لیست فیلم‌های پرفروشی که جایزه تمشک طلایی را به دست آوردند

فقط چون یک فیلم در گیشه سینما پرفروش بوده، به آن معنا نیست که خوب نیز هست. این فیلم‌ها پرفروش بودند، اما جایزه تمشک طلایی را از آن خود کردند.

اوه، تمشک طلایی. از سال 1980، بدترین فیلم‌های هالیوود با گرفتن جایزه در مراسم سالانه تمشک طلایی بدترین بودنشان را جشن می‌گیرند. این مراسم که به تقلید از مراسم خودخواهانه اسکار ساخته شده، به بدترینِ بدترینها در سال گذشته جوایزی اهدا می‌کند.

با این که برندگان این جایزه معمولاً هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ انتقادی شکست خورده‌اند، اما مواردی وجود دارد که با وجود پر فروش بودن توسط رأی دهندگان مراسم تمشک طلایی، این جایزه را دریافت کردند. از فیلم‌های کمدی بی مزه، تا دنباله‌هایی که با ساخته شدنشان به قسمت‌های قبلی بی احترامی کرده و قلب طرفداران را به درد آورده‌اند، در این جا برخی از بدترین فیلم‌های پرفروش را که جایزه تمشک طلایی را برنده شدند، طبق امتیاز گیشه و جهانی برایتان معرفی خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید.


10. جک و جیل – Jack and Jill – 2011 (فروش 149،673،788 میلیون دلار)

این فیلم کمدی کودکانه “آدام سندلر” (Adam Sandler) که 10 جایزه تمشک طلایی را از آن خود کرد، حقیقتاً یکی از بدترین‌های سال 2011 محسوب می‌شود. فیلمی بسیار ضعیف به حدی که به شعور مخاطب بی احترامی می‌شود، و “آل پاچینو” (Al Pacino) بی رحمانه ترین نقش خود را در آن بازی کرده است.

“جک و جیل” یکی از بدترین کارهای سندلر است، و به طرزی منزجرانه احمقانه می‌باشد. در این فیلم سندلر نقش خواهر و برادر دوقلویی را بر عهده دارد، که پس از ملاقات دوباره، سعی دارند  زندگی یکدیگر را بر هم بزنند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین استندآپ کمدی‌های تاریخ که باید تماشا کنید


9. فیلم شکلک – The Emoji Movie – 2017 (فروش 217،776،646 میلیون دلار)

“فیلم شکلک” یکی از بی شرم ترین فیلم‌های پرفروشی است که در تاریخ فیلمسازی، یکی از کم ارزش‌ترین‌ها محسوبب می‌شود. این انیمیشن یکنواخت، بی مزه، فوق العاده احمقانه، داستانی از هم گسسته درباره سفر درونی شکلک‌های یک موبایل را روایت می‌کند.

صدا و تصویر فیلم به معنای واقعی بد بود، و توانست به ما نشان دهد یک فیلم می‌تواند تا چه اندازه خسته کننده و ملال آور باشد. “فیلم شکلک” لایق تمام جوایز تمشک طلایی‌ای که گرفت بود، از جمله جایزه بدترین تصویربرداری.


8. غرب وحشی وحشی – Wild Wild West – 1999 (فروش 222،104،681 میلیون دلار)

ویل اسمیت” (Will Smith) در اوج موفقیت کاری خود قرار داشت که با باسازی اشتباهی از یک برنامه مربوط به سال 1960، با اولین شکست خود مواجه شد. این فیلم که در نظر داشت ژانرهای وسترن، کمدی، و تخیلی را با یکدیگر ترکیب کند، در نتیجه با ترکیبی قابل بحث و “سلما هایک” (Salma Hayek) که بدون لباس زیر دور قطار می‌دوید، به داستانی بهم ریخته و وحشتناک تبدیل شد.

تمام داستان‌های فیلم از دیگری بدتر بوده و نقش آفرینی “کنت برانا” (Kenneth Branagh) به عنوان یک مجسمه نیم تنه شیطانی (بله، درست متوجه شدید) که سعی دارد اتحاد را شکل دهد، ناجورترین کاری است که تا به حال انجام شده است.


7. پس از زمین – After Earth – 2013 (فروش 243،611،982 میلیون دلار)

بخشی از آن بازی خشک را نشان می‌دهد، بخشی دیگر تدبیری بین پدر و پسر را، و بخش دیگر یک آشغال علمی- تخیلی را. “پس از زمین” بدترین شکست کارگردانی “ام. نایت شیامالان” (M. Night Shyamalan) می‌باشد. با این که دیگر فیلم‌های ضعیف او بخش‌های کمدی خوبی را در بر دارند اما “پس از زمین” به حد زیادی کسل کننده و کلیشه‌ای است، که بهتر از هر قرصی برای خواب عمل می‌کند.

“جیدن اسمیت” (Jaden Smith) و پدرش ویل، نقش یک قهرمان نظامی و پسر باهوشش را بازی می‌کنند که به زمین آمده و باید با موجودات کامپیوتری مبارز کنند.


