معرفی 10 موسیقی برتر فیلم‌های انیمیشن

کمپانی والت دیزنی به خاطر فیلم‌های باکیفیت و آهنگ‌های به یادماندنی آنها شهرت دارد. هر موزیکال آهنگ و موسیقی زیبایی دارد که بهترین جنبه این فیلم‌هاست.

در تاریخ دیزنی آهنگ‌های خوبی وجود دارد که براساس شخصیت‌های فیلم‌ها شکل می‌گیرند. از آسمان‌های آگرابا تا اتاق اندی، دیزنی برای هر فضایی آهنگ و موسیقی خاصی تولید کرده است. در اینجا این آهنگ‌ها و موسیقی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. The Circle Of Life در فیلم “شیرشاه” (The Lion King – 1994)

موسیقی ابتدایی آن به اندازه لایواکشن بازسازی شده لذتبخش است. این موسیقی ماجراجویی سیمبا را به خوبی نشان می‌دهد. از مشاهده قلمروی خود در آینده تا بازگشت به پراید راک و دوران کودکی اشت، این موسیقی نماد همه بوده و رشد او را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


9. A Whole New World در “علاءالدین” (Aladdin – 1992)

زندگی علاءالدین پس از دیدن پرنسس یاسمن عوض شد و از توی خیابان‌ها به قصر رسید. در لحظه‌ای از فیلم مشخص است که رابطه‌شان عوض شده. این موسیقی در پس زمینه صحنه پرواز قالیچه پرنده، درحالی که دو عاشق روی آن نشسته‌اند، پخش می‌شود. این اولین بار است که به همسر آینده‌اش اعتماد می‌کند و به آرزوهای بزرگش فکر می‌کند.


8. Let It Go در “منجمد” (Frozen – 2013)

این آهنگ سال‌هاست که به نماد طرفداران جوان دیزنی تبدیل شده، زیرا لحظه مهمی از زندگی السا را نشان می‌دهد که تصمیم می‌گیرد همان کسی که دوست دارد باشد. این آهنگ تعلق خاطر به یک جا و درک قدرت‌های درونی خویشتن را نشان می‌دهد. همین موضوع است که روایت را پیش می‌برد.


7. Show Yourself در “منجمد 2” (Frozen 2 – 2019)

در این فیلم مضامین فیلم قبلی ادامه یافته و السا متوجه می‌شود هنوز در جهان جای خودش را پیدا نکرده است. ماجراجویی‌های او با تلاشش برای یافتن جواب آغاز می‌شود. این موسیقی ماجراجویی‌های او را نشان می‌دهد. از آنجاییکه فیلم عناصر گیج کننده‌ای دارد این موسیقی همه را به نمایش می‌گذارد.


6. Remember Me در “کوکو” (Coco – 2017)

این فیلم پیکسار درباره خاطرات است. خاطرات خانواده‌ای که زندگی میگوئل را رقم زده‌اند. به همین دلیل در این فیلمی پر از عناصر عاطفی و خاطرات انسانی موسیقی نقش مهمی دارد. زیرا مضامین مختلف را نشان می‌دهد. از زمانی که ماما کوکی پدرش را به یاد می‌آورد تا مردمی که اگر توسط عزیزانشان فراموش شوند در دنیای پس از مرگ سرگشته خواهند شد.

همچنین بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار


5. Part Of Your World در “پری دریایی” (The Little Mermaid – 1989)

فیلم‌های کلاسیک دیزنی آهنگ‌ها و موسیقی دلنشینی دارند، اما هیچکدام از آنها به اندازه موسیقی این فیلم دلنشین و ماندنی نبود. تمایل آریل برای ترک دنیای زیر دریا و پیوستن به دنیای واقعی باعث اتخاذ تصمیمی می‌شود که می‌توانست بدترین تصمیم ممکن او باشد!


4. Reflection در “مولان” (Mulan – 2004)

یک آهنگ خاص درباره زمانی که مولان انعکاس خود را در هیبت مردانه دیده و احساس می‌کند خود واقعیش را پیدا کرده است. مولان می‌خواهد ثابت کند زنان هرکاری که دوست دارند می‌توانند انجام دهند. این آهنگ نشان می‌دهد که چقدر گم شده و این تصمیم باعث می‌شود خود واقعیش را پیدا کند و مبارز درونش را آشکار نمایند.


3. I Can Go The Distance در “هرکول” (Hercules – 1997)

هرکول در جوانی دردسرساز است و نمی‌تواند مسیرش را پیدا کند. این موسیقی نشان می‌دهد که دوست دارد هرکاری کند تا راهش را نشانش دهند. در پس ظاهر پریشان او یک قهرمان واقعی وجود دارد که دوست دارد جهان را به جای بهتری تبدیل کند و در این آشفته بازار جای خود را پیدا کند.


2. You Got A Friend In Me در “داستان اسباب بازی” (Toy Story – 1995)

چندگانه “داستان اسباب بازی” درباره دوستی است. رقابت اولیه میان باز و وودی به دوست دیرینه‌شان بدل می‌شود. همین موضوع درباره دوستی میان اندی و اسباب بازی‌هایش هم صدق می‌کند. آهنگ و موسیقی پایانی فیلم است که این دوستی و تغییر را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


1. Almost There در “شاهدخت و قورباغه” (Princess And The Frog – 2009)

این فیلم این اواخر به خاطر قرار دادن نماد آن در پارک والت دیزنی دوباره سر زبان‌ها افتاده، اما موسیقی فیلم هم واقعاً رؤیایی است. تیانا به یک قورباغه تبدیل شده اما حتی این شرایط هم مانع رسیدن او به رویایش که داشتن یک رستوران است نمی‌شود. پیام مهم فیلم همین است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. عبآس

    مرداد 23, 1399

    کلا موسیقی توی فیلم و سریال و انیمه و مستند خیلی تاثیر گذاره، مثلا فیلمای فونتاین، اینتراستلار، اینسپشن، دانکرک، یا انیمه‌ی آی لاست مای بادی، یا مستند خانه home, واقعا موسیقی‌های بینظیر و صدالبته مکملی برای محتوای تولید شده، دارن. این نُتای معجزه‌گر اگه نبودن خیلی از آثار به چشم نمیومدن

    پاسخ

    • Far from love در پاسخ به عبآس

      مرداد 23, 1399

      دقیقا
      جای موسیقی فیلم آپوکالیپتو از مل گیبسون تو لیستتون خییییلی خالیه

      پاسخ

      • عبآس در پاسخ به Far from love

        مرداد 23, 1399

        این موسیقی‌هایی که اسم بردم‌رو با فرمتِ mp3 حداقل هفته‌ای یکی دوبار گوش میکنم، اما باید اعتراف کنم فیلمی که شما گفتین‌رو ندیدم، باید ببینم‌ ژانرِ فیلم با سلیقه‌م جور هست که نگاش کنم یا نه! آخه من فیلمای درام و عاشقی و تاریخی و حماسی و جنایی و…نگاه نمیکنم ولی قطعا موسیقی‌های خوبی هم توو این ژانرها هست که من ندیدیم و نشنیدم

        پاسخ