7 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن “آقای پیبادی و شرمن” (Mr. Peabody & Sherman)

فیلم انیمیشنی علمی- تخیلی و خانوادگی “آقای پیبلی و شرمن” هفتمین کار کارگردانی “راب مینکاف” (Rob Minkoff) (“شیرشاه” (The Lion King)، مجموعه “استوارت کوچولو” (Stuart Little) و “عمارت متروکه” (The Haunted Mansion)) می‌باشد. این فیلم با الهام گرفتن از شخصیت “پیبادی” که اولین بار در قسمت “تاریخ غیرممکن” انیمیشن سریالی “ماجراهای راکی و بولوینکل” (The Rocky and Bullwinkle) معرفی شد، درباره دو شخصیت اصلی است که یکی از آنها سگ انسانی باهوش “آقای پیبلی” (که “تای بورل” (Ty Burrell) صداپیشه آن است) و پسر انسان او “مکس چارلز” (Max Charles)) که به فرزندخواندگی گرفته شده و رابطه خانوادگی عجیب آن‌ها می‌باشد.

این پدر و پسر باید با استفاده از ماشین زمان خود، در تاریخ سفر کنند تا یکی از همکلاسی‌های شرمن به نام “پنی” (Penny) که در یک بازدید قبلی در مصر باستان جامانده را به زمان حال بازگردانند. از آن مهم‌تر، آقای پیبادی با خطر از دست دادن پسرش روبرو می‌شود، چرا که یک مأمور خدمات مراقبت از کودکان اظهار می‌کند رفتار یرکش شرمن در مدرسه به دلیلان است که توسط یک سگ بزرگ شده است. اگر این فیلم را دوست داشتید و علاقه دارید فیلم‌های مشابه آن را تماشا کنید، پس مطلب ما را دنبال کنید و بهترین فیلم‌های مشابه “آقای پیبادی و شرمن” را ببینید. با پروشات همراه باشید.


7. شیرشاه – The Lion King – 1994

“مینکاف” که در زمان ساخت “شیرشاه” یک نمایشنامه نویس کمتر شناخته شده بود، اولین کار کارگردانیش را (به همراه “راجر آلرز” (Roger Allers)) با “شیرشاه” شروع کرد. داستان درباره یک شیر جوان به نام “سیمبا” است (که “متیو برودریک” (Matthew Broderick) صداپیشه آن است) که باید عموی شرور خود “اسکار” (با صدای “جرمی آیرونز” (Jeremy Irons)) را شکست دهد و جانشینی بر حق دره غرور را به دست بگیرد. درست مانند “آقای پیبادی و شرمن” مهم‌ترین موضوع “شیرشاه” پیوند بین “سیمبا” و پدرش “موفاسا” (با صدای “جیمز ارل جونز” (James Earl Jones)) است که در ابتدای فیلم توسط “اسکار” کشته می‌شود. این فیلم که به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌ها شناخته می‌شود، چندین دنباله و اسپین آف و بازسازی کامپیوتری دارد. آخرین بازسازی آن در سال 2019 منتشر شد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


6. چگونه اژدهای خود را آموزش دهید – How to Train Your Dragon – 2010

با این که معمای این فیلم انیمیشنی ساخت “کریس سندرز” (Chris Sanders) و “دین دبلوا” (Dean DeBlois) درباره ارتباط کمیاب بین یک پسر و یک اژدهاست، اما رابطه پدر با پسر نیز در این داستان اهمیت دارد. ارتباط بین “هیکاپ” (Hiccup) (با صدای ” Jay Baruchel ” (جی باروشل)) و “بی دندان” (Toothless) برخلاف تمام چیزهایی است که پدر هیکاپ “رئیس استوک” (Stoick the Vast) (با صدای “جرالد باتلر” (Gerald Butler)) به او آموخته. اژدهایان و انسان‌ها باید دشمن قسم خورده یکدیگر باشند، این چیزی است که در دنیا طبیعی است. ارتباط بین آنها باورهای قدیمی را به چالش می‌کشد و هر دو طرف را مجبور می‌کند تا حداقل احتمال همزیستی را در نظر بگیرند.


5. شگفت انگیزان – The Incredibles – 2004

“شگفت انگیزان” نمونه‌ای کامل از فیلمی است که نشان می‌دهد می‌توان قهرمانان را واژگون ساخت، و در زمانی منتشر شد که هالیوود هنوز پتانسیل این ژانر را کشف نکرده بود. “باب” (Bob) (با صدای ” کریگ تی. نلسن ” (Craig T. Nelson)) و “هلن پار” (Helen Parr) (با صدای ” هالی هانتر ” (Holly Hunter)) در حومه شهر متروویل با سه فرزند خود یک زندگی عادی دارند. بدون این که کسی بداند، قبل از آن که دولت فعالیت قهرمانان را ممنوع کند، آن‌ها “آقای شگفت انگیز” و “الاستی گرل” بودند و حالا مجبورند هویت خود را مخفی نگه دارند. “باب” از زندگی کارمندی خود خسته شده و می‌خواهد با زندگیش کاری با ارزش انجام دهد. وقتی زنی به نام “میراژ” (Mirage) با او تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد رباتی خطرناک را منتقل کند، “باب” احساس می‌کند بالاخره قرار است زندگیش تغییر کند.


4. در جستجوی نمو – Finding Nemo – 2003

یکی دیگر از فیلم‌های این لیست یعنی “در جستجوی نمو” مانند “شگفت انگیزان” با “آقای پیبادی و شرمن” ارتباطی ندارد. این فیلم درباره یک دلقک ماهی جوان به نام “نمو ” (Nemo) است که پس از ان که احساس می‌کند پدر بیش از حد محافظه کار او “مارلین” (Marlin) در برابر معلمش و سایر دانش اموزان مدرسه او را خجالت زده کرده، فرار می‌کند. سپس توسط چند قواص به دام میفتد و به آکواریم یک دندان پزشک راه پیدا می‌کند. “مارلین” جستجو برای پیدا کردن پسرش را آغاز می‌کند و حتی از منابع غیرمنتظره‌ای از جمله “دوری”، یک هشت پای آبی رنگ که هر حافظه کوتاه مدت ضعیفی دارد، کمک می‌گیرد

همچنین بخوانید: 10 فیلم تاریخ سینما که بالاترین امتیاز IMDb را دریافت نموده‌اند


3. بالا – Up – 2009

یک فیلم دیگر از استودیو پیکسار که درباره دو شخصیت اصلی آن “کارل فردریکسون” (Carl Fredricksen) (با صدای ” اد اسنر” (Ed Asner)) که یک مرد بیوه است، و یک پسر خوشحال و مهربان به نام “راسل” (Russell) (با صدای “جردن ناگای” (Jordan Nagai)) می‌باشد. کارل و همسر درگذشته‌اش “الی” (Ellie) به رقابت از کاشف مورد علاقه‌شان “چارلز مونتز” (Charles F. Muntz) همیشه می‌خواستند از آبشار بهشت واقع در جنوب آمریکا دیدن کنند. پس از مرگ الی، کارل برای آن که به قولش عمل کند، هزاران بادکنک را به خانه خود وصل می‌کند و به همراه راسل که یک مهمان ناخوانده است، راهی سفری به آمریکای جنوبی می‌شود. پیوندی که میان این دو شکل می‌گیرد، به این داستان درباره عشق، فقدان و ماجراجویی، یک لایه انسانی دیگر می‌افزاید.


2. غارنشین‌ها – The Croods – 2013

داستان این انیمیشن خانوادگی، درباره یک دوره داستانی تاریخی در زمان پلیوسن هاست که با نام عصر غارنشینان شناخته می‌شود. اعضای این خانواده ناشناس ساکن غار هستند. پدر خانواده “گراگ” (Grug) (با صدای “نیکلاس کیج” (Nicholas Cage)) می‌خواهد به زندگی خود در غار ادامه دهد، در حالی که دخترش “ایپ” (eep) (با صدای “اما استون” (Emma Stone)) می‌خواهد دنیای بیرون را کشف کند. ایپ بدون توجه به دستورالعمل‌های پدرش در شب به بیرون غار می‌رود و با “گای” (Guy) (با صدای “رایان رینولدز” (Ryan Reynolds)) یک انسان نوین و مدرن و حیوان خانگیش “کمربند تنبلی” (sloth Belt) آشنا می‌شود. در “پیبادی و شرمن”، زمانی که “شرمن” تصمیم می‌گیرد به همراه “مصریان” در “اسب تروجان” بماند و به هشدارهای آقای پیبلی گوش نمی‌دهد، نیز لحظه‌ای از سرکشی دارد.


1.  بازگشت مومیایی – The Mummy Returns – 2001

دومین فیلم این مجموعه با نام “بازگشت مومیایی” تنها لایو اکشن این لیست می‌باشد. درست مانند “آقای پیبادی و شرمن” در این فیلم نیز نسخه‌ای خیالی از مصر به تصویر کشیده می‌شود. اما چیزی که باعث شد این کار ” برندن فریزر” (Brendan Fraser) در این نقطه از لیست قرار گیرد، رابطه بین شخصیت “ریک اوکنل” (Rick O’Connell) و پسرش “الکس” (Alex) (“فردی بوث” (Freddie Boath)) می‌باشد. هم آقای پیبلی و هم اوکنل حاضرند هر کاری کنند تا از فرزندان خود محافظت نمایند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم مومیایی (The Mummy) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. Rs

    شهریور 3, 1399

    با دیدن عنوان آخر میتونم بگم بی ربط ترین لیستیه که میشد ارائه داد

    پاسخ

    • مهدی در پاسخ به Rs

      شهریور 3, 1399

      به قرآن درس ترین حرفی بود که شنیدم

      پاسخ

  2. عماد

    شهریور 2, 1399

    اصلا شبیهشون نیست

    پاسخ

    • محمدرضا در پاسخ به عماد

      شهریور 2, 1399

      اخه ربط مومیایی به سگ نابغه سخن گو چیه؟

      پاسخ

      • عماد در پاسخ به محمدرضا

        شهریور 3, 1399

        اصلا انگار مجبورن لیست بدن

        پاسخ