6. راکی 4 – Rocky IV – 1985 (فروش 300،473،716 میلیون دلار)

در بین تمام فیلم‌های این لیست، “راکی 4” سطحی‌ترین و در عین حال پربیننده‌ترین می‌باشد. به عنوان یکی از بدترین قسمت‌های این مجموعه که درباره بوکس می‌باشد، “راکی 4” تجربه خوبی است.

مونتاژ بی انتهای صحنه‌های تمرین، “جیمز براون” (James Brown)، “ایوان دراگو” (Ivan Drago) و سایر افراد دیگر در کنار هم جمع شدند تا فیلمی خوب در زمان خود را پدید آورند، که به یک سرگرمی میهن پرستانه تبدیل شد. چیزی که همه با آن موافق هستیم این است، حداقل “راکی 4” از “راکی 5” بهتر بود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم راکی (Rocky) که باید تماشا کنید


5. آخرین بادافزار – The Last Airbender – 2010 (فروش 319،713،881 میلیون دلار)

دومین کار “ام. نایت شیامالان” در این لیست، فیلم اقتباسی او از یک کارتون به یادماندنی و دوست داشتنی می‌باشد. اما، این فیلم یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های دهه پیش می‌باشد. خوشبختانه بامزه بودن این فیلم یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

این فیلم نه تنها تمام ویژگی‌های انیمه را حذف می‌کند، بلکه با فیلمسازی ناجور مردی که تنها یک بار فیلمی کلاسیک ساخته داستان پیچیده و زیبای آن را به اثری غیر قابل تحمل و بد تبدیل می‌کند. خوشبختانه در مراسم تمشک طلایی، توجه ویژه‌ای به این فیلم شد.


4. پنجاه طیف خاکستری – Fifty Shades of Grey – 2015 (فروش 569،651،467 میلیون دلار)

طبیعی است که یک کتاب بد، فیلم بسیار بدی نیز خواهد داشت. فیلم پر استقبال اقتباس شده از رمان پرفروش و شهوانی‌ای به همان نام، در تبدیل شدن به فیلم یا مجموعه فیلمی خوب، شکست خورد.

این فیلم در مقایسه با دیگر فیلم‌های استاندارد مشابه آن بی مزه است و نمایشنامه پر آب و تاب و بازی صامت بازیگران آن را به فیلمی یکنواخت و بی هدف تبدیل کرد که دو دنباله بی ارزش نیز دارد. خوشبختانه، ستاره این فیلم “داکوتا جانسون” (Dakota Johnson) با بازی در این فیلم، توانایی‌های خود را نشان داده و سپس نقش‌های خوبی دریافت کرد.


3. گرگ ومیش: سپیده‌دم – قسمت دوم – The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2– 2012 (فروش 829،746،820 میلیون دلار)

وقتی که مجموعه “گرگ و میش” داستانی قدرتمند داشت، همزمان از لحاظ مالی نیز سود زیادی کسب می‌کرد. آخرین قسمت از بخش آخر داستان با بدترین نویسندگی و بازیگری تاریخ سینما به ملودرامی عجیب و بی شرمانه تبدیل می‌شود.

این فیلم در گیشه سینما فروش زیادی داشت و با انتقادهای زیادی روبرو شد که همگی معتقد بودند این فیلم بسیار عجیب و بد ساخته شده است. خوشبختانه این، آخرین قسمت آن بود. البته ظاهراً.


2. تبدیل‌شوندگان: انتقام فالن – Transformers: Revenge of the Fallen – 2009 (فروش 836،303،693 میلیون دلار)

دومین بخش از مجموعه “تبدیل شوندگان” اثر “مایکل بی” (Michael Bay) احتمالاً بدترین آن است، که البته به دلیل زشت و بد بودن کل مجموعه جذب توجهات به آن کار سختی بوده است. “انتقام فالن” توانست از حماقت کسل کننده قسمت قبلی خود برتری یابد اما با این عیب که داستان آن ارتباطی به قسمت قبل نداشت.

نژادپرستی عجیب و جنسیت زدگی حکمفرما در طول فیلم قطعاً کمکی به آن نکرده است، اما ماجرای بین ماشین‌های کامپیوتری است که غیرقابل تماشا و توهین آمیز می‌باشد. این فیلم در مراسم تمشک طلایی 2010 جوایز زیادی را از آن خود کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


1. بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت – Batman v Superman: Dawn of Justice – 2016 (فروش 873،637،528 میلیون دلار)

“بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” بدترین فیلم این لیست نیست، اما جزو ناامید کننده ترین ها می‌باشد. چیزی که در ابتدا مورد انتظارترین فیلم اقتباسی کتاب‌های کمیک بود در بهترین حالت، به فیلمی ناموزون تبدیل شد که از لحاظ بصری ناخوشایند، و از لحاظ داستانی نامنسجم می‌باشد.

“جسی آیزنبرگ” (Jesse Eisenberg) انتخاب کاملاً اشتباهی برای شخصیت ” لکس لوتر” بود (چیزی که در مراسم تمشک طلایی نیز درباره آن صحبت شد)، و لحظه اوج “مارتا!” که واقعاً احمقانه می‌باشد و بستن چشم‌هایتان تنها عکس العمل طبیعی برای این کار است. “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” یکی از بدترین آثار تاریخ سینماست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Hmmm

    شهریور 1, 1399

    مطلب خوبی بود

    پاسخ