شوکی بزرگ برای سینما: لایو اکشن Mulan با قیمت بالاتر از پلتفرم دیزنی پلاس منتشر خواهد شد

کمپانی والت دیزنی سرانجام بعد از ماه‌ها تغییر در اکران لایو اکشن محبوب “مولان” (Mulan)، ظی خبری اعلام کرد که این فیلم به‌جای اکران در سینماها، در تاریخ 4 سپتامبر 2020 (14 شهریور 1399) مستقیما بر روی سرویس استریم شبکه دیزنی پلاس قرار خواهد گرفت.

اما چیزی که انتشار این لایو اکشن را کمی عجیب کرده، پرداخت مبلغ 30 دلار اضافه بر حق اشتراک شبکه از سوی مخاطبان برای تماشای “مولان” است که تاکنون بی‌سابقه بوده‌است. اگرچه این تصمیم والت دیزنی برای جلوگیری از ضرر مالی حاصل از اکران نشدن “مولان” در سراسر دنیا بوده، اما انتظار می‌رود که چنین شرایطی موجب کاهش بینندگان این فیلم شود. والت دیزنی درحال حاضر به مبلغ 400 میلیون دلار فروش حاصل از انتشار لایو اکشن “مولان” نیاز دارد. این درحالی است که هیچ کدام از فیلم‌هایی که تا به امروز از سرویس‌های پخش خانگی منتشر شده‌اند، فروشی بالاتر از 250 میلیون دلار نداشته‌اند!

در تریلر‌های منتشر شده از لایو اکشن “مولان”، شاهد صحنه‌هایی از نبردهای حماسی بودیم که خبر از یک اثر جنگی و اکشن می‌دهند. این فیلم مورد انتظار، به عنوان لایو اکشن انیمیشن “مولان” در نظر گرفته شده است که در سال ۱۹۹۸ به کارگردانی “تونی بنکرافت” (Tony Bancroft) و “بری کوک” (Barry Cook) با بودجه‌ای ۹۰ میلیون دلاری ساخنه شد و موفق شد در مجموع به ۳۰۴ میلیون دلار فروش دست پیدا کند.

داستان فیلم “مولان”، که اقتباسی از افسانه ای در فرهنگ کشور چین است، درباره ماجراجویی یک دختر جوان به نام مولان است که در ظاهر یک مرد مبارز به جستجوی پدر می رود تا او را از مرگ نجات دهد.“نیکی کرو” (Niki Caro)، کارگردان ۵۲ ساله ی نیوزیلندی، وظیفه کارگردانی لایو اکشن مورد انتظار “مولان” را بر عهده داشته است. “لیو ییفئی” (Liu Yifei)، “دانی ین” (Donnie Yen) و “جت لی” (Jet Li) از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم