معرفی 10 فیلم برتر “وینسنت پرایس” (Vincent Price) براساس امتیاز IMDb

“وینسنت پرایس” در دوران زندگی عمر صنعت سینما و تاریخ هنر را تصرف کرد. او به خاطر حضور در فیلم‌های ترسناک شهرت داشت، اما در ژانرهای دیگر از جمله نوآر هم حضور داشت. تماشاگران او را از فیلم‌های “لورا” (Laura)، “ادوارد دست قیچی” (Edward Scissorhands) و “مگس” (The Fly) می‌شناسند.

پرایس 27 سال پیش از دنیا رفت و گرچه به خاطر بازی در فیلم‌های ترسناک شهرت داشت اما تاثیرش هنوز حس می‌شود. در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم برتر او براساس امتیاز IMDb را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شامپاین برای سزار – Champagne For Caesar (امتیاز 7.4 – 1950)

این کمدی سال 1950 درباره شرکت کننده‌ای به نام بارگارد است که در مقابل برنبریج واترز (پرایس)، حامی برنامه کوئیز و صاحب میلدی سوپ قرار می‌گیرد. زمانی که واترز از شوخی او خوشش نیامده و او را رد می‌کند، بارگارد به دنبال نقشه‌ای است تا توجه واترز را جلب کند. گرچه داستان پایان خوبی دارد و رابطه‌شان خوب می‌شود. تماشای پرایس در یک نقشه کمدی تماشایی است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کری گرانت که دوستداران سینمای کلاسیک نباید از دست بدهند


9. ابوت و کاستلو با فرانکنشتاین ملاقات می‌کنند – Abbott And Costello Meet Frankenstein (امتیاز 7.4 – 1948)

شخصیت‌های کمدی ابوت و کاستلو در این کمدی به عنوان چیک و ویلبور حضور دارند و کشمکش‌های آنان صحنه‌های طنز و دیدنی ایجاد می‌کند. ویلبور شاهد صحنه‌هایی است اما چیک حرفش را قبول نمی‌کند.

“بلا لاگوسی” (Bela Lugosi) در نقش دراکولا و “لان چینی جونیور” (Lon Chaney Jr) در نقش گرگینه حضور یافت، پرایس هم در نقش “مرد نامرئی” صداپیشگی کمیو داشت و برای آخرین بار چیک و ویلبور را ترساند که صحنه کمدی پدید آمد.


8. آلیس کوپر: به کابوس من خوش آمدید – Alice Cooper: Welcome To My Nightmare (امتیاز 7.5 – 1975)

در این کنسرت “آلیس کوپر” در سال 1975 “وینسنت پرایس” مجری بود، که با توجه به اجراهای زنده‌اش انتخاب خوبی بود. به علاوه، چند بار پیش می‌آید که یک ستاره فیلم‌های ترسناک را روی صحنه و در حال اجرا یا مجری گری ببینیم. بنابراین این اثر را تماشا کنید تا اجرای پرایس و آواز کوپر را بشنوید.


7. یکی از عصرهای آلن پو – An Evening Of Edgar Allan Poe (امتیاز 7.5 – 1970)

در این اثر پرایس چهار داستان “آلن پو” را می‌خواند: چه کسی بهتر از یک ستاره آثار ترسناک از عهده چنین کاری برمی آید؟ این چهار داستان عبارتند از: “چلیک آمونتیلادو”، “مغاک و آونگ”، “قلب رازگو” و “ابوالهول”.

اگر “آلن پو” و “وینسنت پرایس” را دوست دارید این برنامه را تماشا کنید.


6. آوای برنادت – The Song Of Bernadette (امتیاز 7.6 – 1943)

در این فیلم به یادماندنی برنادت چهارده ساله زنی سپیدپوش را می‌بیند که تسبیحی مرواریدی را به دست دارد. این داستان دهان به دهان می‌چرخد و برخی آن را باور می‌کنند و برخی او را دروغگو می‌دانند. برنادت دوباره به آن مکان بازمی گردد و پس از اینکه چشمه آنجا بقیه را شفا می‌دهد داستان او را باور می‌کنند. پرایس نقش ویتال دوتور را بازی می‌کند، مردی که حرف او را باور نکرد اما در پایان پشیمان شد و تقاضای ببخشش کرد.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های کلاسیک سیاه و سفید که هر فرد دوستدار سینما باید تماشا کند


5. به خدا واگذارش کن – Leave Her To Heaven (امتیاز 7.6 – 1945)

این فیلم داستان عشق و ازدواج را نشان می‌دهد، اما نه آنطور که همیشه دیدیم. آلن در مسیر خکسپاری خاکستر پدرش به همراه مادرش ریچارد رمان نویس را می‌بیند، و با اینکه نامزد مرد دیگری به نام راسل (پرایس) است عاشق او می‌شود. آلن شدیداً حسادت کرده، اجازه می‌دهد برادر ریچارد غرق شود، خودش سقط می‌کند تا ریچارد را به خودش نزدیک‌تر کند.

او حتی دخترعمویش روث را قاتل نشان می‌دهد. راسل به عنوان یک وکیل روث را به جرم قتل مجازات می‌کند، اما ریچارد شهادت می‌دهد که آلن وضعیت روحی خوبی ندارد. گرچه آلن به خاطر ریچارد راسل را ترک کرد اما از راسل می‌خواهد روث را زندانی کند و راسل هم این کار را می‌کند. اگر ریچارد نبود آلن موفق می‌شد. راسل مهره بازی آلن است.


4. ده فرمان – The Ten Commandments (امتیاز 7.8 – 1956)

در این فیلم از “سیسیل بی. دمیل” (Cecil B. DeMille) در سال 1956 پریس نقش باکا را ایفا می‌کند. فیلم داستان حضرت موسی است. موسی به خاطر برده داری باکا مقابل او ایستاده، پیرزنی را نجات داده و نمی‌داند آن پیرزن مادر واقعی خودش است. از آن موقع موسی به برده‌ها کمک می‌کند و مراقب آنهاست. شاید این نقش را مناسب پرایس ندانید اما توانایی پرایس در حضور نقش‌های مختلف دیدنی است.


3. ادوارد دست قیچی – Edward Scissorhands (امتیاز 7.9 – 1990)

در این فیلم از “تیم برتون” (Tim Burton) پرایس در نقش کوتاه مخترع ادوارد ظاهر می‌شود. او ادوراد را مثل پسرش دوست دارد، به او آموزش می‌دهد و می‌خواهد دست واقعی برایش بسازد. متاسفانه ناگهان براثر حمله قلبی از دنیا می‌رود و ادوارد با دست‌های قیچی مانندش تنها می‌ماند. با این حال بعدها با دختر داستان و خانواده او آشنا می‌شود.


2. لورا – Laura (امتیاز 8 – 1944)

یک اثر کلاسیک نوآر محصول سال 1944 که نقطه عطف حرفه پرایس هم بود. داستانی درباره کارآگاهی به نام مک فرسون که درباره قتل زن جوان و زیبایی به نام لورا تحقیق می‌کند. پرایس نقش نامزد لورا، شلبی کارپنتر را ایفا می‌کند. او بدجنس و خیانتکار است و مسلماً لورا او را دوست ندارد. پرایس به زیبایی توانست نقش نامزد لورا را ایفا کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کلاسیک برتر هالیوود از ژانرهای مختلف


1. وینسنت پرایس: تصویر شوم – Vincent Price: The Sinister Image (امتیاز 8.2 – 1987)

این مستند به حرفه پرایس و حضور او در فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های رادیویی می‌پردازد. در این مستند شاهد مصاحبه با پرایس توسط “دیوید دل دلاواله” (David Del Valle) تاریخ نگار هستیم، همچنین صحنه‌هایی از سریال‌های پرایس هم نمایش داده می‌شود. اگر دوست دارید درباره این بازیگر بیشتر بدانید و طرفدار آن هستید پس این مستند را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم