7 سریال جذاب و دیدنی شبیه “دنیای قشنگ نو” (Brave New World) که باید تماشا کنید

“دنیای قشنگ نو” ساخته پیکاک یک سریال علمی-تخیلی درباره گروهی از ساکنان نیولندن هستند، نیولندن یک جامعه آرمان شهری است که همه همیشه در آن شاد هستند و بدنشان با ماده‌ای به نام سوما پر می‌شود. افراد طبقه کارگر وحشی خوانده می‌شوند و با ورود یکی از آنها همه چیز به هم می‌ریزد. این سریال از “دیوید واینر” (David Weiner) اولین اقتباس از کلاسیک “دنیای قشنگ نو” نوشته “آلدوس هاکسلی” نیست، با این حال پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین اقتباس آن است که بسیار خوش ساخت می‌باشد.

این سریال در تاریخ 15 جولای 2020 از ان بی سی پخش شد و با واکنش متفاوت منتقدین و تماشاگران مواجه گشت. با این حال، این درام پادآرمان شهری به خاطر طراحی صحنه، لباس و وفاداری به متن منبع مورد توجه قرار گرفت. اگر طرفدار این سریال هستید در اینجا سریال‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. آپلود – Upload – 2020

یک سریال کنایی و علمی-تخیلی درباره یک برنامه نویس کامپیوتر به نام ناتان، که با حادثه مرگباری مواجه می‌شود. دوست دخترش دو گزینه در اختیار او می‌گذارد: یا مانند یک انسان معمولی بمیرد یا خودآگاهش را آپلود کرده و پس از مرگ زنده بماند. ناتان متوجه می‌شود زندگی پس از مرگ وجود ندارد و گزینه دوم را انتخاب می‌کند. گرچه این سریال داستان سبک‌تری دارد اما دنیای پیکاک را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال آپلود (Upload) که باید تماشا کنید


6. جای خوب – The Good Place – 2016-2020

پیش از اینکه نام این سریال شما را گول بزند باید بدانید که اینطور نیست. الینور پس از مرگ به یک جای بهشت مانند می‌رود و قبل از اینکه از آن لذت ببرد متوجه می‌شود اشتباهاً به جای رفتن به جای بد به جای خوب رفته است. پس از اینکه مدت زمان بیشتری می‌گذراند متوجه می‌شود فضا طوری طراحی شده که همه از زندگی، جامعه، شغل و عشق خود راضی باشند و به مرور مانند وحشی در نیولندن متوجه می‌شود که حقیقت چیز دیگری است. بنابراین به همراه افراد تازه وارد ماجراجویی خود را آغاز می‌کند.


5. 100 – 2014-2020

سریالی براساس سری رمان‌های “کاس مورگان” درباره صد جوان که 97 سال پس از فاجعه هسته‌ای که زمین را نابود کرد، توسط سفینه به زمین فرستاده می‌شوند تا امکان حیات در آن را بررسی کنند. آن‌ها به محض رسیدن متوجه می‌شوند بازماندگان مختلف گروه‌های مختلف تشکیل داده و قلمروی خود را دارند. این گروه‌ها شبیه طبقات مختلف نیولندن و طبقات کارگر وحشی‌ها هستند.


4. 3% – 2016

یک تریلر پادآرمان شهری برزیلی درباره جامعه‌ای که افراد 20 ساله پس از آزمون‌های بررسی استقامت و روان به جامعه بالاتر می‌روند. در حقیقت تنها 3% شرکت کنندگان برنده می‌شوند. این سریال پرتقالی زبان نتفلیکس توسط “پدرو آگیلرا” (Pedro Aguilera) ساخته شد و “جائو میگوئل” (João Miguel) و “بیانکا کومپاراتو” (Bianca Comparato) در آن حضور دارند. تقابل قشر ثروتمند و ضعیف این سریال را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خدایان آمریکایی (American Gods) که باید تماشا کنید


3. کربن تغییر یافته – Altered Carbon – 2018

360 سال بعد در آینده خوداگاه انسان می‌تواند ضبط شود و این سریال هم آخرین شورش گر انووی، تاکشی کوواکس را نشان می‌دهد که توسط مث لورن بنکرافت از زندان آزاد می‌شود. مث به تاکشی پیشنهاد می‌دهد که در صورت یافتن مسبب مرگ بنکرافت زندگی عادی را به او ببخشد. این سریال آینده‌ای براساس رمان “ریچارد کی.مورگان” به “دنیای قشنگ نو” شباهت دارد.


2. وست ورلد – Westworld – 2016

یک سریال در ژانر علمی-تخیلی، وسترن و پادآرمان شهری ساخته “جاناتان نولان” (Jonathan Nolan) و “لیزا جوی” (Lisa Joy) که داستان در یک پارک تفریحی رخ می‌دهد که ربات‌ها باید خواسته مهمان‌های ثروتمند را برآورده کنند. این انسان‌ها هرکاری که کنند ربات‌ها حق آسیب زدن به آنها را ندارند. پس از یک نقش گروهی از ربات‌ها احساسات انسانی پیدا می‌کنند. بررسی تمایلات انسانی و دستیابی به خواسته‌ها به هر قیمت ممکن از مضامین مشترک این سریال با “دنیای قشنگ نو” است.


1. برف شکن – Snowpiercer – 2020

یک تریلر آخرالزمانی با اقتباس از فیلم موفق “برف شکن” (Snowpiercer) ساخته “بونگ جون-هو” (Bong Joon-ho) که موردتوجه منتقدین قرار گرفت. هفتاد سال پس از یک آزمایش شکست خورده زمین به عصر یخبندان وارد می‌شود. بازماندگان در یک قطار زندگی می‌کنند که براساس طبقه اجتماعی در چهار قسمت جای گرفته‌اند. اگر “دنیای قشنگ نو” را دوست داشتید حتماً از مضمون تبعیض طبقاتی این سریال هم لذت می‌برید.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم و سریال جذاب و دیدنی شبیه فیلم برف‌شکن (Snowpiercer)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم