راهنمای سفر به کنیا

کنیا یک کشور شلوغ و پرجنب‌وجوش و جوش است که می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران باشد. اولین نکته مهم برای سفر امنیت است، موارد بعدی که در نظر گرفته می‌شوند امکان گشت‌وگذار در آن مقصد و مسائل مالی است. در اینجا موارد مهم که در سفر به کنیا باید در نظر بگیرید را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای سفر به کنیا: پیاده روی

پیاده‌روی. اگر در یکی از شهرهای این کشور هستید و نقشه آنجا را در اختیار دارید، می‌توانید پیاده به مقصدهای موردنظر خود که چندان دور نیست، بروید. بنابراین اگر امکانش وجود دارد، هزینه استفاده از وسایل نقلیه حذف می‌شود. البته اگر نگران امنیت خود هستید (بسته به مکانی که در آن قرار دارید)، می‌توانید از وسایل نقلیه استفاده کنید.

راهنمای سفر به کنیا: استفاده از موتورسیکلت

استفاده از موتورسیکلت. به‌تازگی استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله نقلیه در این کشور رایج شده است، البته در کشورهای همسایه هم از آن استفاده می‌کنند. استفاده از موتورسیکلت ارزان بوده و شما را به‌سرعت و به‌راحتی به نقاط مختلف شهر می‌برد. البته برای امنیت بیشتر از راننده بخواهید به شما کلاه ایمنی بدهد و درصورتی‌که در شب سفر می‌کنید لباس ایمنی هم فراموش نشود.

راهنمای سفر به کنیا: مینی تاکسی

مینی تاکسی (Tuktuk). این تاکسی‌های کوچک سه‌چرخه و سرپوشیده هستند. هزینه استفاده از آن از تاکسی ارزان‌تر اما از ون و اتوبوس گران‌تر است. این وسیله نقلیه معمولاً در مسیر مشخصی استفاده می‌شود و شما را به مسیرهای مختلف نمی‌رساند.

راهنمای سفر به کنیا: استفاده از تاکسی

استفاده از تاکسی. بیشتر گردشگران از تاکسی استفاده می‌کنند. تاکسی شما را به همه‌جا می‌رساند اما هزینه آن‌هم از سایر وسایل نقلیه بیشتر است. اگر گروهی سفر می‌کنید، می‌توانید هزینه آن را بین خود تقسیم کنید و به این صورت می‌تواند به‌صرفه باشد. تاکسی استاندارد دارای نوارهای زردرنگ است.

راهنمای سفر به کنیا: استفاده از مینی‌بوس

استفاده از مینی‌بوس (matatu). این مینی‌بوس‌ها رایج‌ترین وسیله نقلیه در کنیا هستند که گاهی اوقات حتی شما را به شهرهای دیگر کشور هم می‌رسانند. هزینه این وسیله نقلیه در مسیرهای مختلف متفاوت است، بنابراین بهتر است پیش از سوارشدن هزینه آن را سؤال کنید.

    • بهتر است برای آمادگی بیشتر از قبل قیمت وسایل نقلیه را از راهنمای خود سؤال کنید. اگر مقصد موردنظر بر سر راهتان است اما آدرس دقیق آن را نمی‌دانید بهتر است از راننده بخواهید هر وقت رسیدید به شما اطلاع دهد. مطمئناً او از کمک به شما خوشحال می‌شود.

راهنمای سفر به کنیا: استفاده از اتوبوس

استفاده از اتوبوس. اتوبوس‌های کشور کنیا علامت مشخصی ندارند اما نام شرکت آن‌ها بر روی اتوبوس حک شده است. در اینجا هم اگر آدرس دقیق را نمی‌دانید، از راننده بخواهید تا کمکتان کند. پیش از سوارشدن قیمت را بپرسید. هرچند که در ایستگاه راننده هزینه را اعلام می‌کند اما بهتر است که دوباره سؤال شود. برخی از اتوبوس‌ها در شهرهای مختلف کشور می‌چرخند و یا به کشورهای آفریقایی شرق می‌روند. برای سوارشدن در این اتوبوس‌ها باید از قبل صندلی خود را رزرو کنید.

راهنمای سفر به کنیا: استفاده از هواپیما

استفاده از هواپیما. استفاده از هواپیما یکی از گران‌ترین و البته سریع‌ترین روش‌های سفر در یک کشور و یا در سراسر جهان است. بنابراین یا می‌توانید بلیت قطار رزرو کنید و یا از وسایل نقلیه دیگر استفاده کنید. می‌توانید به‌صورت آنلاین یا حضوری در دفاتر هواپیمایی متفاوت بلیت خود را رزرو کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم