7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مجموعه فیلم‌های “بیل و تد” (Bill and Ted) که باید تماشا کنید

همه طرفداران سینما عاشق کوروسوا و برگمن و کوبریک نیستند و پیچیدگی و جذابیت هنر آنها این افراد را جذب نمی‌کند. به جای آن فیلم‌هایی مانند “بیل و تد” تخیل آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از زمان اکران اولین فیلم آن در سال‌های 1980، مسافرین سفر در زمان (الکس وینتر “Alex Winter” و کیانو ریوز “Keanu Reeves”) نسل‌های مختلف تماشاگران را تحت تأثیر قرار داده‌اند. در اینجا لیستی از هفت فیلم مشابه را که در فرهنگ عامه ماندگار شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. بازگشت به آینده – Back to the Future – 1985

“بیل و تد” و “بازگشت به آینده” شباهت‌های زیادی دارند. هردو سه گانه به سفر در زمان و شخصیت‌های آن می‌پردازند. مارتی مک فلای (مایکل جی.فاکس “Michael J. Fox”) با والدین و خواهر و برادرانش در هیل ولی، کالیفرنیا زندگی می‌کنند. او دوست دختری دارد که عاشق اوست و موسیقی را دوست دارد. او متوجه می‌شود که دوستش امت دانشمند (کریستوفر لوید “Christopher Lloyd”) یک ماشین زمان ساخته. پس از کشته شدن دکتر براون توسط تروریست‌های لیبی، مارتی به سال 1955 رفته و والدین جوانش را می‌بیند. در سیکودل اول مارتی و دوستانش به سال 2015 می‌روند و در آنجا بچه‌هایش را می‌بیند، درحالی که فیلم سوم در غرب وحشی رخ می‌دهد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های سینما با موضوع سفر در زمان


6. جومانجی – Jumanji – 1995

در این فیلم فانتزی ماجراجویانه “رابین ویلیامز” (Robin Williams) نقش آلن پاریش را بازی می‌کند، مردی که 26 سال در بازی جومانجی گیر افتاده و حالا به دنیای واقعی بازمی گردد. او متوجه می‌شود دنیا عوض شده، والدینش مرده‌اند و خانواده دیگری در خانه‌اش به سر می‌برند. طبق قانون بازی با تکمیل شدن بازی همه چیز مثل قبل می‌شود و آلن متوجه می‌شود جز ادامه بازی انتخابی ندارد.


5. شکارچیان روح – Ghostbusters – 1984

فیلمی به کارگردانی “ایوان رایتمن” (Ivan Reitman) درباره گروهی دانشمند ماورا، پیتر ونکمن (بیل مری “Bill Murray”)، ری استانتز (دن اکروید “Dan Aykroyd”) و اگان اسپنگلر (هارولد ریمیس “Harold Ramis”)، که پس از اخراج از محل کارشان در دانشگاه کلمبیا، تصمیم می‌گیرند به عنوان شکارچی ارواح کار کنند. عضو چهارم، وینستون زدمور (ارنی هادسون “Ernie Hudson”) بعدها به آنها ملحق می‌شود. پیتر عاشق زنی به نام دانا برت (سیگورنی ویور “Sigourney Weaver”) شده که روحی به نام زول او را تسخیر کرده. با ورود ارواح به شهر نیویورک این افراد با بشریت را نجات دهند.


4. عزیزم، بچه‌ها را کوچک کردم – Honey, I Shrunk the Kids – 1989

یک فیلم علمی-تخیلی از دیزنی درباره دانشمند و مخترعی به نام واین سالینیسکی (ریک مورانیس “Rick Moranis”) که اسلحه جدیدش دو فرزند خودش و دو بچه همسایه، راسل تامپسون (“مت فروئر Matt Frewer”) را کوچک می کند. حالا باید بچه‌ها زنده مانده و والدین هم برای نجات آنها راهی پیدا کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های شارلیز ترون که باید تماشا کنید


3. گوپی گاین و باگا باین – Goopy Gyne Bagha Byne – 1969

یکی از معدود فیلم‌های فیلمساز هندی “ساتیاجیت رأی” (Satyajit Ray) برای کودکان، درباره گوپی (“تاپن چاترجی”Tapen Chatterjee)، یک خواننده و باگا (رابی غوش “Ravi Ghosh”)، یک درامر که پس از ناموفقیت هایشان باهم همراه می‌شوند. موسیقی آنها توجه پادشاه ارواح را جلب کرده و به آنها سه استخوان می‌دهد که یکی از آنها استعداد موسیقی آنها را بیدار کرده و شنوندگانشان را مسخ می‌کند. گوپی و باگا مانند بیل و تد با موسیقی دنیای خود را تغییر می‌دهند.


2. رفیق، ماشین من کجاست؟ – Dude, Where’s My Car – 2000

این فیلم مانند فیلم‌های دیگر یک پدیده فرهنگی نیست اما صحنه‌های طنز آن به “بیل و تد” شباهت دارد. جسی (آشتون کوچر “Ashton Kutcher”) و چستر (شان ویلیام اسکات”Seann William Scott”) به عنوان بهترین دوستان هم در حالت مستی بیدار شده و شب گذشته را به یاد ندارند. به علاوه ماشین جسی هم نیست. به تدریج بیگانه‌ها، فرقه‌ها و شخصیت‌های رنگارنگ در اطرافشان دیده می‌شود.


1. علوم خیانت – Weird Science – 1985

در این فیلم دو نوجوان منزوی و کتک خور به نام‌های گری والاس (آنتونی مایکل هال “Anthony Michael Hall”) و ویات دانلی (ایلان میچل-اسمیت”Ilan Mitchell-Smith”) تصمیم می‌گیرند کنترل زندگی خود را برعهده بگیرند. در این فیلم تاثیرگرفته از کلاسیک سال 1931 به نام “فرانکنشتاین” (Frankenstein)، دو نوجوان موجودی جن مانند به نام لیزا خلق می‌کنند که آرزوهایشان را برآورده می‌کند.

همچنین بخوانید: 14 فیلم برتر علمی تخیلی تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم