نحوه دریافت ویزای سفر و کار در استرالیا

استرالیا یکی از مقصدهای موردعلاقه مهاجران است. بسیاری از مردم به دلیل آب‌وهوا، فرهنگ و وضعیت اجتماعی این کشور به دنبال مشاغل ثابت یا موقتی در آنجا هستند. اگر می‌خواهید در استرالیا کار کنید باید یک برنامه کاری مشخص داشته باشید تا بتوانید ویزا دریافت کنید. بر اساس ملیت شما راه‌های مختلفی وجود دارد. عوامل مختلفی در دریافت ویزا تأثیر می‌گذارند. این پروسه ممکن است از 3 تا 18 ماه طول بکشد، بنابراین شاید بخواهید در این مدت ویزای سفر دریافت کنید. بنابراین در اینجا چگونگی سفر و کار در استرالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

روش اول: گزینه‌های سفر به استرالیا

سفر و کار در استرالیا: دریافت پاسپورت
  1. برای دریافت پاسپورت به اداره گذرنامه کشور خود مراجعه کنید (در ایران باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنید). باید هرچه زودتر برای دریافت پاسپورت اقدام کنید، زیرا دریافت آن ممکن است از 3 تا 6 ماه طول بکشد.

    سفر و کار در استرالیا: قوانین کار
  2. برای مشاهده قوانین کار برای مهاجران و کارگران خارجی به سایت www.immi.gov.au/skilled مراجعه کنید. برای مشاهده حق‌وحقوق کارگران مهاجر به آدرس www.immi.gov.au/translated-info/_pdf/rights-obligations-workers/english.pdf مراجعه کنید.

    سفر و کار در استرالیا: ویزای گردشگری
  3. درخواست دریافت ویزای گردشگری ETA. برای سفر کوتاه به استرالیا این ویزا لازم است و باید پیش از سفر به استرالیا آن را ارائه دهید. انقضای این ویزا تا 3 ماه است.
  • هزینه دریافت این ویزا 20 دلار است. می‌توانید در سایت eta.immi.gov.au درخواست کنید. اگر در حال حاضر ویزای دیگری دارید و یا ویزای ETA شما منقضی شده، باید به‌صورت حضوری به کنسولگری استرالیا رفته و درخواست دهید.

    سفر و کار در استرالیا: ساکنان اروپایی
  1. اگر ساکن یک کشور اروپایی هستید و می‌خواهید برای گردش یا تجارت به استرالیا سفر کنید، برای دریافت ویزای eVisitor درخواست دهید. این ویزا برای سفرهای حداکثر 3 ماهه است و باید خارج از استرالیا برای دریافت آن اقدام کنید.
  • برای شروع درخواست به وب‌سایت immi.gov.au/e_visa/evisitor.htm مراجعه کنید. هزینه‌ها و عوارض هم قید خواهد شد.

    سفر و کار در استرالیا: اقامت بیش از سه ماه
  1. اگر می‌خواهید بیش از 3 ماه در استرالیا بمانید، برای دریافت ویزای گردشگری درخواست دهید. برای دریافت این ویزا می‌توانید در داخل یا خارج از استرالیا درخواست کنید. این ویزا می‌تواند تا 12 ماه انقضا داشته باشد.
  • برای درخواست ویزای توریستی به سایت ecom.immi.gov.au/visas/app/uu?form=VSS مراجعه کنید. بسیاری از ملیت‌ها نمی‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست کنند. در این صورت باید به کنسولگری استرالیا مراجعه کنید.

    سفر و کار در استرالیا: ویزای کار و تعطیلات
  1. درخواست دریافت ویزای کار و تعطیلات. این ویزا فقط برای مردم کشورهای خاص از سنین 18 تا 30 اختصاص داده می‌شود. این ویزا به فرد اجازه می‌دهد تا به مدت 12 ماه در استرالیا اقامت داشته و در این مدت به کار و تحصیل بپردازد.
  • افراد کشورهای خاص، شامل بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی، می‌تواند برای اقامت و کار کوتاه‌مدت در استرالیا درخواست ویزای 415 داشته باشند. با این ویزا فرد می‌تواند به مدت 12 ماه در استرالیا اقامت داشته، کار کند و تا 4 ماه تحصیل کند. برای دریافت فرم درخواست و چگونگی تکمیل آن به وب‌سایت immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/how-to-apply.htm مراجعه کنید.
  • مردم کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی و آمریکا می‌توانند برای دریافت ویزای 462 درخواست کنند. محدودیت‌های این ویزا هم مانند ویزای 415 است؛ با این تفاوت که برای یک دوره 6 ماهه تنها می‌توانید با یک صاحب‌کار همکاری کنید. برای دانلود فرم درخواست و یادگیری مراحل درخواست به سایت immi.gov.au/visitors/working-holiday/462/usa/how-to-apply.htm مراجعه کنید.

