10 فیلم کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید و لذت ببرید

در سال‌های اخیر و به لطف شبکه نتفلیکس، فیلم‌های ژانر کمدی-رمانتیک از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده و آثاری که در این ژانر ساخته شده همگی تماشایی و لذت‌بخش بوده‌اند. گاهی اوقات باید برای فاصلخ گرفتن از دنیای پیرامون و زندگی روزمره خود را در یک فیلم دوست‌داشتنی غرق کنیم و چه فیلمی بهتر از یک فیلم کمدی-رمانتیک؟! در این لیست برایتان ده مورد از بهترین آثار ژانر ذکر شده را آماده کرده‌ایم که تماشای هرکدامشان شما را به دنیایی دیوانه همراه با اتفاقات غیرمنتظره می‌برد. با پروشات همراه باشید.


1. نیمی از آن – 2020 – The Half of It

موفقیت نتفلیکس در ساخت فیلم‌های رمانتیک با محوریت نوجوانان در سال‌های اخیر ثابت شده‌است و فیلم جدید نیمی از آن نیز یکی از همین فیلم‌هاست که نه فقط رمانتیک بلکه سرشار از احساسات عمیق نیز است.

این فیلم درباره دانش‌آموزی بسیار باهوش و با استعداد به نام الی است که تصمیم می‌گیرد از فضای مدرسه برای کسب درآمد استفاده کند و برای این کار، به ازای نوشتن مقاله‌ها و تکالیف همکلاسی‌هایش از آنها پول می‌گیرد. داستان و شرایط  الی زمانی تغییر می‌کند که یکی از پسرهای همکلاسی‌اش از او می‌خواهد تا نامه عاشقانه‌ای از طرف او برای دختر موردعلاقه‌اش بنویسد. نامه‌ای که باعث می‌شود این سه نفر بیشتر از چیزی که انتظارش را داشتند درباره عشق و دوستی بیاموزند.


2. تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم – 2018 – To All the Boys I’ve Loved Before

اگر به دنیال فیلمی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی هستید که روزتان را بسازد حتما این فیلم را تماشا کنید. “تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم” پر از لحظات زیبا بوده و تمام چیزی که از یک فیلم عاشقانه نوجوانانه انتظار دارید، را در خود دارد. وقتی نامه‌های عاشقانه “لارا جین” با بازی “لانا کاندر”، تصادفاً به پسرانی که پنهانی دوستشان داشته می‌رسد، داستانی صادقانه، طنز و دلگرم کننده آغاز می‌شود. این داستان به عنوان افسانه‌ای درباره عشق نوجوانانه برای بینندگان مشابه لارا یا بزرگترهایی که دلتنگ عشق دبیرستانی هستند، مناسب می‌باشد.


3. بگذار برف ببارد – 2019 – Let It Snow

اگر دوست دارید فیلمی با حال و هوای زمستانی تماشا کنید، فیلم بگذار برف ببارد انتخاب خوبی خواهد بود. این فیلم با موضوع عشق نوجوانان بوده در دوران کریسمس می‌گذرد. این فیلم دوست‌داشتنی به همان اندازه که درباره دوستی‌های پرفراز و نشیب دوران نوجوانی است، به عشق و داستان‌های رمانتیک این دوران نیز می‌پردازد.


4. فاجعه – ۲۰۱۵ – Trainwreck

داستان این فیلم درباره زنی به نام امی است که از کودکی به تک همسری معتقد نبوده و می‌خواهد زندگی آزادانه‌ای داشته باشد. او که به‌شدت مشروبات الکی مصرف می‌کند و با افراد زیادی در رابطه است، یک روز با دکتری جذاب و خوش قیافه آشنا می‌شود و برای اولین بار در زندگی‌اش احساس می‌کند که عاشق شده است! این فیلم از نظر محتوای کمدی‌اش بسیار لذت بخش و ناب است و می‌تواند اوقات خوشی را برایتان به ارمغان بیاورد.


5. جورش کن – 2018 – Set It Up

اگر دوست دارید یک فیلم کمدی-رمانتیک جذاب ببینید اما دوست ندارید به تماشای دوباره فیلم‌های دهه‌های پیش بپردازید، حتما باید به این فیلم نگاهی بیندازید. در فیلم “جورش کن” دو دستیار که بیش از حد کار می‌کنند با یکدیگر برنامه چیدند، تا رئیس‌هایشان را که هرگز از کار دست نمی‌کشند با هم آشنا کنند تا چند روزی را از کار به دور شوند. با ساخت موقعیت ملاقات غیرمنتظره، آن‌ها رئیس‌های خود را با یکدیگر آشنا می‌کنند و زندگی آزاد خود را جشن می‌گیرند، یا بهتر است بگوییم اینطور فکر می‌کردند.


6. جسیکا جیمز شگفت‌انگیز – 2017 – The Incredible Jessica James

کارکتر جسیکا جیمز در این فیلم به اندازه‌ای که عنوان فیلم می‌گوید هم فردی کاملا باورنکردی نیست؛ بلکه این شخصیت دختری کاملا ساده و حتی خودخواه است. جسیکا فردی احساساتی، بی‌تجربه و جاه‌طلب است و اجرای بازیگر آن به قدری خوب است که باعث می‌شود این شخصیت را علی‌رغم تمام خطاهایی که دارد، دوست داشته باشیم. داستان این فیلم درباره زمانی است که جسیکا به‌تازگی در یک رابطه عاشقانه شکست خورده و اوقات سختی را سپری می‌کند اما وقتی که با پسری به نام بون آشنا می‌شود، زندگی‌اش تغییر کرده و این دو تصمیم می‌گیرند راه‌حلی برای بیرون آمدن از اوضاع فعلی‌شان پیدا کنند.


7. همیشه شاید من باش – 2019 – Always Be My Maybe

کمدی رمانتیکی راجع به تبدیل شدن دوستی به عشق و غلبه کردن بر تفاوت‌های فردی. ساشا و مارکوس هر دو ساکن سان فرانسیسکو هستند که دوستی نزدیکی دارند اما به اختلاف می‌خورند و رابطه‌شان قطع می‌شود. وقتی پس از ۱۶ سال یکدیگر را پیدا می‌کنند، ساشا یک آشپز مشهور شده ولی مارکوس به زندگی نه چندان خوبی رضایت داده، این دو دوست قدیمی باز به هم نزدیک می‌شوند و رابطه‌شان با فراز و نشیب دوباره‌ای مواجه می‌شود. یکی از سوپرایزهای این فیلم نقش آفرینی کوتاه و بامزه “کیانو ریوز” است.


8. دفترچه امیدبخش – 2012 – Silver Linings Playbook

داستان فیلم “دفترچه امیدبخش” از این قرار است: پت (با بازی بردلی کوپر) که به دلیل کتک زدن مردی که با زنش رابطه داشته در بیمارستان بستری بوده و به اختلال دوقطبی دچار شده، پس از مرخص شدن در خانه والدینش به سر می‌برد. او دوست دارد همسر سابقش را یافته و دوباره در کنار او باشد؛ اما قوانین بیمارستان روانی که برای او وضع شده مانع رسیدن او به خواسته‌اش است. پت پس از ملاقات با یک زن افسرده به نام تیفانی (با بازی جنیفر لارنس)، متوجه می‌شود که او تنها کسی است که می‌تواند نامه‌ای از طرف پت به دست همسرش برساند. اما تیفانی تنها زمانی حاضر به انجام این کار است که پت او را در مسابقه رقص شب کریسمس همراهی کند. به این ترتیب این دو نفر برای رقابت در مسابقه رقص باهم تمرین می‌کنند.


9. لانگ شات – ۲۰۱۹ – Long Shot

ست روگن در این فیلم نقش یک روزنامه نگار سیاسی مشکل ساز را بر عهده دارد که دوباره با پرستارش که عشق دوران کودکی اوست (ترون)، و حالا وزیر امور خارجه کشور شده، ملاقات می‌کند. این بازیگر برنده جایزه اسکار (شارلیز ترون)، تا به الان ثابت کرده که قادر است در هر ژانری، خوش بدرخشد، اما باز هم شگفت انگیز است که توانست در فیلمی کمدی به همراه روگن به این خوبی نقش آفرینی کند. اما راحتی او باعث شد رابطه صحنه‌ای کمدی-رمانتیک او و روگن به قدری دیدنی باشد که “لانک شات” به فیلمی دلگرم کننده و شاد تبدیل شود. این فیلم از آن دسته‌ای است که حتی قبل از دیدنش به آن علاقمند می‌شوید. این فیلم یک داستان کمدی-عاشقانه زیباست که با داستان شخصیت محور خود به یکی از بهترین‌های این ژانر تبدیل شده است.


10. رابطه دو شبه – ۲۰۱۴ – Two Night Stand

خیلی از فیلم‌های رمانتیک زمانی شکل می‌گیرند که دونفر در جایی با هم گیر افتاده‌اند و مجبورند زمانی را با هم سپری کنند. در این فیلم مایلز تلر و آنالی تیپتن در نفش دو نفر بازی می‌کنند که در یک سایت دوست‌یابی همدیگر را پیدا می‌کنند و شبی را باهم می‌گذرانند اما روز بعد با هم در اثر یک طوفان در آپارتمان کوچک میلز گیر می‌کنند. میلز و آنالی رابطه‌ی جالبی دارند و رفتارشان به هم می‌خورد و همین رابطه فیلم را جلو می‌برد و حتی وقتی که داستان در به هم زدن مرزهای امنیت شخصی تند عمل می‌کند این رابطه زیبا و جالب باقی می‌ماند. در این فیلم روابط عاطفی گرم و پرشور و دوستی‌های جالب و دیالوگ‌های هوشمندانه چیزی است که بیننده را پای فیلم نگه می‌دارد و همدردی او را برمی‌انگیزاند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. شایان

    شهریور 9, 1399

    فیلم بعضی ها داغشو دوست دارن به نظر من بهترین کمدی رمانتیک تاریخه.خ اما ببینید این فیلم قدیمی و سایه سفید رو.

    پاسخ