رتبه‌بندی قوی‌ترین و تاثیرگذارترین پرنس‌های دیزنی

پرنس‌های دیزنی معمولاً از لحاظ مفید بودن دست کم گرفته می‌شوند. آن‌ها بیشتر در سایه پرنسس‌ها قرار می‌گیرند و بیننده فراموش می‌کند که پرنس فیلم هم چقدر تاثیرگذار است.

گرچه برخی از این پرنس‌ها در فیلم نقش کوتاهی برعهده دارند اما بسیاری بسیار پررنگ‌تر هستند. اما کدام یک از پرنس‌های دیزنی در فیلم‌ها بیشترین تاثیرگذاری را دارند؟ در اینجا قوی‌ترین و تاثیرگذارترین پرنس‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پرنس – سفیدبرفی و هفت کوتوله – Snow White And The Seven Dwarves

بدون شک از میان پرنس‌های دیزنی پرنس “سفیدبرفی و هفت کوتوله” کمترین نقش را دارد. گرچه او اولین پرنس دیزنی بود، اما چندان نقشی نداشت و فقط با بوسه‌اش پرنسس را زنده کرد.

او غیر از این رویارویی دیگری با پرنسس ندارد. شاید او اولین پرنس باشد اما جز آن پرنس‌هایی نیست که پرنسس را نجات دهد. نداشتن نام نشانه کامل بی تأثیر بودن اوست، حتی نقش کوتوله‌ها از او بیشتر است.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط دیزنی در دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


9. پرنس چارمینگ – سیندرلا – Cinderella

نقش پرنس چارمینگ هم از پرنس سفیدبرفی بیشتر نیست. او مانند پرنس‌های دیگر برای عشق خود مبارزه نمی‌کند، فقط ظاهر شده، کمی می‌رقصد و فوراً عاشق می‌شود.

با این حال، تنها تلاش او به یافتن صاحب کفش بلور محدود می‌شود. او برای یافتن عشق خود هرکاری می‌کند، هرچند تلاش‌هایش فقط به گشت زنی با کالسکه محدود می‌شود.


8. لی شانگ – مولان – Mulan

شاید برای رهبر یک ارتش بی تأثیر بودن کمی عجیب باشد اما این شخصیت هم در مقایسه با پرنس‌های دیگرکمتر استعدادش را نشان می‌دهد. او به عنوان یک رهبر بزرگ بیشتر وقتش را تلف می‌کند تا اینکه بخواهد کاری انجام دهد.

او با خوشحالی به میدان نبرد می‌رود و در شمشیربازی ماهر است. با این حال همیشه یک ارتش از او حمایت می‌کنند، درحالی که در رابطه با پرنس‌های دیگر اینطور نیست.


7. دیو – دیو و دلبر – Beauty And The Beast

بدون شک دیو یکی از پرنس‌های محبوب است که آن هم به خاطر موفقیت فیلم می‌باشد، اما این به معنای تاثیرگذار بودن او نیست. بله او با گاستون مبارزه کرده و هرکاری می‌کند تا بل را نجات دهد، اما در کل فیلم تأثیر زیادی ندارد.

غرور او باعث شرایط فعلی‌اش است و خشم و غضبش مشکلاتی را به وجود می‌آورد. افرادی مانند کاگسورث و خانم پاتس برای آرام کردن او به خاطر بل هرکاری می‌کنند، و حتی در اولین حمله به قصر او برای کمک به دوستانش کاری نمی‌کند.


6. پرنس اریک – پری دریایی – The Little Mermaid

پرنس اریک پرنس تاثیرگذار “پری دریایی” است که با وجود مشکلات با اورسلا مبارزه می‌کند. او با جادوگر دریا جنگیده، به دل خطر می‌زند و با شکست او با کشتی خود شجاعتش را نشان می‌دهد.

تنها مشکل او این است که مانند شخصیت‌های دیگر با تمام موانع روبرو نمی‌شود. او همیشه در حال مبارزه نیست و با وجود حرف نزدن آریل، او باید زبان بدل او را تحلیل کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کمپانی دیزنی در این دهه (2010 تا 2019)


5. علاءالدین – علاءالدین – Aladdin

بدون شک Aladdin یکی از پرنس‌های محبوب است و برخلاف بسیاری از پرنس‌های لیست فیلم درباره اوست. به همین دلیل بخش اعظم فیلم درباره اوست و به ماجراهای او می‌پردازد.

او مبارز چندانی خوبی نیست اما از آنجاییکه در فقیرترین شرایط ممکن زندگی کرده هیچ ترسی ندارد. مسلماً او در کل فیلم از جنی، الو و قالیچه جادویی زیاد کمک می‌گیرد و به همین دلیل در جایگاه بهترین قرار ندارد.


4. جان اسمیت – پوکاهانتس – Pocahontas

جا اسمیت را اغلب شخصیت دست کم گرفته شده دیزنی می‌دانند، زیرا بسیار تاثیرگذار است. او به عنوان کاپیتان یک ارتش را اداره می‌کند و ستاره واقعی است. گرچه رهبر است اما از به خاطر انداختن خود خوشحال می‌شود.

او در این فیلم برای نجات پوکاهانتس تیر می‌خورد، و در حال مرگ هم او را زنده نگه می‌دارد. در مواقع لزوم مبارزه می‌کند، اما همیشه معتقد است که برقراری صلح مهم بوده و مردم را از جنگ بی دلیل بازمی‌دارد.


3. پرنس فیلیپ – زیبای خفته – Sleeping Beauty

وقتی صحبت از تاثیرگذاری و مفید بودن در میان باشد، پرنس فیلیپ در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا اژدها را شکست داده و هیچ ترسی ندارد. شاید او هیجان انگیزترین شخصیت لیست نباشد اما از لحاظ تاثیرگذاری مهم است زیرا در مقابل مالیفیسنت مبارزه می‌کند.

او یک پرنس واقعی و شوالیه است و به همین دلیل از پرنس‌های دیگر لیست تفاوت دارد، اما همین موضوع او را به یکی از مفیدترین پرنس‌های تاریخ تبدیل می‌کند.


2. پرنس ناوین – شاهدخت و قورباغه – Princess And The Frog

شاید پرنس ناوین گاهی زیاد مغرور باشد اما در صورتی که به کمکش نیاز باشد از هیچ کاری دریغ نمی‌کند. او در طول فیلم یاد می‌گیرد که آدم خوبی بودن از ثروتمند بودن مهمتر است.

زمانی که به یک قورباغه تبدیل می‌شود بازهم مفید است. او جذاب و خوش صحبت است، اما خود را در شرایط خطرناک قرار می‌دهد و واقعاً شخصیت مفید و تاثیرگذاری است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


1. فلین رایدر – گیسو کمند – Tangled

زمانی که فلین رایدر خود را شخصیتی عاشق سرقت نشان می‌دهد در واقع شخصیت واقعی خود را به راپونزل نشان داده است. با این حال، حتی وقتی یک مجرم است، تاج و تخت را دزدیده و برای جلوگیری از دستگیری هرکاری می‌کند.

فلین در فیلم برای کمک کردن به راپونزل تلاش می‌کند و در صورت نیاز از هیچ کاری دریغ ندارد. او خود را به دل خطر انداخته و وقتی متوجه می‌شود عاشق راپونزل شده هرکاری می‌کند و به همین دلیل در مقایسه با پرنس‌های دیگر خود را اثبات می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. علی

    مرداد 21, 1399

    من ناوین و رایدرو خیلی دوست دارم

    پاسخ

    • asal در پاسخ به علی

      فروردین 20, 1400

      me too

      پاسخ