (Sissy Spacek)، “وارن اوتس” (Warren Oates) و “رامون بیری” (Ramon Bieri).


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. SNIPER ELITE

    مهر 7, 1399

    ممنون از توجّه شما😊
    لطفاً فیلم های شبیه Freaky 2020 را در لیستان قرار دهید.
    البته زمان بعد اکران فیلم.🤗

    پاسخ

  2. SNIPER ELITE

    مهر 7, 1399

    سلام و عرض ادب
    می خواستم به عرضتون برسونم که آیا این فیلم ها باید اکران بشوند تا موضوعات شبیه به آن پیدا کنید یا اینکه می توانید قبل اکران می تونید پیدا کنید؟ برای این می خواستم بپرسم که فیلم FREAKY 2020 که موضوع کلی اش درباره این است روح دو شخص در جسمشان جا به جا می شود موضوعات مشابه اش اگر لطف می کنید پیدا کنید.
    در مورد مقاله جای فیلم《 هنری :تصویر یک قاتل 》خالی است.

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به SNIPER ELITE

      مهر 7, 1399

      سلام دوست عزیز،
      بله فیلم‌ها باید اکران شده باشن تا توی لیست قرار بگیرن یا لیست فیلم‌های مشابه براشون تهیه بشه.

      پاسخ

  3. Hmmm

    شهریور 21, 1399

    فک کنم فیلم Natural Born Killers هم شبیه بود.

    پاسخ