معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره نقاش‌ها براساس امتیاز IMDb

دنیای هنرمندان دنیایی شگفت انگیز و جذاب است. نقاشی یکی از قدیمی هنرهاست و نقاش‌ها و بوم نقاشی‌شان از دیرباز توجه بشر را به خود جلب کرده است.

با این وجود تعجبی ندارد که درباره زندگی هنرمندان و نقاش‌ها فیلم‌های مختلفی ساخته شده است. از فیلم‌های هنری گرفته تا فیلم‌های زندگی نامه‌ای، در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره زندگی نقاش‌ها براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. باسکیا – Basquiat – 6.9

“جولیان اشنابل” (Julian Schnabel) خودش یک هنرمند بود که تصمیم گرفت فیلم زندگی دوست و همکارش “ژان میشل باسکیا” (Jean-Michel Basquiat) را بسازد. باسکیا یکی از درخشان‌ترین و مستعدترین هنرمندان دنیاست. “جفری رایت” (Jeffrey Wright) ستاره “وست ورلد” (Westworld)، نقش این هنرمند خاص را ایفا می‌کند که البته عمر زندگی و هنرش کوتاه بود و در 27 سالگی براثر مواد مخدر از دنیا رفت.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته‌اند


9. بر دروازه ابدیت – At Eternity’s Gate – 6.9

آخرین فیلم اشنابل هم پرتره دیگری از یک هنرمند است و اینبار “ونسان ون گوگ” (Vincent van Gogh) را به تصویر می‌کشد. “ویلم دفو” (Willem Dafoe) نامزد اسکار نقش این نقاش را ایفا می‌کند. اشنابل برخلاف فیلم‌های قبلی‌اش که به کل زندگی یک هنرمند می‌پردازد، بر دوره خاصی از زندگی ون گوگ تمرکز می‌کند. بنابراین به خوبی توانسته شخصیت این هنرمند و تمایلاتش را نشان دهد.


8. پولاک – Pollock – 7

ساخت این پروژه توسط بازیگر/کارگردان “اد هریس” (Ed Harris) حدود یک دهه طول کشید. علاقه او به این پروژه از کارگردانی آن پیداست و در نقش “جکسون پولاک” هم درخشید.

پولاک به خاطر اخلاق و اعتیادش به الکل آدم راحتی برای کار کردن نبود. این فیلم هالیوودی توانسته با موفقیت زندگی این هنرمند و استعداد او را به تصویر بکشد.


7. چشمان بزرگ – Big Eyes – 7.1

این فیلم در مقایسه با فیلم‌های دو دهه اخیر “تیم برتون” (Tim Burton) فیلمی عجیب است. او اغلب فیلم‌های بزرگ و پرهزینه می‌سازد، درحالی که این بار فیلم کوچکی درباره تلاش‌های “مارگارت کین” (Margaret Keane) در رابطه با هنر و بلندپروازی‌های همسرش ساخت.

نقش آفرینی‌های “ایمی آدامز” (Amy Adams) و “کریستف والتز” (Christoph Waltz) داستانی دیدنی درباره خیانت و نقش هنرمند در ارائه کارهایش، خلق می‌کند.


6. رامبرانت – Rembrandt – 7.1

“چارلز لاتن” (Charles Laughton) بی نظیر با دقت و حساسیت خاص خود داستان این نقاش دوران رنسانس را به تصویر می‌کشد. این فیلم به سال‌های تاریک اواخر زندگی او می‌پردازد. این فیلم امروزه فقط در کلاس‌های هنری استفاده می‌شود و در خارج از آن فضا به فراموشی سپرده شده است. لاتن اجرای زیبایی داشته و فیلمی خلق شده که تماشایی است.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین فیلم‌های کارگردانی شده توسط جیمز منگولد (James Mangold)؛ از ولورین تا فورد در برابر فراری


5. مودیلیانی – Modigliani – 7.4

این فیلم ناشناخته سال 2004 با حضور “اندی گارسیا” (Andy Garcia) به زندگی نقاش معروف “آمادئو مودیلیانی” (Amedeo Modigliani) می‌پردازد. این فیلم به سال‌های پایانی زندگی او می‌پردازد که با زنی جوان‌تر وارد رابطه‌ای خطرناک شده و بین او و “پابلو پیکاسو” رقابتی ایجاد می‌شود.

کاربران به این فیلم امتیاز بالایی دادند اما منتقدین آن را دوست نداشتند و به همین دلیل بزرگ‌ترین شکاف ممکن بین تماشاگران و منتقدین ایجاد شد. اجرای گارسیا خوب است اما فیلم از لحاظ تاریخی صحت ندارد. می‌توانید خودتان آن را تماشا کنید.


4. فریدا – Frida – 7.4

در این فیلم زندگی نامه‌ای درباره “فریدا” به کارگردانی “جولی تایمور” (Julie Taymor)، “سلما هایک” (Salma Hayek) در نقش فریدا یکی از بهترین اجراهای خود را ارائه داد. تیمور که در تئاتر کار می‌کند با دقت خاص خود زندگی “فریدا کالو”ی نقاش را نشان داد که هایک هم به زیبایی آن را به تصویر کشید.

این فیلم توانست زندگی فریدا و تلاش‌های او در حرفه‌اش و همچنین حرکت انقلابی او برای کنار زدن تابوهای مردسالارانه را نشان داد.


3. پای چپ من – My Left Foot – 7.9

فیلمی که باعث شد “دنیل دی-لوئیس” (Daniel Day-Lewis) اولین اسکار از سه اسکار خود را دریافت کند به زندگی “کریستی براون” نقاش و نویسنده می‌پردازد.

براون با فلج مغزی متولد شد و فقط می‌توانست پای چپش را تکان دهد، که با همان خاطراتش را نوشت و نقاشی کرد. داستان می‌توانست در همین جا توقف کند اما دی-لوئیس چنان در نقش خود غرق شد که توانست این مرد با ذهن خارق العاده و بدنی ناتوان را به خوبی نشان دهد.


2. خروج از مغازه کادوفروشی – Exit Through The Gift Shop – 8

فیلمی به کارگردانی “بنسکی” (Bansky)، هنرمند دیوارنگار، که یک اثر دیدی است و گرچه بیش از یک دهه پیش ساخته شد به خاطر نمایش حقایق هنوز هم دیدنی است.

این فیلم فارغ از نمایش حقایق، تجربه خارق العاده ای را در اختیار بیننده می‌گذارد که نمی‌توان با کلمات توصیف کرد. داستان درباره “تیری گوئتا” یا آقای برینواش است، فیلمسازی که خودش یک گالری نقاشی است. یک فیلم جالب و دیدنی و عجیب که تجربه جالبی را در اختیارتان می‌گذارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های ترسناک تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. آندری روبلف – Andrei Rublev – 8.1

فیلم‌های “آندی تارکوفسکی” (Andrei Tarkovsky) تا حدی شبیه رمان‌های “دیوید فاستر-والاس” هستند، هردویشان در آثارشان نابغه و دقیق هستند. شاهکارهای تارکوفسکی همه دیدنی و خاص هستند و تماشاگران از آن لذت می‌برند.

با این حال اگر می‌خواهید کارهای این فیلمساز را تماشا کنید پیش از هرچیز باید به سراغ اثر مشهور و موفق “آندری روبلف” بروید. داستانی درباره زندگی نقاشی در دوره میانه روسیه که بسیار موفق ساخته شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های موجود است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. M

    مرداد 24, 1399

    فیلم maudie جاش خالی بود

    پاسخ

  2. Jr

    مرداد 24, 1399

    ایول به این مقاله…

    پاسخ