10 سریال که بیشترین میم‌ها (Memes) را داشتند

میم‌ها از فیلم و سریال‌ها و بازی‌ها گرفته می‌شوند. آن‌ها روشی برای شوخی‌های روزمره تا سیاسی هستند که در دنیای اینترنت رایج شده‌اند. هرچقدر اثری محبوب‌تر باشد بیشتر از آن میم ساخته می‌شود. این سریال‌ها میم‌های زیبایی خلق کرده‌اند. میم‌ها می‌توانند آنقدر محبوب شوند که حتی برخی که سریال‌ها را نمی‌شناسد با این میم‌ها آشنا هستند.

برخی از سریال‌ها خالق میم‌های بیشتری بوده‌اند. این به خاطر محبوبیت، ژانر و نوع تماشاگر است. چون نوجوانان و جوانان بیشتر میم می‌سازند تا کودکان و افراد مسن‌تر. همچنین ژانر کمدی قابلیت میم‌سازی بیشتری دارد. در اینجا می‌خواهیم ده سریالی که بیشترین میم‌ها از آنها ساخته شد را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. باب‌اسفنجی شلوارمکعبی – SpongeBob SquarePants – 1999

در مقایسه با سری‌های دیگر باب اسفنجی این یکی بیشترین میم‌ها را داشت. این سریال مدت‌ها پخش شده و نسل‌های مختلف را به هم وصل می‌کند. سریالی تماشایی، ابزورد و به یادماندنی.

میم‌های محبوب این سریال عبارتند از شلوار مکعبی، آقای کرابز گیج، ماهی آتش گرفته، “شکلات!”، “بزن بریم”، “لازمش ندارم” در تمسخر باب اسفنجی، باب اسفنجی قدیمی و بسیاری دیگر.

همچنین بخوانید: بهترین قسمت‌های باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants) بر اساس امتیاز IMDb


9. اداره – The Office – 2005

نسخه آمریکایی “اداره” از سال 2005 تا 2013 پخش شد و یک کمدی به تمام معنا بود. این سریال حتی امروز هم دوباره تماشا می‌شود و به نوعی مم است. این سریال تأثیر فرهنگی مهمی داشت و بخشی از آن به خاطر مم هاست.

برخی از مم‌های آن عبارتند از: “حالت چطوره؟” و “تو حقیقت رو نمیدونی، من دوسش دارم”. حتماً زل زدن‌های جیم به دوربین را هم از یاد نمی‌بریم. حالا این صحنه‌ها کلاسیک شده‌اند.


8. پارک‌ها و تفریحات – Parks & Recreation – 2009

این سریال از لحاظ طنز، سبک، تأثیر فرهنگی و کیفیت به “اداره” نزدیک است. این سریال‌ها نقاط مشترک زیادی دارند و بنابراین مم های زیادی از آنها ساخته شد.

طنز این سریال مانند “اداره” احمقانه بوده و شخصیت‌ها هم دیالوگ‌های خنده دار ادا می‌کنند. مم های معروف آن عبارتند از: «یک آدم افسرده میتونه این رو بسازه؟”، “میدونم و دوستت دارم” و شکلک‌های رون سوانسون.


7. ریک اند مورتی – Rick & Morty – 2013

گرچه این سریال از “باب اسفنجی”، “پارک‌ها و تفریحات” و اداره” جدیدتر است، اما مم های بیشتری دارد. دلیلش این است که بسیاری از طرفداران آن جوان و خوره اینترنت هستند.

“میدونم چی خوشحالت میکنه”، صحنه‌ای که ریک کاغذدیواری را پاره می‌کند تا چیزی را نشان دهد و اغلب شکلک‌های شخصیت‌ها مم شده‌اند. یکی از جالب‌ترین مم های این سریال وقتی است که ریک به پیکل ریک تبدیل می‌شود.


6. جای خوب – The Good Place – 2016

“جای خوب” در مقایسه با بسیاری از سریال‌های کمدی زمان خود ترکیب کمدی، فانتزی و فلسفه است. سریالی طنز و تماشایی درباره اخلاقیات و انسان.

این سریال مم های زیادی هم دارد. دیالوگ “اینجا جای بدیه” در فصل اول تا “تولد یک نفرین و زندگی زندانه” از مایکل، جز مم های خوب سریال هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 سریال برتر تاریخ شبکه HBO


5. برنامه اریک آندره – The Eric Andre Show – 2012

“برنامه اریک آندره” پارودی تاک شوهای کم بودجه دهه 90 است که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شدند. نکته جالب این برنامه این است که در آغاز یک قسمت همه چیز به یک آشوب ابزورد تبدیل می‌شد. شاید این برنامه تأثیر فرهنگی سریال‌های دیگر را نداشته باشد، اما مم های زیادی دارد.

مثل مم “بذار بیام”، “چرا باید این کار رو کنه؟” و البته “چرا این حرف بحث برانگیز اما جسورانه رو می‌زنی؟”متن و شکلک‌های صورت اریک به اندازه کافی مم هستند.


4. آرتور – Arthur – 1996

دنیای مم به پختگی سریال‌ها کاری ندارد. در حقیقت از این سریال کودکانه مم های زیادی ساخته شد. برخی از آنها عبارتند از ناتوانی د.دبلیو در خواندن، مشت آرتور، نگاه کردن دی. دبلیو از حفاظ و بسیاری دیگر.

“آرتور” یکی از طولانی مدت ترین سریال‌های انیمیشن تاریخ است، اما بیشتر مم ها به فصل‌های اول تعلق دارند. حتی افرادی که سریال را تماشا نکرده‌اند هم شخصیت‌ها و سبک هنری آن را آشنا می‌دانند. این سریال به اندازه “باب اسفنجی” نیست اما کارش را خوب انجام می‌دهد.


3. فیوچراما – Futurama – 1999

یک سریال علمی تخیلی از خالقین “سیمپسون‌ها” (The Simpsons) که جوایز بسیاری به دست آورد و به یک افسانه بدل شد. طنز جالب، کمدی سیاه، سورئالیسم و خودتخریبی آن دلیل خلق مم ها بود.

مم های معروف آن عبارتند از”خفه شو و پول رو بگیر”، “دیگه نمی خوام تو این سیاره باشم”، “مطمئن نیستم” و بسیاری دیگر.


2. سیمپسون‌ها – The Simpsons – 1989

چه کسی “سیمپسون‌ها” را نمی‌شناسد؟ چه این سریال را دوست داشته باشید چه نه در هر صورت یک سریال تلویزیونی مهم است. یک سریال با 31 فصل که از نه فصل اولیه آن مم های زیادی ساخته شد.

برخی از مم های فصل‌های اول عبارتند از افتادن هومر در بوته‌ها، آماده شدن قهوه توسط لیزا، فریاد زدن پیرمرد، “نه، بچه‌ها اشتباه میکنن”، “تو خطرم”، “می تونیم پول رو با کالا و خدمات عوض کنیم” و رقص مارج.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی 10 پایان‌بندی جذاب و دیدنی سریال سیمپسون‌ها (The Simpsons)


1. سسمی استریت – Sesame Street – 1969

این سریال با 50 فصل بخشی از دوران کودکی همه ماست. حتی افرادی که آن دوره بزرگ نشده‌اند هم شخصیت‌ها را می‌شناسند. توله سگ‌های این سریال آنقدر بامزه هستند که به مم تبدیل شدند.

بیشترین مم های سریال درباره شخصیت‌های المو، برت، ارن و کرمیت قورباغه هستند، مسلماً این قورباغه هم جز سریال بوده و مم های بامزه‌ای خلق کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    مرداد 25, 1399

    اقا اون میمه که یه عروسکه که زرده بعد سمت دوربینو ریز نگا میکنه باز انورو نگا میکنه مال کدوم برنامست

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به محمدرضا

      مرداد 25, 1399

      اون مال یه برنامه خیلی قدیمی ژاپنیه به اسم Growing Children که از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۸ پخش میشده‌.

      پاسخ