7 انیمه سینمایی جذاب و دیدنی شبیه انیمه “بچه‌های دریا” (Children of the Sea) که باید تماشا کنید

“بچه‌های دریا” نیمه زیبایی به کارگردانی “آیومو واتانابه” (Ayumu Watanabe) است که به رمزورازهای زندگی می‌پردازد. یک اثر هنری چندلایه درباره ماجراجویی روکا و آشنایی‌اش با دو برادر به نام‌های اومی و سورا که توسط اژدها یا گاوهای دریایی بزرگ شدند. این اثر اقتباسی از آثار هنرمند مانگا به نام دایسوکه ایگاراشی” و کارگردانی واتانابه، یک شعر بصری است. گرچه این انیمه در نمایش جهان و رمزورازهایش منحصربه فرد است، اما مضامین و ایده‌های آن در انیمه های دیگر هم دیده می‌شود که در اینجا 7 تا از این انیمه ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. تکونکینکریت – Tekkonkrinkreet – 2006

اگر به ماجراهای چند دوست علاقه دارید این انیمه را تماشا کنید. “بچه‌های دریا” مانند رؤیایی پرشور است و حتی یکی از شخصیت‌های آن می‌گوید: “شاید دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم رویای صدف‌های عمق اقیانوس باشد”. ” تکونکینکریت” هم مثل یک رؤیا لحظات عجیبی دارد که تجربه خاصی را برایتان ایجاد می‌کند. این انیمه مانند “بچه‌های آسمان” داستان دو برادر یتیم به نام‌های کورو و شیرو است که با یک یاکوزا روبرو هستند، کسی که می‌خواهد شهر محبوب اما ویرانشان را به چنگ آورد. هردو انیمه با تصاویری عجیب از انتظاراتمان فراتر می‌روند. اگر “بچه‌های دریا” تجربه منحصر به فردی را در اختیارتان گذاشت، “تکونکینکریت” هم ناامیدتان نمی‌کند.

همچنین بخوانید: 6 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه جنگل پیانو (Forest of Piano)


6. رنگارنگ – Colorful – 2010

“رنگارنگ” و “بچه‌های آسمان” هردو ماجرای زیبا خودباوری هستند. “رنگارنگ” داستان روح غمگینی است که به جسم ماکوتوی 14 ساله که خودکشی کرده وارد می‌شود. این روح با زندگی گذشته خود و ماکوتو و روزگار فعلی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. روکا روح از دست رفته‌ای است که به جسم ماکوتو وارد شده است که علاوه بر پی بردن به حقیقت این جسم با اومی و سورا همراه می‌شود تا هدف خلقتش را کشف کند.


5. پونیو – Ponyo – 2008

هردو انیمه “بچه‌های دریا” و “پونیو” نامه عاشقانه‌ای به دریا و زندگی و ساکنین آن هستند. اگر از دنیای دریا و اقیانوس و موجودات آن خوشتان می‌آید، این انیمه به کارگردانی “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) را تماشا کنید. “بچه‌های آسمان” ارتباط دریا و خشکی را از طریق اومی و سورا و روکا نشان می‌دهد. “پونیو” هم داستان دو موجود دریایی به نام‌های پونیو و سوسوکه است. پونیو در آرزوی انسان شدن به همراه سوسوکه به خشکی می‌آید. هردو فیلم رابطه میان شخصیت‌ها و ماجراجویی آنها را نشان می‌دهد.


4. به سوی جنگل کرم‌های شب تاب – Hotarubi No Mori E – 2011

دستان رابطه میان دختری به نام هوتارو و موجودی به نام جین که در جنگل باهم روبرو می‌شوند. در “بچه‌های دریا” روکا با اومی و سورا که در ظاهر شبیه و در باطن از هم دورند، آشنا می‌شود. هوتارو هم با جین چنین رابطه‌ای دارد. اما نمی‌تواند جین را لمس کند چون در این صورت ناپدید می‌شود. داستان هردو فیلم در تابستان در جریان داشته و تجربه دیدنی را در اختیارتان می‌گذارد. قهرمان‌های فیلم از لحاظ عاطفی بهم نزدیک اما از لحاظ فیزیکی ازهم دور هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمه برتر استودیو جیبلی که نباید از دست بدهید


3. نام تو – Your Name – 2016

ارتباطات‌های کهکشانی مضمون اصلی “بچه‌های دریا” هستند. ارتباط کهکشانی میان روکا و اومی، دریا و آسمان، انسان و اقیانوس. “نام تو” هم داستان میتسوها و تاکی و ارتباط کهکشانی میان گذشته و حال را نشان می‌دهد. این فیلم به کارگردانی “ماکوتو شیناکی” (Makoto Shinkai)، داستان عشق میان میتسوها از ایتوموری و تاکی از توکیو را نشان می‌دهد. هردو انیمه “بچه‌های آسمان” و “نام تو” اتفاق‌هایی را نشان می‌دهد که شخصیت‌ها را به هم دور و نزدیک می‌کند.


2. فرزند آب‌وهوا – Weathering With You – 2019

انیمه دیگری با موضوع محیط زیست به کارگردانی “ماکوتو شینکای” که ظاهراً مثل میازاکی به نامی آشنا در این لیست تبدیل شده است. این انیمه مانند عنوانش دو شخصیت اصلی به نام‌های هوداکا و هینا دارد، درست مثل روکا، اومی و سورا، نماد تغییرات آب و هوایی و آسیب‌های محیطی هستند که عشق، خودتخریب گری و نوجوانی را تجربه می‌کنند. در دنیای پادآرمان شهری ژاپن، همیشه باران می‌بارد و هوداکا به عنوان یک فراری با یتیمی به نام هینا روبرو می‌شود که می‌تواند آب و هوا را عوض کند. “بچه‌های دریا” و “فرزند آب و هوا” با کمک ژاپن یک داستان شهری را به نمایش می‌گذارند.


1. شاهزاده مونونوکه – Princess Mononoke – 1997

“شاهزاده مونونوکه” مانند “بچه‌های دریا”، انیمه ای از جیبلی و نمایانگر محیط زیست است. “بچه‌های دریا” موجودات دریا، اومی و سورا، را نشان می‌دهد که از انسان بودنشان سواستفاده می‌کنند. “شاهزاده مونونوکه” داستان انسان‌های مرگبار را نشان می‌دهد. شاهزاده آشیتاکا با پسری گرگینه با نام سان همراه می‌شود تا جنگل را نجات دهد. هردو فیلم موجوداتی غیرانسانی را نشان می‌دهند. هردو به زندگی جانوری و دریایی می‌پردازند. و هردو آثار سینمایی باارزش هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه‌های جهان؛ 30 انیمه سینمایی برای چند بار دیدن!


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. بی نام

    دی 8, 1399

    شماره یک سان یا شاهزاده مونونوکه یک دختره نه پسر !!!

    پاسخ