7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “لاوکرافت کانتری” (Lovecraft Country) که باید تماشا کنید

“لاوکرافت کانتری” یک درام ترسناک ساخته “میشا گرین” (Misha Green) است که از کتابی به همین نام نوشته “مت راف” اقتباس شده است. این سریال اچ بی او دهه 50 آمریکا را نشان داده و درباره مرد سیاهپوستی است که در جستجوی پدر گمشده‌اش در سراسر کشور سفر می‌کند. او در این سفر به موجودات ماورایی برمی خورد که شبیه شخصیت‌های کتاب‌های “اچ.پی.لاوکرافت” هستند.

از آنجاییکه کلمه لاوکرافت در عنوان سریال دیده می‌شود، می دانیم با سریال عجیبی روبرو هستیم. صحنه‌های عجیب، خونین، موجودات باستانی و عناصر ترسناک روانشناسانه از دلایل جذابیت این سریال هستند. به علاوه، عنصر وحشت آن به تبعیض نژادی آن دوران هم مربوط است. عشق و امید به دستیابی به رویای آمریکایی و عناصر ماورایی این داستان را شکل می‌دهد. چه طرفدار فیلم‌های ترسناک باشید یا نه، از دیدن این فیلم لذت می‌برید. در اینجا فیلم‌های مشابه آن را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. اش علیه مردهٔ شریر – Ash vs Evil Dead – 2015-2018

“سم ریمی” (Sam Raimi) پس از خواندن اثر لاوکرافت فیلم “مرده شرور” (The Evil Dead) را ساخت. با این حال با سه گانه “لاوکرافت کانتری” شباهت‌هایی دارد. “اش علیه مرده شریر” یک سریال ترسناک است که از سری‌های اصلی نشات گررفته است. سریالی از “سم ریمی”، “ایوان ریمی” (Ivan Raimi) و “تام اسپزیالی” (Tom Spezialy) که حوادث آن در دنیای مرده شرور و 30 سال پس از آن رخ می‌دهد. داستان درباره‌ اش ویلیامز که به همراه پابلو و کلی به سراغ مرده شریر می‌رود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های ترسناک تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. نگهبانان – Watchmen – 2019

اگر “لاوکرافت کانتری” را دوست داشتید پس تماشای داستان‌هایی درباره فرهنگ سیاهپوستان و ضدنژادپرستی را دوست دارید، در این صورت باید “نگهبانان” را تماشا کنید. یک سریال ابرقهرمانی از اچ بی او، ساخته “دیمون لیندلوف” (Damon Lindelof) با حضور بازیگران خوب و درباره وقایع مربوط به خشونت نژادپرستانه در تولسای اوکلاهاما در سال 2019. در اینجا یک گروه سفیدپوست به خاطر مشکلات نژادپرستانه با دپارتمان پلیس تولسا به مشکل برمی‌خورند. نگهبانان درباره پرونده و رازهای پنهان آن منطقه جستجو می‌کنند.


5. کسل راک – Castle Rock – 2018

یک آنتولوژی ترسناک روانشناسانه، یادآور فضای تاریک “لاوکرافت کانتری”، با الهام از شخصیت‌ها، فضاها و مضامین موجود در آثار “استیون کینگ”. داستان در شهر تخیلی کسل راک مین رخ می‌دهد. این سریال هولو ساخته “سم شا” (Sam Shaw) و “داستین تامسن” (Dustin Thomason) یک داستان اساطیری درباره محبوب‌ترین کتاب‌های کینگ را روایت می‌کند. فیلمنامه رازآلود این سریال هر طرفداری را خوشحال می‌کند.


4. شکارچی‌های واقعی روح – The Real Ghostbusters – 1986-1991

یک سریال انیمیشن با سبک لاوکرافت در سه قسمت: The Collect Call of Cathulhu، The Hole in the Wall Gang و Russian About با اقتباس از اساطیر کاتولو. این سریال سیکوئل فیلم “شکارچی‌های روح” (Ghostbusters) در سال 1984 بوده و ماجراجویی‌های چند شکارچی روح را نشان می‌دهد: دکتر پیتر ونکمن، دکر اگون اسپنگلر، دکتر ری استانتز، وینستون زدمور، جنین ملنیتز و اسلیمر. آن‌ها باید موجودات ماورایی را به دام بیندازند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که باید تماشا کنید


3. داستان عامه‌پسند – Penny Dreadful – 2014-2016

“لاوکرافت کانتری” نه فقط یک سریال ترسناک بلکه یک درام درباره دهه 50 آمریکاست. “داستان عامه پسند” سریالی تاریخی با داستانی شوم، ساخته “جان لوگان” (John Logan) است که ماجراهای داستان‌های تخیلی در انگلستان قرن 19 را نشان می‌دهد. شخصیت‌های سریال به دنبال داستان‌های عجیب و غریب هستند. با این حال ناگهان قاتلی با هیبت غیرانسانی از راه می‌رسد. در این سریال هم مثل “لاوکرافت کانتری” شخصیت‌های ماورایی از شخصیت‌های گوتیک الهام می‌گیرند.


2. خدایان آمریکایی – American Gods – 2017

خدایان اساطیری همیشه برایمان جذاب بوده‌اند و بخشی از دلیل جذابیت “لاوکرافت کانتری” هم همین بود. سریال دیگری با همین موضوع “خدایان آمریکایی” براساس رمان “نیل گیمن” است. یک سریال فانتزی از “برایان فولر” (Bryan Fuller) و “مایکل گرین” (Michael Green) درباره شادو مون، که از زندان آزاد شده و مردی به نام آقای وندزی را می‌بیند. او سرانجام در نبرد میان خدایان قدیم و جدید گیر می‌افتد.

همچنین بخوانید: لیست کامل فیلم‌های ترسناک با حضور کاراکترهای اد و لورن (خانواده وارن)


1. دراکولا – Dracula – 2020

با سریال “دراکولا” از افسانه دیگری لیست را به پایان می‌رسانیم. سریالی از “مارک گیتیس” (Mark Gatiss) و “استیون موفات” (Steven Moffat) با اقتباس از رمانی نوشته سال 1897 درباره دراکولا که در اروپای شرقی به قدرت می‌رسد. سپس با نوادگان ون هلسینگ مبارزه کرده و به دنیای مدرن وارد می‌شود. سپس ضعف و آسیب پذیری های دراکولا آشکا می‌شود. مضامین خشن و تاریک این سریال با “لاوکرافت کانتری” یکی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم