معرفی فیلم “زیبایی موازی” (Collateral Beauty)

فیلم “زیبایی موازی” فیلمی دست‌کم گرفته شده و البته پرستاره‌ای است که داستانی درام و روان‌شناختی را دنبال می‌کند. داستانی که زبان مختص به خودش را داشته و از زاویه جدیدی به غم‌های زندگی نگاه می‌کند. این فیلم با وجود اینکه از فیلمنامه خوب و داستان‌گویی مناسبی برخوردار است، مورد توجه منتقدان قرار نگرفته و یکی از آثار خوبی است که طرفداران ژانر درام را راضی نگه می‌دارد. در ادامه با معرفی این فیلم همراه پروشات باشید.


تریلر فیلم

غم از دست دادن عزیزان مسأله‌ای است که نمی‌توان حدس زد دقیقا چه واکنش‌هایی را برای بازماندگان در پی خواهد داشت. برخی ممکن است تا سالها در افسردگی و ناراحتی زندگی کنند و بعضی دیگر هم با مشغول کردن خود به کارهای مختلف سعی می‌کنند با این غم کنار آمده و حتی آن را فراموش کنند. اما در فیلم “زیبایی موازی” شخصیت اصلی داستان که مردی به نام “هاوارد” (با بازی ویل اسمیت) است، بعد از از دست دادن دخترش بر اثر یک بیماری، علاوه بر اینکه بسیار غمگین است و از آدم‌های اطرافش فاصله گرفته، در تنهایی خودش برای زمان، عشق و مرگ نامه می‌نویسد و آنها را به صندوق پست می‌اندازد!

اما هدف “هاوارد” از این کار دقیقا چیست؟ آیا او برای تسکین درد خودش این کار را انجام می‌دهد؟ یا واقعا فکر می‌کند که این نامه‌ها قرار است به دست صاحبانشان برسند و درنتیجه تغییری در زندگی و احساسات ناگوار “هاوارد” شکل بگیرد؟ به هر صورت، دوستان “هاوارد” با زیر نظر گرفتن اعمال او متوجه این موضوع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای بهتر شدن حال “هاوارد” و عبور او از این بحران، سه بازیگر تئاتر را برای بازی در نقش‌های زمان، عشق و مرگ استخدام کنند تا آنها با “هاوارد” ارتباط برقرار کنند و او را از وضعیتی که در آن قرار گرفته است نجات دهند.

با اضافه شدن شخصیت‌های جدید به داستان این فیلم، فضا و سیر روایت داستان هم دستخوش تحول می‌گردد و بخشی از داستان در خدمت چهار بازیگر تئاتری قرار می‌گیرد که هر کدام به نوعی در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی‌شان هستند. این امر فضای کلی فیلم “زیبایی موازی” را از حالت یکنواختی خارج کرده و همزمان که به مشکلات روحی کارکتر اصلی می‌پردازد، مخاطب را هم در جریان زندگی و خواسته‌های متنوع افرادی قرار می‌دهد که در تلاشند تا از موانع زندگی‌شان عبور کنند.

“زیبایی موازی” غم‌انگیز است و همزمان تلاش می‌کند تا کورسویی از امید، تلاش و پذیرش اتفاقات ناگوار زندگی را به مخاطبش القا کند. این فیلم با بازی زیبا، ساده و حرفه‌ای بازیگرانش موفق شده تا چنین فضایی را در قالب یک داستان تامل‌برانگیز بیان کند. هرچند که ممکن است عیب و ایرادهایی بر این فیلم وارد باشد، اما روایت درام و شخصیت‌پردازی آن شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

تصاویری از فیلم “زیبایی موازی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم