معرفی انیمه “جنگ‌های تابستانی” (Summer Wars)

بدون شک “مامورو هوسودا” یکی از بهترین کارگردان‌های انیمه‌های ژاپنی است که آثار برجسته‌ای را در کارنامه خود دارد انیمه‌هایی مانند “فرزندان گرگ” (Wolf Children) و “پسر و دیو” (The Boy and the Beast) دو نمونه از بهترین آثار این کارگردان هستند که در میان طرفداران انیمه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. انیمه “جنگ‌های تابستانی” یکی از آثار قدیمی هوسودا است که پختگی و کمال دو اثر ذکر شده را ندارد اما دنبال کردن داستان جالبش خالی از لطف نیست. در ادامه این مقاله به معرفی انیمه “جنگ‌های تابستانی” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام انیمه: “جنگ‌های تابستانی” (Summer Wars)
  • ژانر: درام، علمی-تخیلی، کمدی
  • کارگردان: “مامورو هوسودا” (Mamoru Hosoda)
  • صداپیشگان: “نانامی ساکورابا”، “رینوسکو کامیکی”، “میتسوکی تامینورا”
  • سال تولید: 2009
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 78/100

تریلر انیمه

نقش دوستی و اهمیت خانواده دو عنصر جدانشدنی از انیمه‌های “مامورو هوسودا” هستند؛ مهم نیست که ژانر اصلی آثار او چه چیزی باشد، در هر صورت هوسودا سعی می‌کند تا به بهترین شکل ممکن این دو عنصر را در داستانش جای دهد و از آن برای پیشبرد روایتش به‌خوبی استفاده می‌کند. در انیمه “جنگ‌های تابستانی” هم بار دیگر شاهد چنین داستانی هستیم. در این انیمه شاهد داستانی با تم علمی-تخیلی هستیم که اگر وقت بیشتری برای پرداختن به آن صرف می‌شد، می‌توانست به داستان مهیج و دیدنی‌تری تبدیل شود. اما با درنظر گرفتن زمان ساخت این انیمه، به ارزش کار هوسودا و تیمش در ساخت “جنگ‌های تابستانی” پی خواهیم برد؛ چراکه این انیمه برای زمان خودش داستانی متفاوت بوده و لذت تماشای آن نیز چند برابر بوده‌است. با این حال انیمه “جنگ‌های تابستانی” همچنان برای نسل نوجوان مناسب و جذاب است و ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد.

داستان انیمه “جنگ‌های تابستانی” ابتدا با معرفی یک دنیای مجازی به نام اوز (OZ) آغاز می‌شود؛ این دنیا که هدف اصلی‌اش ایجاد سرگرمی برای مردم جهان است، توانایی‌ها و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند از زندگی روزمره خود فاصله گرفته و در دنیای متفاوتی زندگی کنند. گرچه دنیای اوز کاملا مجازی است و در سرتاسر دنیا جنبه سرگرمی دارد، اما قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند انسان‌ها را با مشکلات جدی و دردسرساز مواجه کند.

اما داستان اصلی انیمه “جنگ‌های تابستانی” درباره پسر دبیرستانی به نام کنجی کویسو است، دانش‌آموز کلاس یازدهم و نابغه ریاضی، که قبول می‌کند تا در تابستان کمک‌دست دختر هم‌مدرسه‌ایش (همچنین عشق پنهانیش) ناتسوکی باشد. در ناگانو، محل زندگی خانواده ناتسوکی، کنجی متوجه می‌شود که خانواده ناتسوکی قصد دارند جشن تولد ۹۰ سالگی مادربزرگ خانواده را جشن بگیرند و کنجی باید نقش نامزد ناتسوکی را بازی کند. در این میان، با پشت‌سر گذاشتن چند اتفاق مختلف، خانوداه ناتسوکی به همراه کنجی باید از وقوع یک حادثه ویرانگر که بر اثر یک خطای سیستمی در دنیای اوز به وجود آمده جلوگیری کنند.

انیمه “جنگ‌های تابستانی” از فضای دلنشینی برخوردار است و با اینکه تعداد شخصیت‌های درگیر در داستان آن زیاد است، در پرداختن به هر یک از آنها موفق بوده و از تاثیر همکاری و همدلی در برابر مشکلات غافل نبوده‌است. این انیمه با درآمیختن شادی، غم، عشق و زیر پا گذاشتن غرور داستانی را روایت می‌کند که هدف اصلی‌اش ارائه دیدگاهی مثبت و متفاوت به زندگی و پیشامدهای آن است.

تصاویری از انیمه “جنگ‌های تابستانی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم