آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 88)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. دشمن پشت دروازه‌ها – ۲۰۰۱ – Enemy at the Gates

ژانر: درام، تاریخی، جنگی

کارگردان: ژان-ژاک آنو (Jean-Jacques Annaud)

بازیگران: جود لا، ریچل وایس، اد هریس، جوزف فینز

تریلر فیلم

.در پاییز ۱۹۴۲ ارتش آلمان نازی تا پشت دروازه‌های استالینگراد پیشروی کرده و سعی در تصرف شهر دارد. در سوی دیگر، واسیلی زایتسف تک تیرانداز ماهر روسی با حمایت دانیلف افسر تبلیغات به یک قهرمان محلی تبدیل می‌شود، اما با آمدن سرگرد کونیگ آلمانی که یک تیرانداز زبده است، مهارت او به چالش طلبیده می‌شود. در حالی که دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود، میان این دو نیز جدالی شخصی درمی‌گیرد و هر کدام سعی می‌کنند تا دیگری را هدف گلوله قرار دهند.


2. بانوی آهنی – 2011 – The Iron Lady

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: فیلیپا لوید (Phyllida Lloyd)

بازیگران: مریل استریپ، جیم برودینت، آنتونی هد، ریچارد ای گرانت

تریلر فیلم

“بانوی آهنی” با نقش آفرینی خیره‌کننده “مریل استریپ” بر اساس زندگی و حرفه “مارگارت تاچر” می‌باشد که اولین نخست وزیر انگلستان بوده و دوران کاری بسیار طولانی‌ای داشته است. روایت داستان درباره ماجراجویی سیاسی تاچر و زندگی با همسر مرحومش می‌باشد. این فیلم که جایزه اسکار را برای استریپ به همراه داشت، یکی از بهترین فیلم‌های زنذگی‌نامه‌ای می‌باشد که با تماشا آن به قدرت و اراده تاچر پی خواهید برد.


3. رد – ۲۰۱۰ – Red

ژانر: اکشن، کمدی، جنایی

کارگردان:‌ روبرت شونتکه (Robert Schwentke)

بازیگران: بروس ویلیس، مری-لوئیز پارکر، مورگان فریمن، جان مالکوویچ

تریلر فیلم

یک کمدی اکشن دیدنی که از کامیکی به همین نام با بازی بروس ویلیس در نقش فرانک موسس، یک مامور سابق اف بی آی. با رخ دادن حوادثی در اطراف محل زندگی او فرانک خود و سارا را در خطر می بیند. او به همراه اعضای قدیمی تیمی را تشکیل می دهد که با توطئه گرانی که جان آنها را تهدید می کند، مبارزه می کنند. آنها با تکیه به تمرین و مهارت های خود به سیا نفوذ می‌کنند.


4. شکارچی ترول – ۲۰۱۰ – Trollhunter

ژانر: ترسناک، فانتزی

کارگردان: آندره اوردال (André Øvredal)

بازیگران: اوتو جسپرسن، توماس الف لارسن، رابرت استالتذبرگ

تریلر فیلم

فیلمی نروژی-انگلیسی که درباره گروهی از دانشجویان است که به تحقیق در مورد خرس قاتلی می‌پردازند غافل از اینکه آن خرس بیشتر از آنچه فکر میکردند خطرناک است و حال ‌آنها در خطر مرگ قرار گرفته‌اند که باید برای زنده ماندن، با موجودی عجیب و غریب و بسیار خطرناک روبرو شوند. این فیلم از عناصر فانتزی استفاده کرده و در عین حال ترس و وحشت را با موسیقی متن مناسب و صحنه‌های تاریک و وحشیانه به مخاطب القا می‌کند. اگر دوست دارید فیلمی هیجان‌انگیزی به همراه تجربه‌ای سراسر وحشت را تماشا کنید، این فیلم انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.


5. زنگار و استخوان – ۲۰۱۲ – Rust and Bone

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: ژاک اودیار (Jacques Audiard)

بازیگران: ماریون کوتیار، ماتیاس اسخونارتس

تریلر فیلم

یک فیلم احساسی درباره شخصیت های قوی که با مشکلات زندگی مبارزه می کنند. ماریون کوتیار نقش یک زن بااراده را ایفا می کند که نمی خواهد به ویلچر محدود شود. بنابراین داستان یک مرد با ناتوانی احساسی و یک زن با ناتوانی فیزیکی به تصویر کشیده می شود. شخصیت های متفاوت به خوبی نمایش داده شده و این دو به خوبی تفاوت خود را از دیگران نشان می دهند. این فیلم با وجود مهارت های اجرا دارای جلوه های بصری است. استفانی (کوتیار) مربی نهنگ است و صحنه رویارویی او با نهنگ نشان دهنده مهارت کارگردان است.


6. هوگو – 2011 – Hugo

ژانر: درام، خانوادگی، ماجراجویی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن، کلویی مورتز، ایسا باترفیلد

تریلر فیلم

داستان پسری به نام هوگو که شیفته سینماست و به علت مرگ پدرش مسئول رسیدگی به ساعت یک ایستگاه قطار شده و زندگی‌اش در محفظه کوچک همان ساعت می‌گذرد. اما این همه داستان نیست. کنجکاوی‌ها و پیگیری‌های هوگو و تکمیل کار تعمیری که با پدرش شروع کرده بود و آشنایی‌اش با ایزابل، او را به آشنایی با یک کارگردان بزرگ ولی فراموش‌شده می‌رساند. داستان اثر از روی یک کتاب اقتباس شده و سرگذشت کارگردانی که روایت می‌کند، واقعی است.


7. رابطه دو شبه – ۲۰۱۴ – Two Night Stand

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: مکس نیکولز (Max Nichols)

بازیگران: مایلز تلر، آنالی تیپتن، جسیکا کارن

تریلر فیلم

در این فیلم مایلز تلر و آنالی تیپتن در نفش دو نفر بازی می‌کنند که در یک سایت دوست‌یابی همدیگر را پیدا می‌کنند و شبی را باهم می‌گذرانند اما روز بعد با هم در اثر یک طوفان در آپارتمان کوچک میلز گیر می‌کنند. میلز و آنالی رابطه‌ی جالبی دارند و رفتارشان به هم می‌خورد و همین رابطه فیلم را جلو می‌برد و حتی وقتی که داستان در به هم زدن مرزهای امنیت شخصی تند عمل می‌کند این رابطه زیبا و جالب باقی می‌ماند.


8. بیشتر از آبی – More Than Blue – ۲۰۰۹

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: ومن تائه-یئون (Won Tae-yeon)

بازیگران: کوون سانگ-وو، لی بو-یانگ، لی بئوم-سو

داستان یک مرد بیمار به نام کی که عاشق دوست دوران کودکی اش کریم است اما به دنبال همسر مناسبی برای اوست تا پس از مرگش تنها نماند. کی درباره احساسش به کریم چیزی نمی گوید، تا زمان ازدواج او با جو-هوان، که کریم برای خوشحالی کی عاشق او شده است. گرچه کی و کریم به عشق خود نسبت به هم اعتراف می کنند اما کریم با جو-هوان ازدواج می‌کند.


۹. وزیر – 2016 – Wazir

ژانر: درام، جنایی، اکشن

کارگردان: بجوی نامبیار (Bejoy Nambiar)

بازیگران: آمیتاب باچان،‌ فرهان اختر، ادیتی رائو

تریلر فیلم

یک افسر پلیس که دچار آسیب‌های روانی‌ست، با یک پدر عزادار دوست می‌شود که توسط نیروهایی مرموز که منتهی به تروریسم می‌شوند، مدام تهدید می‌شود. این فیلم درباره دوستی است و در آن به عناصر جالبی مثل زیاده‌روی در اعتماد به دیگران پرداخته شده و با اینکه ضعف‌هایی در فیلمنامه آن وجود دارد، ارزش یک بار دیدن را داشته و اثری سرگرم‌کننده و هبجان‌انگیز است.


۱۰. بلال: نسل جدیدی از قهرمان – 2015 – Bilal: A New Breed of Hero

ژانر: ماجراجویی

کارگردان: آیمان جلال (Ayman Jamal)

صداپیشگان: آدواله آکینویه آگباجه، چین آن مک‌کلین، ایان مک‌شین

تریلر فیلم

هزار سال پیش، بلال یک پسر هفت ساله، خود و خواهرش را در زیر شکنجه بردگی می‌بیند. از همان کودکی قدرت فوق العاده‌ای در درون بدن این کودک وجود داشت که هیچکس از آن اطلاعی نداشت! صدایی فوق‌العاده که بعدها بلال شجاعت نمایان ساختن آن را پیدا می‌کند. این انیمیشن با فضاسازی مناسب و شخصیت‌پردازی خاص خود، داستانی حماسی و ماجراجویی را به نمایش می‌گذارد که تماشای آن لذت‌بخش و دوست‌داشتنی خواهد بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آرمان

    شهریور 19, 1399

    کاش تو مورد آخر به ارتباط آن با بلال حبشی و پیامبر اکرم ( ص ) اشاره میکردین

    پاسخ