7 سریال جذاب و دیدنی شبیه “هوپس” (Hoops) که باید تماشا کنید

یک سریال انیمیشن از نتفلیکس درباره مربی تیم بسکتبال دبیرستان، بن هاپکینز، که بسیار عصبی و وراج است. وقتی متوجه می‌شود تیمش افتضاح است، اوضاع را عوض می‌کند به امید روزی که دران بی ای مربی شود. “جیک جانسون” (Jake Johnson) صداپیشه شخصیت اصلی است و صداپیشگان دیگر عبارتند از “راب ریگل” (Rob Riggle)، “ناتاشا لگرو” (Natasha Leggero)، “ران فونچس” (Ron Funches)، “سلئو کینگ” (Cleo King) و “اِی. دی. مایلز” (A. D. Miles). اگر از کارتون‌های انیمیشنی مخصوصاً بزرگسالان خوشتان می‌آید در اینجا لیستی از سریال‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. مرد خانواده – Family Guy – 1999

سریالی انیمیشن از فاکس و ساخته “ست مک‌فارلن” (Seth MacFarlane) که یا آن را دوست دارید یا از آن نفرت دارید. چون این نوع کمدی حد وسط ندارد. با این حال وجه تمایز آن با سایر سریال‌های انیمیشن تمایل مک فارلن برای پرداختن به هر موضوعی است. داستان درباره خانواده گریفین است. پیتر و لوئیس سال‌هاست ازدواج کرده و سه فرزند به نام‌های مگ، کریس و استیوی دارند. آن‌ها در حومه شهر تخیلی کواک در رود آیلند به همراه سگشان برایان زندگی می‌کنند. این سریال به خاطر تمسخر فرهنگ آمریکا و متافیکشن سورئال جذابیت دارد.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال مرد خانواده (Family Guy) که باید تماشا کنید


6. ساوت پارک – South Park – 1997

سریال مشابه دیگری ساخته “تری پارکر” (Trey Parker) و “مت استون” (Matt Stone) درباره چهار پسر جوان به نام‌های استن مارش، کایل بروفلووسکی، اریک کارتمن و کنی مک کورمیک، که در شهر کلرادو زندگی می‌کنند. گرچه این سریال با عناصر تاریک و غریب جامعه آمریکا را هجو می‌کند، اما نسخه دیدنی از “مرد خانواده” است. شوخی‌های آن بهتر و شخصیت‌هایش عمیق‌تر هستند. حتی انیمیشن “سوت پارک” هم از “مرد خانواده” بهتر است.


5. بسکتبال کوروکو – Kuroko’s Basketball – 2012

تنها انیمه این لیست براساس مانگای نوشته شده و تصویرسازی شده توسط “تاداتوشی فوجیماکی” (Tadatoshi Fujimaki)، که یکی از بهترین انیمه های بسکتبالی تاریخ بوده و به تلاش‌های یک تیم دبیرستانی برای ورود به تورنمنت ملی می‌پردازد گرچه میان “هوپس” و “بسکتبال کوروکو ” شباهتی نیست، اما اگر “هوپس” را به خاطر بازی بسکتبالش دوست داشته باشید از این انیمه لذت می‌برید.


4. بابای آمریکایی! – American Dad! – 2005

سریالی از مک فارلن، “مایک بارکر” (Mike Barker) و “مت ویتزمن” (Matt Weitzman) از شبکه فاکس، که در 11 فصل پخش شد. در سال 2014 تی بی اس حق امتیاز سریال را خرید و از آن زمان پخش می‌شود. با وجود حضور مک فارلن، داستان این سریال از “مرد خانواده” متفاوت است. برای مثال در این سریال به جای هجوهای فرهنگی در رابطه شخصیت‌ها طنز وجود دارد. شخصیت‌های اصلی سریال اعضای خانواده ثروتمند اسمیت هستند: استن، فرانسیس و دو فرزندشان هیلی و استیو. کلاوز، مهی قرمز بی نوای خانواده و راجر، یک بیگانه خودخواه که در زیرشیروانی خانه زندگی می‌کند، شخصیت‌های دیگر این سریال هستند.

همچنین بخوانید: س13 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال ساوت پارک (South Park) که باید تماشا کنید


3. ریک اند مورتی – Rick and Morty – 2013

در سال‌های اخیر هیچ سریال انیمیشنی نتوانسته به اندازه این سریال بر فرهنگ عامه تأثیر بگذارد. داستان درباره بدشانسی‌های خانواده اسمیت-سانچز است، مخصوصاً دو شخصیت مورتی 14 ساله و پدربزرگ مادری‌اش ریک. این دو شخصیت اقتباسی از داک براون و مارتی مک فلای در سه گانه “بازگشت به آینده” (Back to the Future)، با شخصیت خاص خود، ارتباط با هم و پروژه علمی تخیلی‌شان فیلم را پیش می‌برند.


2. بونداک – The Boondocks – 2005

“اِرِن مکگرودر” (Aaron McGruder) براساس کامیک خودش این سریال را ساخت. در آغاز سریال یک خانواده سیاهپوست به نام فریمان ها، با حضور هوی 10 ساله، ریلی 8 ساله و پدربزرگشان رابرت، به محله سفیدپوست می‌روند. بنابراین قرار گرفتن دو خانواده مختلف با پیشینه اجتماعی، اقتصادی و نژادی مختلف، آغازگر سریال است که در چهار فصل از ادالت سوئیم پخش شد. در سال 2019 اعلام شد که اچ بی او تصمیم به بازسازی آن گرفته است.


1. بوجک هورسمن – BoJack Horseman – 2014

یک سریال نتفلیکس که مانند “هوپس” یک سریال انیمیشنی است. داستان در دنیای مواضی رخ می‌دهد که انسان‌ها و حیوانات سخنگو در کنار هم زندگی می‌کنند. شخصیت اصلی فیلم اسبی است که در سال‌های 1990 بازیگر بود و پس از سال‌ها استراحت با زندگی نامه نوشته شده توسط دایان گوییِن دوباره به صحنه بازمی گردد. این سریال ساخته شده از “رافائل باب وکسبرگ” (Raphael Bob-Waksberg) به خاطر نمایش افسردگی، اعتیاد و رفتارهای خود تخریبانه، با نقدهای مثبت مواجه شد.

همچنین بخوانید: معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بوجک هورسمن (BoJack Horseman)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم