معرفی بهترین فیلم‌های “هامفری بوگارت” (Humphrey Bogart)؛ ستاره سینمای کلاسیک

امروز می‌خواهیم به کارنامه بازیگری یکی از بهترین افسانه‌های تاریخ سینما، “هامفری بوگارت” بپردازیم. هدف معرفی بهترین فیلم‌های او در ژانر نوآز، درام و جنایی است. لازم به ذکر است که فیلم‌های این لیست بخش کوچکی از کارنامه او محسوب می‌شوند. با پروشات همراه باشید.


10. گنج‌های سیرا مادره – The Treasure of the Sierra Madre (کارگردانی جان هیوستون – 1948)

فیلمی درباره جستجوی دیوانه وار چند نفر برای یافتن گنج که در این میان فروپاشی روانی هرکدام را نشان می‌دهد. این فیلم به کارگردانی “جان هیوستون” (John Huston) منفی‌ترین لایه شخصیتی بشر را نشان می‌دهد که برای پول هرکاری می‌کند. مسلماً اجرای “هامفری بوگارت” در درخشش فیلم بی تأثیر نیست.

همچنین بخوانید: نگاهی کامل به زندگی و آثار کلارک گیبل (بازیگر فیلم بر باد رفته)


9. کی لارگو – Key Largo (کارگردانی جان هیوستون – 1948)

مردی برای چند روز به هتل دوست قدیمی‌اش سفر می‌کند، اما به محض رسیدن متوجه می‌شود مافیا هتل را اداره می‌کنند. طوفان باعث می‌شود همه در هتل گیر بیفتند و اوضاع خطرناک‌تر می‌شود. این فیلم در مقایسه با فیلم‌های دهه 40 فضای روستایی‌تری داشته، داستان ظالمانه و شخصیت‌های آن فیلم را دیدنی می‌کنند.


8. تعارض – Conflict (کارگردانی کرتیس برنهارت – 1945)

مردی غمگین پس از اینکه عاشق خواهرزنش می‌شود، تصمیم می‌گیرد همسر خودش را بکشد. کل فیلم به تلاش مرد برای پنهان کردن شواهد پرداخته و فضای هولناکی پدید می‌آورد. این فیلم دست کم گرفته شده الماس بی نشان فیلم‌های نوآر دهه 40 میلادی است. یک فیلم جسورانه درباره یک روانی. اجرای “هامفری بوگارت” فیلم را دیدنی می‌کند.


7. بلندی‌های سیرا – High Sierra (کارگردانی رائول والش – 1941)

یک صاحبخانه پس از آزادی از زندان رهبری یک گروه گانگستری برای یک نقشه جدید را برعهده می‌گیرد. مشکل اینجاست که بین گروه تفرقه ایجاد شده و نقشه را بهم می‌ریزد. این فیلم به کارگردانی “رائول والش” (Raoul Walsh)، به مدد قدرت این کارگردان، داستان قدرتمندی دارد که تاریکی بشریت را نشان می‌دهد.


6. ملکه آفریقایی – The African Queen (کارگردانی جان هیوستون – 1951)

در جریان جنگ جهانی اول یک سرباز انگلیسی پس از مرگ برادر خود را در آفریقا تنها می‌یابد، و به کمک کاپیتان یک کشتی نجات پیدا می‌کند. کارگردانی هیوستون، داستان جذاب و اجرای بازیگران از این فیلم یک شاهکار ساخت. اجرای “هامفری بوگارت” و “کاترین هیپورن” (Katharine Hepburn) به عنوان یک زوج عاشق، این فیلم را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین فیلم‌های استنلی کوبریک برای فیلمسازان


5. کازابلانکا – Casablanca (کارگردانی مایکل کورتیز – 1942)

صاحب یک کلوپ از همسر زنی که عشق سابقش است، و همسر زن جز ارتش نازی بوده، محافظت می‌کند. این شاهکار با صحنه‌های زیبا و دیدنی و اجرای زیبای “هامفری بوگارت” و “اینگرید برگمن” (Ingrid Bergman) تماشایی است.


4. ناوبری کور – Dead Reckoning (کارگردانی جان کرامول – 1947)

یک کاپیتان ارتش درباره فرار همکارش پیش از دریافت مدال افتخار، تحقیق می‌کند. او در این تحقیق متوجه می‌شود زندگی همکارش بیش از آنچه که تصور می‌کرد تاریک و مرموز است و در این میان عاشق دوست دختر سابق همکاری می‌شود. این فیلم توانسته به عنوان یک فیلم نوآر یکی از متفاوت‌ترین چهره‌های زن اغواگر، با اجرای ” لیزابث اسکات” (Lizabeth Scott) را معرفی کند.


3. شاهین مالت – The Maltese Falcon (کارگردانی جان هیوستون – 1941)

یک کاراگاه خصوصی به پرونده‌ای پیچیده وارد شده و باید با خطرناک‌ترین مجرمین روبرو شود. این فیلم به کارگردانی “جان هیوستون” بهترین ژانر خود بوده و گویی داستان در هر صحنه عوض می‌شود.


2. خواب ابدی – The Big Sleep (کارگردانی هاوارد هاکس – 1946)

فیلمی با فضایی مرموز و رازآلود درباره خانواده ثروتمندی که یک کارآگاه خصوصی را استخدام می‌کنند. این فیلم به کارگردانی هاکس داستان جذاب و پیچیده‌ای دارد و اجرای “هامفری بوگارت” آن را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر درباره نازی ها در تاریخ سینما


1. در مکانی پرت – In a Lonely Place (کارگردانی نیکلاس ری – 1950)

یک فیلمنامه نویس خود را در صحنه جرم خود را یافته و به او مشکوک می‌شوند، و یک شاهد بیگناه گواه اوست. این فیلم با فضای نوآر و فیلمنامه جذاب خود می‌تواند طرفداران را راضی کند. در این فیلم هم شاهد اجرای دیدنی “هامفری بوگارت” هستیم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. امین

    دی 7, 1399

    من ازش فقط کازابلانکا و داشتن و نداشتن دیدم
    سابرینا که از بیلی وایلدر و سا عات نا امیدی از ویلیام وایلر هنوز ندیدم ولی بهترین کارگردانانند پس فک کنم باید باشن داشتن و نداشتن هم از هاوارد هاکس خیلی خوب بود ولی اینجا نیست

    پاسخ

  2. alireza

    شهریور 7, 1399

    خب سابرینا کجاست الان☹☹

    پاسخ