10 دلیل محبوبیت سریال “چیزهای عجیب” (Stranger Things)

با وجود برنامه‌های مختلف تلویزیونی موفقیت یک سریال کار سختی است. “چیزهای عجیب” یکی از آن سریال‌های موردتوجه است. چه منتظر فصل جدید آن باشیم و چه شاهد دیدن قسمت‌های مختلف آن، در هر صورت درباره این سریال حرف‌های مختلف زده می‌شود. با پخش هر فصل طرفداران این سریال بیشتر می‌شود.

با وجود حواشی مختلف مربوط به این سریال می‌خواهیم دلیل محبوبیت آن را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. نوستالژی دهه 80 میلادی

“چیزهای عجیب” سریالی مناسبی برای طرفداران دهه 80 میلادی است. این داستان در سال‌های 1980 رخ داده و ارجاعات مختلفی به آن دوره دارد.

در این سریال به فیلم‌های دهه هشتادی مانند “بازگشت به آینده” (Back to the Future)، “نابودگر” (The Terminator)، “شکارچی ارواح” (Ghostbusters) و بسیاری دیگر، اشاره می‌شود. به علاوه فیلم‌ها صحنه‌های نوستالژی دیگری هم می‌بینیم، مثلاً لوکاس نیو کُک می‌نوشد، یا استیو اسپری فارا فاست روی موهایش میزند. بسیاری از ستاره‌های دهه 80 را هم در این سریال می‌بینیم، از جمله “وینونا رایدر” (Winona Ryder) و “شان آستین” (Sean Astin).

همچنین بخوانید: طبقه بندی شخصیت‌های سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) به ترتیب هوششان


9. روایت چند ژانری

“چیزهای عجیب” با روایت چندژانری خود تماشاگران مختلف را هدف قرار می‌دهد. داستانی خاص با صحنه‌های ترسناک، عناصر تریلر و ماجراجویی.

این سریال هرگز به یکی از ژانرها تکیه نکرده و با استفاده از تمام آنها داستانی خاص خلق می‌کند. به همین دلیل طرفداران این ژانرها “چیزهای عجیب” را دوست داشته و حتی افرادی که فیلم ترسناک یا تریلر تماشا نمی‌کنند آن را دوست دارند.


8. تماشای پی در پی

تماشای پی در پی شیوه استاندارد تماشای فصل جدید سریال‌هاست. برخی از سریال‌ها به دلیل قسمت‌های زیاد امکان تماشای پی در پی را ندارند.

درحالی که در “چیزهای عجیب” اینطور نیست. زیرا هر فصل آن هشت تا نه قسمت دارد. بنابراین هر قسمت به خوبی به داستان پرداخته و تماشاگر به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند.


7. پایان نفسگیر

هر قسمت با پایانی نفسگیر به پایان می‌رسد که با علاقه منتظر قسمت بعد می‌نشینید. دیدار نانسی و دمورگان برای اولین بار پایانی نفسگیر برای فصل اول است.

با پیشرفت سریال پایان‌ها نفسگیرتر می‌شوند: از پایان نفسگیر فصل اول که هاپر اگوس را در برف رها می‌کند تا فصل دوم که مایک متوجه می‌شود ویل جاسوس است.


6. فرهنگ مم

فرهنگ مم یکی از عوامل موفقیت “چیزهای عجیب” است. بین هر فصل طرفداران با این مم ها حواشی اطراف این سریال را افزایش داده و در شبکه‌های اجتماعی درباره آن حرف می‌زنند.

با تصاویر و شوخی‌های سریال مم های مختلفی خلق شده و روز به روز تعدادشان بیشتر می‌شود. حالت‌های چهره جویس باایرز و پدر بودن استیو از جمله بهترین مم های این سریال را خلق کرده‌اند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال ترکی جذاب و دیدنی


5. شخصیت‌پردازی

یک داستان خوب به شخصیت پردازی نیاز دارد که در “چیزهای عجیب” به وفور دیده می‌شود. استیو هرینگتون یکی از بهترین نمونه‌های شخصیت پردازی است که از یک شخصیت کلیشه به یک شخصیت حمایتگر تبدیل می‌شود که برای داستین و دوستانش مثل پدر است. این شخصیت پردازی باعث علاقه طرفداران به استیو شده است.

نانسی ویلر شخصیت دیگری است که پیشرفت زیادی داشته است. او به عنوان یک دختر دبیرستانی که به دلیل تأیید همکلاسی‌هاست؛ به زن جوانی ماجراجو تبدیل می‌شود که به دنبال حل معماها و رازهای هاوکینز است. استیو، نانسی و بسیاری از شخصیت‌های “چیزهای عجیب” رشد خوبی دارند.


4. رولرکوستر حسی

“چیزهای عجیب” یک رولرکوستر عاطفی است و طرفداران را به خود جذب می‌کند. مرگ شخصیت‌های مکمل مانند بارب، باب نیوبی و الکسی طرفداران را غمگین کرد و باعث شد در شبکه‌های اجتماعی خواهان عدالت باشند.

فداکاری آلون در پایان فصل اول و فداکاری هاپر در پایان فصل سه با واکنش حسی طرفداران مواجه شد. لحظه‌های مهم دیگری هم وجود دارد، مانند وقتی که آلون به هاوکینز برمی گردد و در فصل دو به مایک و بقیه می‌پیوندد. از آنجاییکه طرفداران به این سریال اهمیت می‌دادند بنابراین سریال باید لحظات مهمی خلق می‌کرد.


3. ارتباط میان گروه

“چیزهای عجیب” شخصیت‌های خاص و به یادماندنی دارد که آن هم به خاطر ارتباط میان اعضای گروه است. اعتماد، علاقه و صداقت میان اعضای گروه زیاد است. راحت بودن شخصیت‌ها باهم باعث می‌شود زیاد شوخی کنند. شاید در سریال هیولاهایی وجود داشته باشد اما ارتباط میان شخصیت‌ها هر هیولایی را شکست می‌دهد.


2. طنز

گرچه “چیزهای عجیب” کمدی نیست اما از خنداندن تماشاگر ابایی ندارد. گاهی اوقات هم تضاد طنز ایجاد می‌شود، مثل زمانی که سوزی اصرار می‌کند به همراه داستین آواز بخوانند، حتی با اینکه داستین و دوستانش در شرایط بدی هستند.

تلاش ویل برای اینکه دوستانش در فصل 3 با او Dungeons & Dragons بازی کنند، و وقتی داستین از معلم علومش آقای کلارک می‌پرسد: “چرا این در رو قفل میکنیید؟” از جمله بهترین صحنه‌هایی هستند که بیننده را به خنده می‌اندازند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های آرون پل (بازیگر نقش جسی در بریکینگ بد)


1. تأثیر “استیون کینگ”

“استیون کینگ” ارباب داستان گویی است و داستان‌های او روی فرهنگ عامه تأثیر گذاشتند. “چیزهای عجیب” تحت تأثیر کینگ است. هاوکینز در ایندیانا مانند یکی از شهرهای روستایی‌های داستان‌های کینگ است که در ظاهر ایده آل و در باطن مخوف است.

هیولاها، بچه‌ها، شخصیت‌های تسخیر شده و نبرد میان خیر و شر از جمله عناصر موجود در “چیزهای عجیب” هستند که تحت تأثیر “استیون کینگ” خلق شدند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم