7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “وثیقه” (Borgen) که باید تماشا کنید

“وثیقه” یک سریال سیاسی دانمارکی به کارگردانی “آدام پرایس” (Adam Price) درباره بریجیت نایبورگ کریستنسن (سیسه بابد کنوسن “Sidse Babett Knudsen”) است که از یک سیاستمدار ساده به اولین نخست وزیر زن دانمارک بدل می‌شود. “میکائیل بیرکجار” (Mikael Birkkjær) به عنوان همسر بریجیت؛ “فریجا ریمان” (Freja Riemann) و “امیل پولسن” (Emil Poulsen) در نقش بچه‌های آنها؛ “پیلو اسبک” (Pilou Asbæk) در نقش کاسپر جول، رئیس ارتباطات در کابینه بریجیت؛ “بریگیته هیورت سورنسن” (Birgitte Hjort Sørensen) در نقش گوینده خبری کاترین فانسمارک؛ و “سورن مالینگ” (Søren Malling) در نقش ویراستار خبری توربن فریس حضور دارد.

این سریال از زمان اکران با نقدهای مثبت و محبوبیت مواجه شده و پس از پخش از نتفلیکس به نقطه عطف تلویزیون دانمارک تبدیل شده است. در اینجا لیستی از سریال‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. بال غربی – The West Wing – 1999

منتفدین “وثیقه” را نسخه اسکاندیناوی “بال غربی” می‌نامند، بنابراین طبیعتاً باید در لیست ما قرار بگیرد. این مقایسه نسخه آمریکایی را نقد نمی‌کند. با این حال نسخه ان بی سی بسیار خوشبینانه است. “آرون سورکین” (Aaron Sorkin) مانند “کوئنتین تارانتینو” سبک نوشتاری خاصی دارد که همین او را متمایز می‌کند. همانطور که از نام سریال پیداست بخش اعظم آن در بال غربی کاخ سفید و در دوران ریاست جمهوری جوسایا بارتلت (مارتین شین ” Martin Sheen”) جریان دارد.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خانه پوشالی (House of Cards)


6. اتاق خبر – The Newsroom – 2012

سریال دیگری از سورکین درباره زندگی حرفه‌ای و شخصی روزنامه نگارهای کابل نیوز. در این سریال بسیاری از اخبار داخلی و بین المللی که سروصدای زیاد به پا کردند را می‌بینیم. این سریال منطق رسانه و پوچی آن را نقد کرده و جایگزین بهتری ارائه می‌دهد. “جف دنیلز” (Jeff Daniels)، “امیلی مورتیمر” (Emily Mortimer)، “سام واترسون” (Sam Waterston)، “دو پتل” (Dev Patel)، “الیویا مان” (Olivia Munn) و “جان گلگر” (John Gallagher) از جمله ستاره‌های آن هستند.


5. خانم وزیر – Madam Secretary – 2014

سریالی مشابه “وثیقه” با حضوور “تیا لئونی” (Téa Leoni) در نقش الزابت آدامز مک کورد، که در کابین رئیس سابقش در سیا وزارت امور خارجه را برعهده می‌گیرد. سپس به رئیس جمهور ایالات متحده تبدیل می‌شود.


4. معاون رئیس‌جمهور – Veep – 2012

سریالی از اچ بی او ساخته “آرماندو یانوچی” (Armando Iannucci) که از کمدی او در بی بی سی به نام The Thick of It الهام گرفت. “جولیا لوئی درایفوس” (Julia Louis-Dreyfus) نقش معاون رئیس جمهور و سپس رئیس جمهور ایالات متحده به نام سلینا میر را بازی می‌کند. او و کابینه‌اش میراث بزرگی از خود به جا می‌گذارند اما خودخواهی، تظاهر و رقابت‌ها دست از سرشان برنمی دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 5 فیلم جذاب و دیدنی از کره شمالی


3. رسوایی – Scandal – 2012

سریالی از ملکه تلویزیون “شاندا رایمز” (Shonda Rhimes) برای کانال ای بی سی، که در آن الیویا پاپ (کری واشینگتن ” Kerry Washington”) در واشینگتن شخصی همه فن حریف است و در موضوعات مختلف دست دارد. این سریال پر از عناصر درام، سیاسی و شوکه کننده است و یک سوپ اپرای تلویزیونی است.


2. بله آقای وزیر – Yes Minister – 1980

اگر سریالی باشد که مفاسد سیستم‌های دیوان سالاری و سیاسی را با طنز بریتانیایی ادغام کند همین سریال از بی بی سی است. این سریال و سیکوئل آن به مسائل سیاسی و دیپلماتیک روزمره می‌پردازند. “پل ادینگتون” (Paul Eddington) نقش یک وزیربینوا (بعداً نخست وزیر) به نام جیم هکر و “نایجل هاثورن” (Nigel Hawthorne) نقش دستیارش سر هامفری اپلبای را ایفا می‌کند که در هر قسمت دیدنی هستند. ارتباط خوب میان آن دو هم آنها را به یکی از بهترین زوج‌های تلویزیونی بدل می‌کند.


1. خانه پوشالی – House of Cards – 2013

سریالی براساس سریال سال 1990 بی بی سی و رمان “مایکل دابز” در سال 1989، درباره داستان سیاستمدار قدرتمند فرانک آندروود (کوین اسپیسی ” Kevin Spacey “) و راه یافتنن به ریاست جمهوری. همسرش کلر (رابین رایت ” Robin Wright”) هم به اندازه او بی رحم و شیاد است و در فصل هفتم او در ریاست جمهوری جانشین فرانک می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی با موضوع سیاست که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم