راهنمای سفر به ژاپن: برنامه‌ریزی یک سفر 1 تا 2 هفته‌ای

سفر به ژاپن برای اولین بار می‌تواند دشوار باشد زیرا مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد. به همین دلیل در اینجا راهنمای سفر 1 تا 2 هفته‌ای برای افرادی که اولین بار به ژاپن سفر می‌کنند را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ازآنجایی‌که این راهنما برای افرادی است که سفر 1 تا 2 روزه دارند، بنابراین ممکن است تمام مکان‌های دیدنی ژاپن را در لیست قرار ندهیم، زیرا در ژاپن مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد. به همین جاذبه‌های گردشگری مهم که در یک سفر 2 هفته‌ای خواهید دید را به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم این مقاله برای افرادی که برای اولین بار به ژاپن سفر می‌کنند مفید باشد.

مواردی که باید بدانید

پیش از دانستن جاذبه‌های گردشگری باید موارد مهمی را بدانید که البته ممکن است به این مکان‌ها هیچ ارتباطی نداشته باشد.

مسیر

مدت‌زمان سفر شما هرچقدر هم که باشد بازهم مسیرها ثابت هستند. چه سفرتان یک هفته‌ای باشد یا پنج‌هفته‌ای بازهم مسیر کلی عبارت است از منطقه توکیو، سپس کیوتا، سپس نارا، سپس کویا و سپس دوباره توکیو. در این مسیر مکان‌هایی هم وجود دارد که در صورت سفر یک‌هفته‌ای می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید، اما اگر سفرتان دوهفته‌ای باشد می‌توانید از تمام این مسیرها دیدن کنید. البته بهتر است از هرکجا که دوست دارید دیدن کنید.

JR PASS

راه‌آهن ژاپن می‌تواند شما را به قسمت‌های مختلف ژاپن برساند. البته استفاده از آن هزینه‌بر است، اما با استفاده زیاد ممکن است از تخفیف‌هایی برخوردار شوید. برای خرید بلیت می‌توانید به سایت jrpass.com مراجعه کنید. در هنگام خرید بلیت مقصد و زمان سفر را به‌درستی انتخاب کنید. با سفر به ژاپن در میان زمان و مکان سفر خواهید کرد.

مکان اقامت

بهتر است محل اقامت را خودتان انتخاب کنید. بهتر است از اقامت گاه‌های مخصوص دانش آموزان و اقامت گاه‌های تفریحی استفاده کنید، زیرا ارزان‌تر هستند. همچنین در ژاپن مهمان‌خانه هم وجود دارد که اگر گذرتان به آن‌ها بیفتد، می‌تواند تجربه خوبی باشد، زیرا هم نسبت به هتل ارزان‌تر است و هم غذا و محیط خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بار سفر

ازآنجایی‌که این یک سفر استاندارد است، بنابراین داشتن بار سفر اشکالی ندارد، اما بهتر است وسایل خود را در یک کوله و یک چمدان چرخ‌دار جای دهید (ازآنجایی‌که بیشتر هتل‌ها ماشین لباس‌شویی دارند بنابراین ازلحاظ شستشو جای نگرانی وجود ندارد). داشتن وسایلی که حمل‌ونقل آن‌ها اذیتتان کند، می‌تواند سفر شما را خراب کند. زیرا دائم باید سوار قطار و هواپیما شوید و در حمل آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوید. همچنین می‌توانید یک کیف سبک به همراه داشته باشید تا در خرید کمکتان کند.

روز اول: پرواز به توکیو

راهنمای سفر به ژاپن: پرواز به توکیو

پرواز به توکیو چندان وحشتناک نیست، اما نمی‌توان آن را تجربه خوبی دانست. بسته به مکانی که از آنجا می‌آیید ممکن است که ساعت خواب‌وبیداری‌تان تغییر کند. اگر سفرتان دوهفته‌ای است، با یک روز استراحت این مشکل حل خواهد شد. اما اگر چنین مشکلی نداشته باشید دیگر نیاز نیست استراحت کنید. پس از رسیدن به فرودگاه می‌توانید با کمک JR Pass شهر را بگردید، اگر باجه بلیت آن بسته بود می‌توانید از وسایل نقلیه دیگر استفاده کنید.

اختیاری: برای خریدهای اینترنتی می‌توانید از هات اسپات گوشی استفاده کنید زیرا وای فای رایگان در ژاپن به‌ندرت یافت می‌شود. همچنین می‌توانید به‌وسیله ناریتا اکسپرس (JR Narita Express) خود را به توکیو برسانید. زمانی که به توکیو رسیدید می‌توانید محل اقامت خود را مشخص کنید.

روز دوم، سوم و چهارم: توکیو

راهنمای سفر به ژاپن: توکیو

اگر تنها برای یک هفته اقامت دارید، می‌توانید در روز 3 یا 4 و یا روز هفتم به توکیو بیایید. زیرا توکیو همانند دیگر شهرهای بزرگ برای خرید مناسب است. اما اگر اصلاً دوست ندارید در شهر بزرگی همانند توکیو گردش کنید، پس فرصت چندان بزرگی را از دست نداده‌اید.

روزهای اول در توکیو گردش خواهید کرد و آدم‌ها و ساختمان‌های بسیاری خواهید دید، اما بالاخره خسته می‌شوید و ترجیح می‌دهید به یک مکان آرام و ساکت بروید. چنین مکان‌هایی هم در توکیو وجود دارد و با مترو می‌توانید به آنجا بروید. البته بهتر است در ساعت‌های شلوغ به این مکان‌ها نروید.

مرکز توکیو

Akihabara: این منطقه از توکیو به داشتن فروشگاه‌های بزرگ و پرزرق‌وبرق معروف است که در آن می‌توانید لوازم عجیب‌وغریبی را خریداری کنید. بنابراین اگر از این‌گونه مکان‌ها خوشتان می‌آید حتماً به آنجا بروید. می‌توانید در اطراف این فروشگاه‌ها قدم بزنید.

شمال توکیو

Asakusa: این منطقه شهر قدیم توکیو را به نمایش می‌گذارد که در آنجا می‌توانید از معبد معروف بودایی (Sensoji)، معبد Asakusa و مراکز خرید دیدن کنید.

پارک یوئن (Ueno): پارک دوئن یکی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های ژاپن است که پر از موزه و معبد بوده و همچنین باغ‌وحش یوئن نیز در آنجا قرار دارد.

تپه راپونجی (Roppongi): اگر می‌خواهید از ارتفاع شهر توکیو را نظاره کنید باید به این تپه بروید. از بالای این تپه مردم شهر و ساختمان‌ها بسیار کوچک دیده می‌شوند.

Kappabashi: اگر می‌خواهید یک غذای ژاپنی واقعی را امتحان کنید حتماً به این منطقه سری بزنید. در اینجا علاوه بر خوردن غذاهای ژاپنی می‌توانید لوازم موردنیاز آشپزی را نیز خریداری کنید.

غرب توکیو

شیبویا (Shibuya): شیبویا بخشی از ژاپن است که به‌عنوان مرکز مد و فشن شهرت دارد. در این منطقه می‌توانید مجسمه سگ هاچیکو را نیز ببینید. حتماً در روزهای آخر سفر که می‌خواهید خرید کنید، دوباره به این منطقه بازگردید.

Love Hotel Hill: این منطقه از توکیو برای داشتن هتل‌های زیبا شهرت دارد. البته سه نفر یکجا نمی‌توانند از این منطقه دیدن کنند، بنابراین اگر گروهی سفر می‌کنید بهتر است به گروه‌های دونفره تقسیم شوید.

Shinjuku: اگر اهل شب‌زنده‌داری، کلوپ، بار و مشروب هستید می‌توانید به این بخش از شهر بروید و از سفر خود لذت ببرید.

Harajuku: اگر عاشق لباس‌های عجیب‌وغریب هستید می‌توانید به این بخش از شهر بروید که مرکز پوشاک نوجوانان است.

معبد Meiji و پارک Yoyogi: ازآنجایی‌که این دو مکان به هم نزدیک هستند بنابراین آن‌ها را درکنار هم قرار دادیم. می‌توانید با یک قطار از Harajuku مستقیماً به این مکان‌ها بروید. معبد میجی یکی از معابد زیبای ژاپن است، بخصوص اگر به تاریخ مدرن ژاپن علاقه داشته باشید. از سوی دیگر، پارک یویوگی یک پارک بزرگ است. هردوی این مکان‌ها بسیار زیبا هستند و به کمک آن‌ها می‌توانید دقایقی را فضای ماشینی توکیو خارج شوید.

روز پنجم: پارک میمون‌ها، JIGOKUDANI

راهنمای سفر به ژاپن: پارک میمون ها

آیا تابه‌حال درباره میمون‌های ژاپنی که در فصل بهار باهم بازی می‌کنند چیزی شنیده‌اید؟ این همان میمون‌ها هستند، که البته بسته به فصل موردنظر ممکن است فعالیتشان افزایش یا کاهش پیدا کند. در فصل تابستان می‌توانید میمون‌های تازه به دنیا آمده را ببینید. برای آمدن به این مکان باید به شمال توکیو یعنی Nagano بروید. سپس از ایستگاه ناگانو به یودانکا (Yudanaka) بروید. سپس از آنجا با اتوبوس به Kanbayashi Onsen بروید که ورودی این منطقه است. سپس باید حدود نیم ساعت پیاده‌روی کنید تا به منطقه میمون‌ها برسید، البته اگر خوش‌شانس باشید ممکن است در بین راه میمون‌ها را ببینید.

بهتر است در روز چهارم سفر به این منطقه آمده و شب را هم در ناگانو بمانید. در این منطقه چیزهای جالب دیگری هم وجود دارد (این همان منطقه‌ای است که المپیک زمستانی سال 1998 برگزار شد!)، بنابراین بهتر است زودتر حرکت کنید و دیدنی‌های آن را ببینید. سپس در صبح روز بعد (روز پنجم) به منطقه میمون‌ها بروید و با آن‌ها سرگرم شوید. این منطقه بسیار جالب است. در همان شب می‌توانید حرکت کرده و به توکیو بازگردید.

روز ششم: معبد توشوگو، نیکو

راهنمای سفر به ژاپن: معبد توشوگو

نیکو (Nikko) مقبره Tokugawa Ieyasu است. او و نوادگانش به مدت 250 سال به‌عنوان سلسله شوگان بر ژاپن سلطنت کردند. به همین دلیل یک مقبره بسیار زیبا برای او ساخته شد. همچنین در این مکان معابد و سازه‌های زیبایی وجود دارد. اگر می‌خواهید از شلوغی توکیو فرار کنید، حتماً به این مکان سری بزنید.

می‌توانید در یک روز به این مکان سفر کنید. حتی می‌توانید در یک بعدازظهر از توکیو به این مکان سفر کنید. اما باید به خودتان 3 یا 4 ساعت فرصت دهید تا خوب همه‌جا را بگردید. حتی می‌توانید در صبح روز هفتم حرکت کنید و به توکیو بازگردید.

روز هفتم و هشتم: کیوتو

راهنمای سفر به ژاپن: کیوتو

کیوتو (Kyoto) مقصد موردعلاقه افرادی است که می‌خواهند معابد و مقبره‌ها را دیدن کنند. ازآنجایی‌که این مکان هزاران سال محل زندگی امپراتورها بوده، بنابراین تعجبی ندارد که آثار تاریخی بسیاری در آنجا ببینید. حتی اگر تصادفی هم بخواهید در آنجا قدم بزنید می‌توانید معابد و قلعه‌های زیادی در آنجا ببینید. فراموش نکنید که برای پیاده‌روی در آنجا کفش‌های مناسب به پا کنید.

مرکز کیوتو

قلعه نیجو (Nijo): این قلعه مکانی بود که Tokugawa Ieyasu در آنجا زندگی می‌کرد. بعدها این قلعه به کاخ سلطنتی تبدیل شد و مورد بازدید عموم قرار گرفت. این قلعه همچنین جز میراث یونسکو به شمار می‌رود.

کاخ سلطنتی کیوتو: زمانی که سلسله شوگان در قدرت بود، در این کاخ زندگی می‌کردند.

شمال کیوتو

Kinkakuji: این مکان که به‌عنوان کلاه‌فرنگی طلایی شهرت دارد، از طلا پوشیده شده است.

غرب کیوتو

Kokedera: این مکان هم جز میراث یونسکو است و از خزه پوشیده شده است و حدود 120 نوع مختلف دارد.

جنوب کیوتو

معبد Fushimi Inari: این معبد به خاطر داشتن هزاران دروازه شهرت دارد. این دروازه‌ها نارنجی هستند و راه رفتن میان آن‌ها دشوار است.

شرق کیوتو

راهنمای سفر به ژاپن: شرق کیوتو

Kiyomizudera: این معبد زیبا که جز میراث یونسکو است روی تپه‌ها ساخته شده و نمای زیبایی دارد.

منطقه Higashiyama: این منطقه در مسیر Kiyomizudera قرار دارد و به‌عنوان یک منطقه توریستی به شمار می‌رود.

Sanjusangendo: این سازه زیبا نمای درونی بسیار زیبایی هم دارد. در داخل این سازه حدود 1001 مجسمه کانن وجود دارد.

Gion: گیشا را یادتان است؟ این منطقه منطقه مخصوص گیشاهای کیوتو است. اگر خوششان باشید می‌توانید برخی از گیشاها را در آنجا ببینید.

روز نهم: نارا (NARA)

راهنمای سفر به ژاپن: نارا

می‌توانید صبح روز نهم به این منطقه رفته و شب را در نارا سپری کنید. یا اینکه تا غروب در آنجا بمانید. در حقیقت مدت اقامت شما به این بستگی دارد که چقدر به دیدن معابد و گوزن علاقه دارید. اگرچه در این منطقه معابد، قلعه و مقبره‌های بسیاری وجود دارد، بااین‌وجود بیشتر افراد برای دیدن گوزن به آنجا می‌آیند. گوزن‌های این منطقه رام هستند و اگر غذا داشته باشید به شما حمله خواهند کرد. البته نگران نباشید زیرا شاخ‌هایشان بریده شده است (البته این مسئله مذهبی است)، به همین دلیل جای نگرانی وجود ندارد.

در نارا می‌توانید از این مکان‌ها دیدن کنید:

  • معبد Todaiji: بزرگ‌ترین سازه چوبی جهان که بزرگ‌ترین مجسمه بودای ژاپن در درون آن قرار دارد. این منطقه یکی از جاذبه‌های زیبای نارا است.
  • پارک نارا: که پر از گوزن است. می‌توانید با خودتان غذای گوزن را به آنجا ببرید.
  • معبد Kofukuji: که یک معبد بسیار بزرگ است.
  • موزه ملی نارا: اگر به هنر بودایی علاقه داشته باشید، قطعاً از این مکان لذت خواهید برد. در این مکان هم گوزن‌های وحشی دیده می‌شود.

در این مکان هم می‌توانید پیاده‌روی کنید البته نه به‌راحتی کیوتو. زیرا در سر راهتان گوزن‌ها و معابد بسیاری خواهید دید. برحسب علاقه‌تان به معابد می‌توانید اقامت خود را طولانی یا کوتاه کنید.

روز دهم: KOYA AKA KOYASAN

https://youtu.be/lZBXCVIKJCU

کویوسان یکی از مناطق بسیار زیبای ژاپن است. در این منطقه هم صدها معبد وجود دارد. اگر بخواهید شب را بمانید می‌توانید غذای گیاهی را امتحان کنید، صبح زود بلند شوید و راهبان را در مراسم مذهبی ببینید. این منطقه بسیار زیبا و آرام است. بهتر است صبح روز دهم به این مکان بیایید و پیاده‌روی کنید. درواقع این مکان بهترین جا برای پیاده‌روی است. که البته یکی از بزرگ‌ترین گورستان‌های ژاپن است. اگرچه ممکن است برای عده‌ای عجیب باشد.

روز یازدهم: روز سفر/ اوساکا / فوجی

راهنمای سفر به ژاپن: اوساکا/ فوجی

در روز یازدهم اگر می‌خواهید خرید کنید می‌توانید به توکیو برگردید. در غیر این صورت به اوساکا (Osaka) سفر کنید. در اینجا می‌توانید از Glico Man و برج اوساکا دیدن کنید، پاچینکو بازی کنید و تاکویاکی (Takoyaki) بخورید. اگرچه این شهر بسیار بزرگ است اما با توکیو فرق دارد. پیاده‌روی در این شهر بسیار لذت‌بخش است.

همچنین در راه بازگشت می‌توانید از کوه فوجی دیدن کنید. به پارک فوجی بروید و از خانه وحشت دیدن کنید. با پایان سفر به توکیو بازگردید و پیش از رفتن به فرودگاه در آنجا خرید کنید. البته اگر خرید نکنید برای دیدن مکان‌های دیدنی فرصت بیشتری خواهید داشت.

روز دوازدهم و سیزدهم: خرید در توکیو/ آخرین گردش

راهنمای سفر به ژاپن: خرید در توکیو

این روزها که مخصوص خرید است می‌توانید در فروشگاه‌های موردعلاقه خود خرید کنید. همچنین زمان خوبی است که از مکان‌های موردعلاقه خود در توکیو دیدن کنید. در غیر این صورت می‌توانید استراحت کنید و سپس به فرودگاه بروید.

روز چهاردهم: بازگشت به خانه

امیدواریم که در سفر اول خود به ژاپن از این مناطق دیدن کرده باشید و در سفرهای بعدی از مناطق بیشتری دیدن کنید. زیرا در ژاپن مناطق دیدنی بسیاری وجود دارد که ارزش دیدن را دارند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم