7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه “نیروی آتش” (Fire Force) که باید تماشا کنید

“نیروی آتش” یک انیمه شونن در دنیای موازی است که در حادثه‌ای حدود دویست و پنجاه سال پیش از داستان یک آتش تقریباً آن را نابود کرد. شینرا کوزاکابه، نسل سوم و چهارم کسانی است که آتش را کنترل می‌کنند. او به عنوان عضوی از کمپانی نیروهای آتش باید زنان و مردانی را بیابد که در مسیر خود همه چیز را نابود می‌کنند. این سریال اقتباسی از یک مانگا ساخته “آتسوشی اوکولو” در جولای 2019 از ام بی اس و کی تی اس پخش شد و یکی از محبوب‌ترین انیمه های چند سال اخیر است. اگر “نیروی آتش” را دوست داشتید در اینجا انیمه های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. شبدر سیاه – Black Clover – 2017

انیمه ای درباره داستان آستا، پسری بدون نیروی جادویی در دنیایی که همه جادوگرند. با این وجود او می‌خواهد جادوگر بزرگ باشد، مقامی که در آنجا بسیار ارزشمند است. در این میان بزرگ‌ترین رقیب او بهترین دوستش یونو است، یک جوان نابغه. آن‌ها در کنار هم در یتیم خانه بزرگ شده و به تدریج اهدافشان مشترک می‌شود.

آستا هم مانند شینرا در ابتدای داستان به گروهی از مردمی با توانایی‌های خاص می‌پیوندد. البته بین گروه کمپانی نیروهای آتش و گاوهای سیاه تفاوت‌هایی وجود دارد، اما تمامشان از اعضای سازمان‌هایی هستند که شوالیه‌های جادویی پرورش می‌دهند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه شبیه ناروتو (Naruto) که باید تماشا کنید


6. قهرمان من آکادمیا – My Hero Academia – 2016

یکی از بهترین انیمه های امروز که مانند “نیروی آتش”، درباره قهرمانی است که می‌خواهد به مردم کمک کند. با این حال شباهت‌ها به همینجا ختم می‌شود. در این انیمه، ایزوکا میدوریا باید خود را به عنوان وارث قهرمانی روی زمین و قدرت‌هایی که به ارث برده، ثابت کند. از سوی دیگر، شینرا، به خاطر گذشته‌اش عذاب کشیده و باید خودش را اثبات کند.


5. آتش نشان! دیاگو از کمپانی آتشنشانی ام – Firefighter! Daigo of Fire Company M – 2004

این انیمه برخلاف انیمه های دیگر لیست کمی ناشناخته است. حتی در زمان پخش اولیه آن در سال 2004 هم چندان موردتوجه قرار نگرفت. در این انیمه از جنبه ماورایی “نیروی آتش” خبری نیست و به جای آن به زندگی روزمره آتشنشان ها و خطراتی که با آن روبرو می‌شوند، پرداخته می‌شود.


4. پرومیر – Promare – 2019

تنها فیلم این لیست به کارگردانی “هیرویوکی ایمایشی” (Hiroyuki Imaishi) و نوشته “کازوکی ناکاشیما” (Kazuki Nakashima)، که پیش از این در ساخت Gurren Lagann و Kill la Kill همکاری داشت. این انیمه دنیایی را نشان می‌دهد که نیمی از مردم در مبارزات مردمی همه گیر کشته شدند. در این فیلم مردمی با قدرت‌های کنترل آتش پرومیر خوانده می‌شوند. گروهی از آتشنشان ها قهرمان فیلم هستند. اگر پس از “نیروی آتش” می‌خواهید انیمه دیگری تماشا کنید این انیمه مناسب است.

همچنین بخوانید: 6 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه جنگل پیانو (Forest of Piano)


3. سول ایتر – Soul Eater – 2008-2009

اثر دیگری از “آتسوشی اوکوبو” در این لیست که با سریال‌های دیگر شباهت‌هایی دارد. این انیمه شونن در یک دنیای فانتزی رخ می‌دهد که شخصیت‌ها دانش آموز مدرسه هستند نه جادوگران حرفه‌ای. از آنجاییکه این سریال شبیه “نیروی آتش” است، طرفداران آن می‌توانند از این سریال هم لذت ببرند.


2. بونگو: سگ‌های ولگرد – Bungo Stray Dogs – 2016-2019

یک انیمه جذاب با شخصیت‌های جادویی که مهارت‌های خاصی دارند و سازمانی وجود دارد که از مردم عادی محافظت می‌کند. یکی از شخصیت‌های سریال دوپو کونیکیدای دقیق است که شما را به یاد تاکهیسا هیناوا می‌اندازد.


1. کابانری از قلعه آهنی – Kabaneri of the Iron Fortress – 2016

انیمه ای درباره دنیای پسا-آخرالزمانی که گرچه مبارزه انسانی در آن رخ نمی‌دهد، اما زامبی‌های گرسنه (کابانه) بخشی از دنیای آن هستند. شخصیت اصلی آن جوانی به نام ایکوما است که توسط یک کابانه گاز گرفته شده و به یک کابانری، یا انسان-کابانه، بدل می‌شود. او در مسیر یافتن درمان این ویروس مسری، از کابانری دیگری به نام مومی کمک می‌گیرد. ایکوما هم مثل شینرا قهرمان جهان خود می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی تمام ژانرهای انیمه و مانگا به همراه انیمه لیست و توضیحات کامل


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. ..

    آبان 15, 1400

    ییخشید اونجای که نوشتین قهرمان من اکامیا انگلیسیش مای هیرو اکادمی هستش و فارسی شم اکادمی قهرمانانه ی من هستش

    پاسخ

    • ووووووووووووو در پاسخ به ..

      اردیبهشت 13, 1402

      لطفا اطلاعات غلط ندید به فارسی میشه اکادمی قهرمان من

      پاسخ

  2. Mahan

    مهر 30, 1399

    عالی بود

    پاسخ

  3. M

    شهریور 24, 1399

    متاسفانه هنوز وقت نکردم fire force رو ببینم ولی حداقل مینوشتین شباهت soul eater چیه باهاش

    پاسخ

    • احمد در پاسخ به M

      اسفند 24, 1400

      داش فایر فورس اتفاقات گذشته انیمه سول ایتر هست

      پاسخ