معرفی 10 سریال ترکی جذاب و دیدنی

سریال‌های ترکی در 75 کشور جهان طرفداران بسیاری داشته و یکی از محبوب‌ترین عوامل رشد صنعت سینمای ترکیه می‌باشند. در سال 2008 10 میلیون دلار سرمایه گذاری شده در این عرصه دو برابر شد. در سال 2014 این میزان به 200 میلیون دلار و بعد حالا به 280 میلیون دلار رسید. در حقیقت سریال‌های ترکیه توانسته در کشورهای دیگر، به خصوص کشورهای عربی و جنوب آمریکا، به محبوبیت برسد. در اینجا 10 سریال ترکی برتر را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. حریم سلطان – Muhtesem Yuzyil

این سریال در بیش از 70 کشور جهان فروخته شد و 350 میلیون تماشاگر داشت. این سریال در کشور آلمان جایزه صلح دریافت کرد و همین سری‌های آن به کشورهایی نظیر آمریکا، ایتالیا، چین، لهستان و غیره، فروخته شد.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال مردان اسکاندیناوی (Norsemen) که باید تماشا کنید


9. عشق ممنوع – Aşk-ı Memnu

یک سریال ترکی اقتباسی از رمانی به همین نام که جز درام عاشقانه بود و در سال 2008 پخش شد. این سریال در سال 2009 جایزه بهترین سریال را دریافت کرد زیرا محبوب شده بود و سود بالایی داشت. این سریال به بیش از 12 زبان دوبله شد.


8. عشق اجاره‌ای – Aşk-ı Memnu

این سریال اولین بار در سال 2015 پخش شد و از آن زمان یکی از محبوب‌ترین سریال اعراب است. یک سریال عاشقانه با شخصیت‌های طنز.


7. ایزل – Ezel

یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ترکی در جهان عرب که قهرمان آن “کنعان ایمیرزالی‌اوغلو” (Kenan Imirzalioglu) به شهرت زیاد رسید. این سریال از رمانی نوشته کنت مونت کریستو” اقتباس شده و درباره مردی است که دوستانش از یک کازینو سرقت کرده و بادیگاردهای آن را کشته‌اند، اما او به زندان افتاده است. این سریال در دو فصل و با 72 قسمت در سال 2011 پخش شد و امتیاز 8.5 IMDB را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم آسیایی جذاب و دیدنی که بر فرهنگ عامه تأثیر گذاشتند


6. آشیانه گرگ‌ها – Kurtlar Vadisi

سریالی که در سال 2003 پخش شد و به خاطر اجراهای خوب محبوب شد. این سریال علاوه بر 10 فصل به چهار فیلم هم تبدیل شد.


5. وطنم تویی – Vatanim Sensin

یک سریال تاریخی دو فصلی که ابتدا در سال 2016 پخش شد و یکی از بهترین درام‌های تاریکی برای تماشاگران ترکی و عرب زبان است.


4. قیام از طغرل – Dirilis Ertugrul

یک سریال تاریخی درباره طغرل، رهبر قبیله کایر، پدر عثمان اول، که امپراطوری عثمانی را راه اندازی کرد. داستان در قرن 13 میلادی رخ می‌دهد. این سریال پنج قسمتی در 179 قسمت در سال 2014 پخش شد و از شبکه‌های مختلف از جمله عربی پخش شد.


3. تو بگو دریای سیاه – Sen Anlat Karadeniz

این سریال در عرض دو هفته نیم میلیون تماشاگر جذب کرد و درباره دختری به نام نفس است که با مردی به نام ودات ازدواج کرده و زندگی‌اش جهنم می‌شود. سپس روزی با طاهر آشنا شده و وقایع داستان پیچیده می‌شود. داستانی درباره درد و بی عدالتی.


2. فاطیما گل – Fatmagül’ün Suçu Ne

این سریال در همه کشورها به جز روسیه پخش شد و موفقیت زیادی به همراه داشت. قسمت‌های پخش شده در پاکستان بیش از 20 میلیون تماشاگر داشت. پس از پایان سریال، سریال‌های دیگر از شخصیت‌های آن هم به بیش از 30 کشور فروخته شدند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های درام کره ای که در سال 2019 پخش خواهند شد


1. عشق بی‌پایان – Kara Sevda

یکی از مهم‌ترین سریال‌های ترکی با تماشاگران زیاد در ترکیه و کشورهای دیگر که شخصیت‌های آن توانستند در همان قسمت‌های اول توجه بینندگان را به خود جلب کنند. این سریال دو فصلی اولین بار در سال 2015 پخش شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. رامین32

    مرداد 20, 1399

    فاطماگل رو خوب اومدین سریال مهشری بود ولی چرا نوشتین فاطیما گل ؟

    پاسخ

  2. مرتضی

    مرداد 20, 1399

    پس گودال کو اون که باید تو رتبه 1 یا 2 باشه

    پاسخ

  3. محمدرضا

    مرداد 20, 1399

    به نظرم عشق اجاره ای بهترینشون بود یادش بخیر جم 3 سال پیش پخش میکرد این کورای و نریمان چه نمکی هم بودن سپاس از ترجمه

    پاسخ