روش دوم: گزینه‌های کار در استرالیا

سفر و کار در استرالیا: ویزای کار
  1. یک صاحب‌کار پیدا کنید تا از ویزای شما حمایت کند. اگر کارگر ماهری باشید، باید 3 تا 6 ماه پیش از سفر به استرالیا به دنبال یک صاحب‌کار بگردید. از طریق راه‌های مختلف می‌توانید چنین صاحب‌کاری را بیابید.
  • با یک شرکت استخدامی در استرالیا تماس بگیرید تا یک صاحب‌کار به شما معرفی کند. می‌توانید با جستجو در اینترنت چنین شرکت‌هایی را پیدا کنید و البته باید برای خدمات آن‌ها هزینه پرداخت نمایید. اگر تخصص خاصی دارید که در SOL ثبت‌شده، می‌توانید از این روش استفاده کنید.
  • می‌توانید در سایت‌های استخدامی در استرالیا به‌رایگان ثبت‌نام کنید. سایت‌هایی مانند com.au و liveinaustralia.com/home/employment_in_australia.asp به شما اجازه می‌دهند که ثبت‌نام کرده و به دنبال کار بگردید.

    سفر و کار در استرالیا: فهرست مهارت
  1. فهرست مهارت (SOL) را بررسی کنید. اگر در یکی از مشاغل موجود در لیست مهارت داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید ویزای کار دریافت کنید. مهارت‌های رایج این لیست عبارت‌اند از پزشکی، مهندسی و مشاغل مرتبط با کامپیوتر.
  • برای خواندن فهرست به‌روز شده به سایت immi.gov.au/skilled/_pdf/sol-schedule1.pdf مراجعه کنید.
  • در شرکت‌های بین‌المللی که در استرالیا هم فعالیت دارند، جستجو کنید. درخواست کار در یکی از این شرکت‌ها به شما اجازه می‌دهد در استرالیا دوره آموزشی ببینید و یا در یک شرکت استرالیایی کار کنید.
  • به دنبال کار در شرکت‌های بزرگ استرالیایی باشید. شرکت‌های بزرگ کارمندان بین‌المللی استخدام می‌کنند زیرا از عهده پرداخت هزینه ویزا برمی‌آیند. با تمام این شرکت‌ها ارتباط داشته و هرازچندگاه برای یافتن مشاغل جدید جستجو کنید.

    سفر و کار در استرالیا: ویزای تجارت
  1. برای دریافت ویزای تجارت درخواست کنید. برای تاجران و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند اقتصاد استرالیا را شکوفا کنند ویزاهای تجاری متعددی وجود دارد. همچنین می‌توانید برای تجارت کوتاه‌مدت نیز ویزا درخواست کنید.
  • اگر می‌خواهید برای بررسی شرایط تجارت به استرالیا سفر کنید، بهتر است در ابتدا ویزای ETA یا eVisitor دریافت نموده و سپس برای دریافت ویزای 956، 977 و 651 اقدام کنید. برای دانستن چگونگی درخواست این ویزاها به سایت immi.gov.au/skilled/business/business-visit-visa-options.htm مراجعه کنید.
  • اگر واجد شرایط دریافت ویزای ETA یا eVisitor نیستید، می‌توانید ویزای تجارت کوتاه‌مدت دریافت کنید. با مراجعه به آدرس قبلی برای دریافت ویزای 456 اقدام کنید.

    سفر و کار در استرالیا: شرکت در رویدادهای مختلف
  1. در رویداد “مهارت‌های موردنیاز استرالیا” شرکت کنید. دولت استرالیا به دنبال افراد متخصص است، مانند افرادی که مهارت‌های موجود در فهرست SOL را دارا هستند. بنابراین بهتر است در یکی از این رویدادها شرکت کنید تا شانس استخدامتان افزایش یابد. برای شرکت در این رویدادها باید به انگلستان یا یک کشور دیگر سفر کنید.
  1. با دریافت ویزای مهارت اقامت موقت دریافت کنید. این ویزا به افراد زیر 50 سال اعطا می‌شود که به زبان انگلیسی مسلط بوده و بتوانند ثابت کنند که یکی از مهارت‌های موردنیاز استرالیا را دارا هستند. افراد شاغل در رشته‌های پزشکی می‌توانند این ویزا را دریافت کنند و دریافت آن حدود 18 ماه طول می‌کشد.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم