آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 84)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. املی – 2001 – Amélie

ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

کارگردان: ژان پیر ژونه (Jean-Pierre Jeunet)

بازیگران: اودره توتو، متیو کاسوویتس، تیکی الگادو، آندره دامان

تریلر فیلم

“املی” تمام چیزهایی را که از یک فیلم حال خوب کن میخواهید دارد. املی دوست داشتنی سعی می‌کند مخفیانه به کسانی که زندگی نا امیدانه ای دارند، کمک کند، اما هیچوقت به اندازه کافی شجاعت ندارد که مشکلات خودش را حل کند. تا اینکه عشق او را وادار به این کار می‌کند. شبیه به یک رویاست، خلاقیت “ژان-پیر ژونه” نامحدود است، و “آودر توتو” ی دوستداشتنی هم شخصیت اصلی را بر عهده دارد. همه چیز این فیلم لذت بخش است.


2. خدمتکاران – 2011 – The Help

ژانر: درام

کارگردان: “تیت تیلور” (Tate Taylor)

بازیگران: “وایولا دیویس”، “اما استون”، “اکتاویا اسپنسر”، “جسیکا چستین”

تریلر فیلم

 فیلم در دهه ۱۹۶۰ در جکسون، میسیسیپی اتفاق می‌افتد. “آیبلین کلارک” به عنوان خدمتکار یک خانواده سفید پوست مشغول به کار است. در حالی که او عاشق کودکی است که باید از او مراقبت کند، باید هر روز ناعدالتی‌هایی برای نژادپرستی را تحمل کند. زمانی که نویسنده مشتاق “اوگنیا فلان” (اما استون) به او نزدیک می‌شود تا مانند دیگر خدمتکاران داستان خود را به او بگوید، در رابطه بین کارفرمایان و خدمتکاران تغییری جدی ایجاد می‌شود. “خدمتکاران” به تنهایی، آنقدر پرزرق و برق است که نمی‌توان آن را در مبحث نژادپرستی و جنبش‌های حقوق مدنی سال ۱۹۶۰ آمریکا مفید دانست. بلکه باید به‌عنوان قطعه‌ای از یک اجرای با ارزش شمرده شود. اکتاویا اسپنسر برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار شد.


3. بی‌استفاده – ۲۰۱۱ – Haywire

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)

بازیگران: جینا کارانو، مایکل فاسبندر، ایوان مک‌گرگور

تریلر فیلم

اگر به دنبال فیلمی اکشن با شخصیت‌های قوی و بدجنس هستید فیلم بی‌استفاده محصول سال ۲۰۱۱ می‌تواند کمک‌تان کند. این فیلم داستان زنی است که همکارانش به او خیانت می‌کنند و برای ترور کردن او برنامه‌ریزی می‌کنند. اما او فرار می‌کند و باید بتواند گروهی را برای خودش دست و پا کند تا از کشته‌ شدنش جلوگیری کند. این فیلم داستانی جالب و صحنه‌های مبارزه‌ی بی‌نظیری دارد.


4. شکار – 2020 – The Hunt

ژانر: ترسناک

کارگردان: کراگ زوبل (Craig Zobel)

بازیگران: بتی گیلپین، ایمی مدیگان، اما رابرتس

تریلر فیلم

این فیلم یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ژانر ترسناک در سال 2020 است که داستانی وحشتناک و غیرانسانی دارد؛ در آغاز فیلم ۱۲ نفر خود را در حالی می‌بینند که در فضای عجیبی بیدار می‌شوند، و نمی‌دانند چگونه به آنجا آمده‌اند. سپس متوجه می‌شویم که آنها توسط اشراف برای مسابقه شکار انتخاب شده‌اند زیرا آنها برای سرگرمی خود با زندگی انسان بازی می‌کنند. با این حال، یکی از شکارشده ها به خودشان حمله کرده، و شکارچی‌ها را یکی پس از دیگری از بین می‌برد.


5. دوباره متولد شد – 2012 – Twice Born

ژانر: درام، جنگی، عاشقانه

کارگردان: سرجو کاستلیتو (Sergio Castellitto)

بازیگران: پنه لوپه کروز، امیل هرش

تریلر فیلم

زن متاهل ایتالیایی به نام جما ، با تنها فرزندش پیترو به سارایوو می رود . این دو نفر شانزده سال پیش ، درست چند روز پس از تولد وی در جنگ بوسنی، از شهر فرار کرده بودند. دیگو ، شوهر پیشین جما و پدر پیترو ، در آنجا مانده و می‌میرد.

جما در سفر خاطرات گذشته خود و آشنایی و عشقش با دیگو را به یاد می آورد ، جما و دیگو بارها برای تولد فرزند تلاش میکنند اما متوجه میشوند که جما نازا است و پس از آن که درخواست فرزندخواندگی آن ها توسط پلیس رد میشود ، تصمیم میگیرند از یکی از دوستان خود (آسکا) برای رحم اجاره ای کمک بگیرند و آسکا در قبال آن پول دریافت کند.


6. چاقوکشی – Knives Out – ۲۰۱۹

ژانر: درام، جنایی، کمدی

کارگردان: ریان جانسن (Rian Johnson)

بازیگران: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د مارس، تونی کولت

تریلر فیلم

“چاقوکشی” تجربه‌ای خالص و سرگرم کننده است. جانسون این فیلمنامه کامل و بی نقص را با داستانی رازآلود از یک قتل آغاز می‌کند، با جلو رفتن داستان ژانر آن به فیلمی مهیج تغییر کرده و پس از نزدیک شدن به پایان، دوباره رازآلود می‌شود. هیچ لحظه‌ای از فیلم به هدر نمی‌رود، چرا که در هر صحنه به شخصیت‌ها و داستان پرداخته شده و در لا به لای آن طنز نیز پدیدار می‌شود. این فیلم همه چیز دارد، هیجان، غم، و خنده‌های فراوان.


7. پرنده بلندپرواز – 2019 – High Flying Bird

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)

بازیگران: آندره هولند، زی‌زی بیتز، ملوین گرگ

تریلر فیلم

 “پرنده بلندپرواز” درباره یک مدیر برنامه ورزشی است که حین سقوط بازار ورزش بسکتبال به دنبال ایجاد تغییری در آن است.  بله فیلم درباره بسکتبال است، اما تاثیر سرمایه داری بر ارزش بشر را نشان می دهد. “سودربرگ” فیلمنامه‌ای با ریتم تند و پر از گره و پیچیدگی تولید کرده است. به زبان دیگر، این فیلم محصول ذهن خلاق “سودربرگ” است. در اینجا یک درام ورزشی به اثری متفاوت بدل می‌شود. این فیلم محصول شبکه نتفلیکس است که مورد بی‌مهری قرار گرفت در جشواره‌های فیلم نادیده گرفته شد.


8. آخرین شاهزاده – ۲۰۱۶ – The Last Princess

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: هور جین-هو (Hur Jin-ho)

بازیگران: سون یه-جین، پارک های-ایل

تریلر فیلم

دیوک‌های آخرین شاهزاده پادشاهی چوسان در دوران حکومت استعمارگران ژاپنی، به اجبار به ژاپن منتقل می‌شود. او در تقلا برای حفظ وقار یک شاهزاده روزهایش را با دلتنگی برای خانه سپری می‌کند. او پس از چند تلاش ناموفق با کمک جانگ هان یار دوران کودکی‌اش برای آخرین بار شانس خود را برای بازگشت به خانه می‌آزماید.


9. رئیس – ۲۰۱۳ – Boss

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: آنتونی دسوزا (Anthony D’Souza)

بازیگران: آکشی کومار، جانی لور، ادیتی رائو

تریلر فیلم

اگر به دنبال فیلمی با صحنه های اکشن زیاد هستید حتما این فیلم را تماشا کنید. فیلم “رئیس” در حین روایت داستانی درام، از طنز لذت بخشی برخوردار است. داستان این فیلم درباره ی پسری به نام “سوریا” است که به جرم قتل به زندان افتاده و از سوی پدرش طرد شده است. “سوریا” که قدرت بدنی زیادی دارد، به عنوان سردسته ی خلافکاران شناخته می شود و تلاش می کند که توجه پدرش را به خود جلب کند.


10. بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند – 2011 – Children Who Chase Lost Voices

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai)

صداپیشگان: هیساکو کامنوتو، کازوهیکو اینوئن، میو ایرینو

تریلر انیمه

داستان انیمه “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند” درباره دختر نوجوانی به نام آسونا ایت که پدرش را در کودکی از دست داده‌است. مادرش برای خرج و مخارج زندگی مجبور است شیفت‌های طولانی را در بیمارستان سپری کند. آسونا روزها با دستگاه پخش پدرش که چیزی شبیه به یک رادیو است سرگرم می‌شود و در کنار گربه خانگی عجیبی که دارد به زندگی عادی خود ادامه می‌دهد. دنیای عادی آسونا زمانی زیر و رو می‌شود که یک روز در راه مدرسه مورد حمله موجودی عجیب و ناشناخته قرار می‌گیرد و توسط پسری به نام شان نجات پیدا می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Moji

    مرداد 22, 1399

    توضیح کوتاهی که در مورد فیلم‌ها‌‎ نوشتین (یا ترجمه کردین) 90% داستان رو اسپویل میکنه. دقیقا یکی دو مورد رو قصد داشتم ببینم ولی توضیحات رو خوندم و یه جورایی تمام داستان رو لو داده بودین و باعث شد منصرف بشم.

    پاسخ