7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “پروژه قدرت” (Project Power) که باید تماشا کنید

“پروژه قدرت” یک فیلم علمی تخیلی از نتفلکس درباره سربازی به نام آرت (با بازی جیمی فاکس Jamie Foxx) است که باید به همراه مأمور پلیس اهل نیواورلئانز (جوزف گوردون-لویت “Joseph Gordon-Levitt”) دخترش را یافته و نجات دهد و در این بین باید با افرادی مبارزه کند که با مصرف نوعی ماده مخدر در عرض پنج دقیقه قدرت‌های ابرقهرمانی پیدا می‌کنند. این فیلم به کارگردانی “هنری جوست” (Henry Joost) و “آریل شولمن” (Ariel Schulman) براساس فیلمنامه از “متسون تاملین” (Mattson Tomlin) ساخته شد. داستانی با ریتم تند، صحنه‌های اکشن و کلیشه‌های ابرقهرمانی این فیلم را دیدنی کرده است. به همین دلیل در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. برایت‌برن – Brightburn – 2019

یک فیلم ترسناک ابرقهرمانی ساخته “David Yarovesky” (دیوید یارووسکی) درباره سوپرمن شرور که گرچه در فیلم‌های دیگر هم دیده شده اما در اینجا مفهوم جدیدی دارد. یک زوج بدون فرزند اهل کانزاس در مزرعه‌شان کودکی بیگانه را پیدا می‌کنند و آن را به عنوان فرزند خود بزرک کرده و ارزش‌های اخلاقی را به آنها یاد می‌دهند. با این حال درحقیقت کایل “دیوید دنمان” (David Denman) و “توری بئر (الیزابت بنکس “Elizabeth Banks”) شکست می‌خورند. هردو فیلم “برایت برن” و “پروژه قدرت” فیلم‌های متفاوتی در ژانر ابرقهرمانی هستند که بر فرهنگ عامه تأثیر می‌گذارد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی سینما برای فیلمسازان


6. نگهبانان – Watchmen – 2009

شاید “آلن مور” (Alan Moore) نظر دیگری داشته باشد اما “نگهبانان” ساخته “زک اسنایدر” (Zack Snyder) یکی از بهترین اقتباس‌های کامیک است. گرچه فیلم پیش از سروصداهای به پا شده درباره ژانر ابرقهرمانی ساخته شد و مور آن را نوشت، آن هم در تلاش برای اینکه بتواند ژانر ابرقهرمانی را محبوب کند. “نگهبانان” و “پروژه قدرت” با یک دهه فاصله ساخته شدند اما مضامین مشابهی دارند، از مردمی که پس از دریافت قدرت‌های ابرقهرمانی فاسد شده‌اند تا ویلن‌هایی شبیه اوزیماندیاس.


5. مردان اسرارآمیز – Mystery Men – 1999

یک کمدی ابرقهرمانی که از زمان خود جلوتر بود. “بن استیلر” (Ben Stiller)، “هانک آزاریا” (Hank Azaria) و “ویلیام اچ.میسی” (William H. Macy) در داستانی درباره گروهی ابرقهرمان با قدرت‌های بی استفاده، بازی می‌کنند. آن‌ها پس از موردتمسخر واقع شدن فرصتی برای درخشش پیدا می‌کنند. گرچه فیلم خشونت فیلم‌های دیگر لیست را ندارد، اما با تمسخر ژانر ابرقهرمانی تماشای آن خنده دار و لذتبخش است.


4. درخشان – Bright – 2017

این فیلم “دیوید آیر” (David Ayer) یک اثر ابرقهرمانی نیست بلکه یک فانتزی شهری و فیلمی پلیسی است. در این فیلم با حضور “ویل اسمیت” (Will Smith) و جوئل اجرتون“” (Joel Edgerton)، انسان‌ها در کنار موجودات افسانه‌ای مانند جن و پریان زندگی می‌کنند. یک مأمور پلیس (اسمیت) به همراه همکارش (اجرتون) باید در کنار مقابله با فساد نژادپرستی در نیروی پلیس، یک دختر الف را نجات دهد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ابرقهرمانی این دهه (2019 تا 2010)


3. ابرذهن – Megamind – 2010

شخصیت اصلی فیلم، ابر ذهن (ویل فرل “Will Ferrell”) پارودی سوپرویلن هایی مانند لکس لوتر، برین یاک و لیدر است، که پس از شکست دشمن بزرگش مترو من (برد پیت “Brad Pitt”)، متوجه می‌شود زندگی‌اش بی معنی بوده و سپس تصمیم می‌گیرد در مقابل تهدیدهایی که خودش ایجاد کرده از مردم محافظت کند.


2. کیک-اس – Kick-Ass – 2010

این فیلم به کارگردانی “متیو وان” (Matthew Vaughn)، یکی از بهترین فیلم‌های ژانر خود است. داستانی درباره دیو لیزوکسی (آرون جانسون “Aaron Johnson”)، نوجوانی معمولی، که پس از چند شکست متوجه می‌شود در مقابل درد ایمن است. بنابراین تصمیم می‌گیرد از آن درست استفاده کرده و به مبارزی به نام کیک-اس تبدیل می‌شود. در یکی از مأموریت‌ها به بیگ ددی (نیکلاس کیج “Nicolas Cage”) و هیت-گرل (کلویی گریس مورتس “Chloë Grace Moretz”) می‌رسد و با آنها تمرین می‌کند. اگر از خشونت “پروژه قدرت” خوشتان می‌آید این فیلم را تماشا کنید.


1. لوگان – Logan – 2017

“مردان ایکس” از سال 2000 آغاز شد و “لوگان” هم آن چندگانه را به کمال رساند (بیایید “دارک فینکس” (Dark Phoenix) و موفقیت رینولدز در فیلم‌های “ددپول” (Deadpool) را فراموش کنیم). این فیلم بدرود باشکوهی با فیلم‌های ابرقهرمانی و نمونه کاملی از ژانر قهرمانی است. ولورین هرگز قهرمان ایده آلی نبود. او نمی‌خواهد در فیلم نقش اصلی را داشته باشد فقط می‌خواهد از آخرین حلقه‌های ارتباطش با بشریت محافظت کند.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی با موضوع سیاست که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. امیررضا

    مهر 8, 1399

    لوگان عالی بود

    پاسخ

  2. رسول

    شهریور 24, 1399

    واقعا سایت عالی دارید

    پاسخ

  3. علی

    شهریور 4, 1399

    هیچ کدوم از این فیلما اصلا شبیه پروژه قدرت نیست و لطفا انیمیشن رو با فیلم قاطی نکنید.

    پاسخ

  4. امین

    مرداد 27, 1399

    فیلم code 8 رو هم به این لیست اضافه کنید

    پاسخ