7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “سر وقت” (In Time) که باید تماشا کنید

فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی “اندرو نیکول” (Andrew Niccol) در دنیایی پادآرمان شهری که مهندسی ژنتیک پیری را درمان کرده. مردم از 25 سال فراتر نمی‌روند. این موضوع زمان را به سیستمی اقتصادی تبدیل کرده. همه افراد ساعتی روی دستشان دارند که نشان می‌دهد پیش از مرگ زیاد وقت ندارند. بازیگران فیلم عبارتند از “جاستین تیمبرلیک” (Justin Timberlake)، “آماندا سیفرید” (Amanda Seyfried)، “الکس پتیفر” (Alex Pettyfer)، “کیلین مورفی” (Cillian Murphy)، “وینسنت کارتیسر” (Vincent Kartheiser)، “اولیویا وایلد” (Olivia Wilde)، “مت بامر” (Matt Bomer) و “جانی گالکی” (Johnny Galecki). این فیلم پس از اکران بسیار موفق بود و محبوب شد. در اینجا 7 فیلم مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. الیسیوم – Elysium – 2013

فیلمی با حضور “مت دیمون” (Matt Damon)، “جودی فاستر” (Jodie Foster)، “شارلتو کوپلی” (Sharlto Copley) و “آلیس براگا” (Alice Braga)، ساخته “نیل بلوکمپ” (Neill Blomkamp) فیلمساز آفریقایی، که در فضای علمی تخیلی به مسائلی چون کلاسیسم، افزایش جمعیت، تبعیض نیروی کار و سلامت نگاه ویژه‌ای می‌اندازد. در این فیلم پیش از داستان اصلی وقایع مختلف جهان را نابود کرده و فقرای ساکن آن به سلامت دسترسی ندارند. ثروتمندان در سفینه لوکسی به نام الیسیوم زندگی می‌کنند. مکس دا کاستا (دیمون)، سارق خودرویی است که حالا سفینه را در جستجوی درمانی برای مسمومیت امواجی خود جستجو می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی دهه اخیر براساس امتیاز راتن تومیتوز


6. یادآوری کامل – Total Recall – 1990

فیلمی اقتباسی از داستان کوتاه We Can Remember It for You Wholesale در سال 1966 نوشته “فیلیپ کی.دیک” که سال 2084 را نشان داده که در آن داگلاس (آرنولد شوارتزنگر “Arnold Schwarzenegger”) درباره مریخ و زنی عجیب (ریچل تیکوتین “Rachel Ticotin”) خواب‌های تکراری می‌بیند. وقتی خواب‌های تکراری او نشان از زندگی پیشین او با عنوان مأمور کارل هاسر است، متوجه می‌شود که هویتش ساختگی است.


5. بلید رانر – Blade Runner – 1982

فیلمی براساس رمان دیگری از “فیلیپ کی.دیک” به نام “آیا اندرویدها خواب گوسفندهای برقی را می‌بینند؟”، ساخته “ریدلی اسکات” (Ridley Scott) که فضای پادآرمان شهری لس آنجلس در سال 2019 را نشان می‌دهد. ریک دکارد (هریسون فورد “Harrison Ford”) افسر سابق پلیس و بلیدرانر است که باید موجودات مصنوعی که شبیه انسان هستند را پیدا کنند. فقط از طریق تست‌هایی که واکنش عاطفی آنها را تشخیص می‌دهد قابل شناسایی هستند. پس از شورش و فرار عده‌ای از آنها از کلنی‌های فضایی به زمین، دکارد باید آنها را بازگرداند.


4. بدل‌ها – Surrogates – 2009

فیلمی از “جاناتان موستوو” (Jonathan Mostow) درباره جامعه‌ای که مردم نسخه‌های اندروید خود را دارند که کارهای بیرون را انجام داده و خودشان خانه می‌مانند. این بدل‌ها نسخه ایده آل خودشان هستند. این فیلم اقتباسی از رمان‌های تصویری “رابرت وندیتی” (Robert Venditti) و “برت ولدل” (Brett Weldele) درباره مأمور اف بی آی تام گریر (بروس ویلیس “Bruce Willis”) است که درباره قتل‌های اخیر بدل‌ها تحقیق می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های علمی-تخیلی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. منطقه نه – District 9 – 2009

“نیل بلوکمپ” متخصص استفاده از فضای علمی تخیلی برای نمایش مشکلات واقعی است. او در این فیلم به مشکلات اجتماعی و نژادی دائمی در آفریقای جنوبی می‌پردازد. داستان در سال 1982 آغاز می‌شود که سفینه‌ای پر از بیگانه‌ها به آفریقای جنوبی می‌روند و حالا با نام پران‌ها در زاغه‌ای به نام منطقه 9 زندگی می‌کنند. انسان بیگانه‌ها را افراد کثیفی می‌دانند که نباید نزدیک انسان زندگی کنند. ویکوس ون دمرو (شارلتو کوپلی) عضو شرکتی است که باید بیگانه‌ها را در بیرون شهر ساکن کنند. وقتی تصادفاً در معرض سوخت بیگانه‌ها قرار می‌گیرد به یک پران تبدیل می‌شود.


2. گزارش اقلیت – Minority Report – 2002

فیلم علمی تخیلی دیگری با اقتباس از داستان کوتاه “فیلیپ کی.دیک” به همین نام نوشته 1956 به کارگردانی “استیون اسپیلبرگ” درباره جان اندرتن (تام کروز “Tom Cruise”) که رهبری دپارتمان پلیس واشینگتن را برعهده دارد. آن‌ها براساس پیشبینی های سه جهش یافته‌ها از وقوع قتل‌ها پیشگیری می‌کنند. با این حال زمانی که یکی از جهش یافته‌ها پیشبینی قتل کسی که جان نمی‌شناسد توسط او را ارائه می‌دهد، جان این سیستم را زیرسوال می‌برد.


1. گاتاکا – Gattaca – 1997

اولین فیلم نیکول و بهترین اثرش در مقام فیلمساز. فیلم درباره جامعه‌ای با انتخاب ژنتیکی است. والدین وینسنت فریمن (ایثن هاک “Ethan Hawke”) در هنگام تولد او از انتخاب ژنتیکی کمک نگرفته‌اند. به همین دلیل در جامعه تحقیر می‌شود. اما خودش دوست دارد در زمینه سفر فضایی کار کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. کامران

    شهریور 15, 1399

    Repomen این فیلمو جا انداختین تو لیستتون

    پاسخ

  2. Far from love

    شهریور 14, 1399

    مدت هاست دنبال همچین لیستی میگردم دمتون گرم 👍

    پاسخ