معرفی 5 فیلم ترسناک جذاب و دیدنی از 5 سال اخیر که حتما باید تماشا کنید

خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد آثار باارزش و دیدنی زیادی در ژانر ترسناک بوده‌ایم که هرکدامشان را به تنهایی می‌توان یک شاهکار سینمایی دانست و از تماشای آن لذت برد؛ اگرچه تعداد این فیلم‌ها در سال‌های گذشته زیاد بوده‌است، ما در این لیست تنها پنج فیلم برتر از پنج سال اخیر را برگزیده‌ایم که نباید تماشای آنها را از دست بدهید. این فیلم‌ها علاوه بر داستان و فضاسازی منحصر به فردی که دارند، از اجرای خیره‌کننده بازیگران هم نیز برخوردار بوده و به بهترین‌های ژانر ترسناک تبدیل شده‌اند. این شما و این پنج فیلم دیدنی ژانر وحشت؛ با پروشات همراه باشید.


1. جادوگر – 2015 – The Witch

این فیلم با وجود زبان مینیمال و ساده، بیننده را به دنیای خود وارد می کند، جایی که هر کاری در آن ممکن است. در قرن ۱۷ نیو اینگلند، یک خانواده محلی تصمیم می گیرند کلیسا را ترک کرده و در بیرون از کلیسا زندگی جدیدی را آغاز نمایند. مقامات کلیسا معتقدند شیطان و تباهی به دنبال خانواده خواهد رفت و زمانی که همه چیز بهم میریزد، همه با کلیسا موافق می شوند.

زمانی که این خانواده به مشکل برمی خورند، اعضای خانواده به مشکل برخورده و شایعات جادوگری به گوش می رسد. آیا این خانواده طلسم شده اند یا تنهایی آنها را به مرز جنون رسانده؟ برای دریافت پاسخ این سوال باید فیلم را تماشا کند.


2. سکوت – ۲۰۱۶ – Hush

خانه‌ای دور افتاده در میان جنگل و فردی که تنها در آن خانه زندگی می‌کند، شاید دو عنصر جدانشدنی فیلم‌های ترسناک باشند. فیلم کمتر دیده شده “سکوت” هم از این کلیشه برخوردار است. اما در اینجا هنر و مهارت کارگردان، چیزی است که این فیلم را دیدنی می‌کند، ایجاد حس ترس و دلهره در مخاطب، با ظرافت خاصی در این فیلم به نمایش در می‌آید.

فیلم “سکوت”، داستان زنی ناشنوا را روایت می‌کند که گرفتار قاتلی می‌شود که بیرون از خانه او و در جنگل، در کمین او نشسته است. این زن در حالی که هیچ راه فراری ندارد، باید به فکر زنده ماندن باشد! این فیلم دارای امتیاز ۷ در سایت معتبر IMDB است.


3. کشتن گوزن مقدس – ۲۰۱۷ – The Killing of a Sacred Deer

فیلم کشتن گوزن مقدس با فضا و روایت عجیب و غریبش، داستان جراح ماهری را بیان می‌کند که یک نوجوان آشفته و رنج‌کشیده را زیر پر و بال خود می‌گیرد تا این‌ که رابطه این دو به نقطه مطلوبی رسیده و پسر می‌کوشد او را وارد خانواده به‌هم‌ریخته‌اش کند. فیلم کشتن گوزن مقدس از سری فیلم‌هایی است که ذهن مخاطب را به چالش کشیده و او را آزار می‌دهند. بازی بازیگران این فیلم دیدنی بوده و داستانش شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


4. موروثی – Hereditary – ۲۰۱۸

تونی کولت در این فیلم نقش “آنی گراهام” را بازی می‌کند. زنی که در حال تجربه کردن سوگواری است اما از کابوسی به کابوس دیگر کشیده می‌شود. از دست دادن از پی از دست دادن و وحشت از پی وحشت برای او سر می‌رسد تا اینکه او چنان غرق در ترس و دیوانگی می‌شود که تماشای فیلم را برای مخاطب دشوار می‌کند. اما با توجه به توانایی آستر و خود کولت او چنان به آرامی به قلمرو جهنم وارد می‌شود که برای همه باورپذیر و ترسناک است. بازی او، احساس شرم و ترس او برای همه آشنا است و مطمئنا برای زمانی طولانی در ذهن همه تماشاگران باقی می‌ماند.


5. میدسامر – Midsommar – ۲۰۱۹

“آری استر”، کارگردان فیلم “موروثی”، باز هم با فیلم “میدسامر” به سینمای وحشت بازگشت. این فیلم هم به همان اندازه آزاردهنده و نشان دهنده‌ی سقوط به دیوانگی و شکنجه عاطفی است. و آری استار یک بار دیگر هم بازیگر نقش اول زن فیلمش را به یکی از بهترین بازیگران ژانر وحشت تبدیل کرده است. این بار نوبت “فلورنس پیو” است که در داستان وحشت‌انگیز فیلم استر به ستاره تبدیل شود. پیو در نقش دنی بازی می‌کند. زنی جوان که از تراژدی‌ای شخصی ناراحت است و به سختی می‌تواند خودش را سرپا نگه دارد زمانی که او با دوست پسرش به سفری در سوئد می‌رود، رابطه‌شان به هم می‌خورد و از آن به بعد همراه با اتفاقات ناخوشایند و ترسناکی که برای او می‌افتد، دنی به دره‌ی وحشت و دیوانگی سقوط می‌کند و تماشاگر را هم با هنر بازیگری خود به این جنون می‌کشاند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. فومنی

    شهریور 18, 1399

    از زحماتتون سپاسگزارم. به نظر من فیلم میدسامر – Midsommar – ۲۰۱۹ اصلا فیلم برجسته ای نیست ودرمقایسه با فیلمهایی مانند جادوگر وسکوت حرفی برای گفتن نداره ونمی دانم چرا به این فیلم توجه بیش از حد پرداخته میشه

    پاسخ

    • Hmmm در پاسخ به فومنی

      شهریور 19, 1399

      کشتن گوزن مقدس و موروثی و میدسامر فیلم های مفهومی هستن و باید درکشون کرد و به نظرم بهترین رتبه بندی رو این مطلب کرد.

      پاسخ

    • سحر در پاسخ به فومنی

      مهر 20, 1399

      باید دید سطح توقع شما از دیدن فیلم چیست؟ اتفاقا تمام فیلمی که در اینجا لطف کردند و معرفی کردند به معنای واقعی ترسناک است. شاید شما منتظر ورود روح، قاتل زنجیره ای یا چیز دیگر بودید اما مفهوم ترس و وحشت دقیقا در لایه لایه این 5 فیلم به مخاطب القا می شود. میدسامر یک شاهکار فوق العاده است که فقط کارگردان موروثی می تونه به خوبی اون رو روایت کنه این بار بسیار پخته تر با رنگ ها، فضاسازی ها، روایت قصه

      پاسخ