7 فیلم علمی-تخیلی جذاب و دیدنی شبیه فیلم “تله زمان” (Time Trap) که باید تماشا کنید

فیلمی به کارگردانی “مارک دنیس” (Mark Dennis) و “بن فاستر” (Ben Foster)، فیلمی علمی-تخیلی درباره تغییر ابعاد و بهم خوردن فضا و زمان. داستان درباره یک پروفسور انسان شناسی به نام هوپر (اندرو ویلسون “Andrew Wilson”) و دانش آموزانش تیلور (ریلی مک کلندون “Reiley McClendon”) و جکی (بیریان هووی “Brianne Howey”) است که غارهایی در تگزاس را بررسی می‌کنند. پس از گم شدن هوپر، جستجو برای یافتن او باعث می‌شود دانش آموزانش و بقیه با پدیده عجیب و تهدیدکننده‌ای روبرو شوند. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند غار در یک کرم چاله قرار دارد و زمان در آنجا متفاوت از بیرون است. حالا برای بیرون رفتن از غار باید از شر این حوادث زنده بمانند. اگر فیلم “تله زمان” را دوست داشتید، در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. مکعب ۲: ابرمکعب – Cube 2: Hypercube – 2002

درحالی فیلم اول “مکعب” شناخته شده تر بوده و از زمان اکران به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شده، فیلم دوم اسطوره زمین را به خوبی نشان می‌دهد. در اینجا هم مانند فیلم اول هفت اسیر وجود دارد. درحالی که به جای فضاهای تنگ و تاریک، فضای هنری و اتاق‌های روشن داریم. به جای تکنولوژی تله‌ها در فیلم اولی از ریاضیات انتزاعی استفاده می‌شود. اسیرها متوجه می‌شوند که زمان، گرانش و فضا در این مکعب‌ها خوب عمل نمی‌کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های سینما با موضوع سفر در زمان


6. دوازده میمون – 1995 – 12Monkeys

فیلمی با حضور “برد پیت” (Brad Pitt) و “بروس ویلیس” (Bruce Willis)، در دنیایی که یک ویروس انسان را در آستانه انقراض قرار داده است. یک زندانی به نام جیمز کول (ویلیس) به گذشته برمی گردد تا ویروس را شناسایی کند و دانشمندان آینده بتوانند برای آن درمان بسازند. این فیلم بر مفهوم خاطرات و تأثیر آن بر واقعیت می‌پردازد.


5. پروژه سالنامه – Project Almanac – 2015

یک فیلم علمی تخیلی درباره دیوید راسکین (جانی وستون “Jonny Weston”)، یک دانش آموز دبیرستانی و مخترع تازه کار که از پروژه به جا مانده پدرش یک ماشین زمان می‌سازد. او و دوستانش برای مقاصد شخصی خود از آن استفاده می‌کنند. مثلاً یکی برای امتیاز آوردن در لاتاری و دیگری برای انتقام از زورگیرش از آن استفاده می‌کند. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند سفر در زمان عواقبی دارد.


4. تقدیر – Predestination – 2014

“ایثن هاک” (Ethan Hawke) از معدود بازیگرانی است که برخلاف ستاره بودن در پروژه‌های خاص و کم هزینه هم حضور دارد. دومین همکاری او با برادران اسپیریگ در فیلم “تقدیر”، او را به عنوان ماموری نشان می‌دهد که برای پیشگیری از وقوع جرم در زمان سفر می‌کند. این فیلم پیچیده و گیج کننده روایت چندلایه‌ای دارد که شاید دنبال کردنش سخت باشد اما هرگز خسته کننده نمی‌شود. این فیلم استرالیایی با بودجه کم در مقایسه با بسیاری از فیلم‌های آمریکایی یک سروگردن بالاتر است.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


3. لوپر – Looper – 2012

دومین فیلم “بروس ویلیس” در این لیست به کارگردانی “ریان جانسون” (Rian Johnson)، در دنیایی که سندیکای جنایی آینده قربانیان را در زمان به عقب بازمی گردانند تا توسط قاتل‌های حرفه‌ای فعلی کشته شوند. این قاتل‌ها لوپر نام دارند. قربانی پایانی لوپرها خود مسن‌ترشان است که لوپ یا حلقه را می‌بندند. ویلیس نقش یک قاتل قراردادی میانسال به نام جو و “جوزف گوردون-لویت” (Joseph Gordon-Levitt) نقش نسخه جوانی او را ایفا می‌کند. “امیلی بلانت” (Emily Blunt)، “پل دینو” (Paul Dano) و “نوآ سیگان” (Noah Segan) هم در فیلم حضور دارند.


2. جرائم زمانی – Timecrimes – 2007

یک فیلم اسپانیایی کمتر شناخته شده درباره داستان هکتور (کارا الخالده “Karra Elejalde”) که زنی را که توسط مردی با صورت باندپیچی شده مورد حمله قرار گرفته، دنبال می‌کند. وقتی می‌خواهد ببیند چه شده، آن مرد به او حمله کرده، و مجبور می‌شود در یک ماشین زمان پنهان شود که او را چند ساعت به عقب می‌برد. این اولین اثر کارگردانی شده “ناچو ویگالوندو” (Nacho Vigalondo) یک فیلم ساده است که شخصیت قهرمان فیلم را به ضدقهرمان و سپس دوباره به قهرمان تبدیل می‌کند. بنابراین نشان می‌دهد که انسان خیر و شر را باهم دارد.


1. آغازگر – Primer – 2004

فیلمی دیدنی که با بودجه 7،000 دلاری ساخته شد و اغلب عناصر سطحی و غیرضروری فیلم‌های هالیوودی امروز را ندارد. داستان ساده آن درباره دو مهندس است که تصادفاً سفر در زمان را کشف می‌کنند. فیلم توسط “شین کاروث” (Shane Carruth) نوشته، تهیه، کارگردانی و تدوین شد که خودش در فیلم هم حضور داشت و موسیقی آن را ساخت. این فیلم سال 2004 در فستیوال فیلم ساندنس جایزه هیئت داوران را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: ناب‌ترین فیلم‌های هنری توسط کدام کارگردان‌ها ساخته شدند؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم