7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “خرده ریزها” (Trinkets) که باید تماشا کنید

سریالی ساخته “امی اندلسن” (Amy Andelson)، “امیلی میر” (Emily Meyer) و “کریستن اسمیت” (Kirsten “Kiwi” Smith) با اقتباس از رمان اسمیت نوشته 2013. داستان درباره سه زن جوان است که با وجود شباهت ناچیز شخصیتی یا پیشینه اجتماعی-اقتصادی شان، پس از آشنایی باهم در یک جلسه به بهترین دوستان هم تبدیل می شوند. الودی دیویس (برایانا هیلدبرند “Brianna Hildebrand”) یک فرد شیقته سرقت آرام و تودار است که پس از مرگ مادر پیش پدرش می رود. مو تراکس (کیانا مادیرا “Kiana Madeira”) دختری درس خوان است که مادر مجردش زندگی را اداره می کند. تابیتا فاستر (کوینتسا سویندل “Quintessa Swindell”) دختر والدین ثروتمندی است که با دوست پسرش بردی رابطه سمی دارد.

گرچه این سریال در مقایسه با سریال های دیگر نتفلیکس محبوب نیست، اما داستانی خوش ساخت و اجرایی خوب دارد. اگر این سریال را دوست داشتید در اینجا می خواهیم سریال های مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. اسکینز – Skins – 2007

یک درام کمدی نوجوانانه که در آغاز انقلابی به پا کرد و معدود سریال هایی پیش از آن آنقدر جسارت داشتند که به مسائل جدی مانند بیماری های روانی، مصرف مواد مخدر، رابطه جنسی و هویت جنسی اشاره کنند. به گفته “برایِن السلی” (Bryan Elsley)، که به همراه پسرش “جیمی بریتین” (Jamie Brittain) این سریال را تولید کرد، این سریال به خاطر دیدگاه و او پسرش درباره بی توجهی سریال های تلویزیون به مسائل مربوط به نوجوانان، مانند مصرف مواد مخدر و گرایش به اعتیاد و روابط جنسی، ساخته شد.

همچنین بخوانید: 6 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال کنترل زد (Control Z) که باید تماشا کنید


6. بی‌شرم – Shameless – 2011

سریالی براساس سریالی بریتانیایی به همین نام ساخته “پل ابوت” (Paul Abbott)، یک کمدی سیاه شهری درباره خانواده ازهم پاشیده گالگر. فراک (ویلیام اچ.میسی “William H. Macy”) پدر خانواده یک معتاد الکلی بی مسئولیت است که شش فرزندش یاد گرفته اند مستقل باشند. مادرش نیست و بزرگ ترین فرزند خانواده، فیونا، نقش مادرش را برعهده دارد. از آنجاییکه نسخه آمریکایی بهتر است در این لیست به آن اشاره می کنیم. نسخه بریتانیایی یک اثر اقتباسی است اما نسخه آمریکایی گرایش آزادانه تری دارد.


5. در حال ارتکاب جرم – Caught Red Handed – 2012

یک برنامه که به خاطر محتوایش در لیست حضور یافت و درباره افرادی که کارشان دستگیری سارقان فروشگاهی است. هر اپیزود نسخه واقعی از صحنه سرقت را نشان داده و بازیگران نقش سارقین را ایفا می کنند. یک برنامه دیدنی درباره افرادی که شیفته سرقت هستند.


4. من با این وضعیت راحت نیستم – I Am Not Okay with This – 2020

درام نوجوانانه نتفلیکس درباره رشد، پذیرش خود و حتی پذیرش قدرت هایی مانند دورجنبی. سیندی نواک “سوفیا لیلیس” (Sophia Lillis) دختری هفده ساله است که پدرش به تازگی خودکشی کرده و به توصیه مشاور خاطراتش را می نویسد تا خشمش را کنترل کند. گرچه در ابتدا شک دارد اما این کار را انجام می دهد. به تدریج اتفاقاتی می افتد و متوجه قدرت هایش می شود. این سریال با وجود عناصر عجیب، بسیار واقعی است. سیدنی نوجوانی واقعی با مسائل واقعی است. قدرت های دورجنبی اش فقط لایه جدیدی به شخصیتش اضافه می کنند.

همچنین بخوانید: رده بندی برترین فیلم‌های استاپ موشن دهه اخیر براساس امتیاز راتن تومیتوز


3. ناجورها – Misfits – 2009

داستان چهار جوان که در طوفان عجیب قدرت های جدیدی به دست آوردند و قدرت هرکدام شان به شخصیتشان مربوط است. برای مثال کورتیس داناوان (ناتان استیورات-جارت) که در حال یادگیری از اشتباهات گذشته است، توانایی بازگشت به گذشته به دست آورده که در زمان پشیمانی از کارهایش عمل می کند. این سریال اصلا کامل نیست. بودجه کم، داستان بی هدف و بازیگرانی که از شخصیت هایشان بزرگتر هستند، سریال را زیرسوال نمی برد. اما بدیع بودن سریال آن را جذاب می کند.


2. آموزش جنسی – Sex Education – 2019

سریالی از نتفلیکس درباره اوتیس میلبرن (ایسا باترفیلد “Asa Butterfield”) و مایو ویلی (اما مکی “Emma Mackey”)، دو نوجوان متضاد که تصمیم می گیرند در مدرسه آموزش جنسی ارائه دهند. درحالی که اوتیس برای دانش آموزانش آموزش های بسیری دارد اما در عمل دچار مشکل است. شاید هم دلیلش گرایش صریح مادر سکس تراپیستش است. از سوی دیگر مایو هم یک شخصیت منزوی است و ایده این کار از اوست.


1. تخریبگر آمریکایی – American Vandal – 2017

سریالی از “دن پرو” (Dan Perrault) و “تونی یاسندا” (Tony Yacenda) که ژانر جنایی مستندها را به سخره می گیرد. شخصیت های اصلی آن پیتر مالدونادو (تایلر آلوارز “Tyler Alvarez”) و سم اکلوند (گریفین گلاک “Griffin Gluck”) مستندسازهایی هستند که در فصل اول مستندی درباره دیلن مکسول می سازند، پسری که به کشیدن نمادهای نرینه متهم شده. فصل دوم درباره کوین مک کلین است، کسی که در محله دزدی می کند.

همچنین بخوانید: لیست فیلم‌ها و سریال‌هایی که در شهریورماه 99 منتظر انتشارشان هستیم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سحر

    شهریور 25, 1399

    سریال Misfits یک جور سریال بهم ریخته است که همین بی نظمی اش مخاطب را جذب می کند، پنج شخصیت اصلی سریال عالی بازی میکنند که در دنبال کردن سریال خیلی تاثیرگذار هستند، متاسفانه از فصل سوم به بعد کم کم بازیگرانی که بهشون عادت کردید عوض میشوند، که هر کدام باز هم جذابت خودشون رو دارند. سریال Misfits به خوبی میتونه بخندونه مخاطب را و برای مدتی از دنیای واقعی جداش کنه

    پاسخ